בתשובה לארז לנדוור, 05/07/09 14:03
בביסוס סיפור שלם על דמות היסטורית אמיתית 515341
אם זה היה מישהו אחר במקום אחר, יכבד הסופר ויכתוב על מישהו אחר: הצעה - דמות מומצאת לגמרי זה רעיון ממש טוב, ואדמות שאשכרה ניקנו מערבים זה גם רעיון טוב.

אם זה רומן היסטורי, על היסטוריה קרובה, ראוי לו להצמד לעובדות.
בביסוס סיפור שלם על דמות היסטורית אמיתית 515382
ושוב, חירות האמן פירושה גם עיוות עובדות היסטוריות כל עוד הספר לא מיתיימר להיות ספר היסטוריה עובדתית. הבחירה בקלווריסקי נועדה להדגיש את העוול הציוני (כפי שרואים אותו הערבים והפוסט-ציונים) גם מצד אנשי שלום והבחירה באדמה ששייכת לשרונה נעשתה בתור דוגמא סתמית למה שנעשה לאדמות ערביות.
בביסוס סיפור שלם על דמות היסטורית אמיתית 515487
"מבוסס על יומנים של--" כבר אמרנו?

כמו שאמרו אחרים - אכן לגיטימי, אכן חופש היצירה, אתי זה לא.
גם מוסרי זה לא.

ואת הדגשות העוול וכו' וכו' ניתן גם בלי להשחיר את שמו של אדם.

______
אגב, בספרים אחרים שקראתי, שמבוססים על מאורעות היסטוריים / אדם היסטורי, מובא בהקדמה או בסוף ציון העובדות הנכונות ובמה בדיוק סטה המחבר.
בביסוס סיפור שלם על דמות היסטורית אמיתית 617878
עדכון:
מתברר שלאחר שצאצאי קלווירסקי תבעו את אלון חילו, בהסכם גישור נקבע כי בתרגומים עתידיים ישונה שמו של הגיבור לאייזק לומינסקי, לא יעשה שימוש בספר בכתב ידו של קלווריסקי ויצויין בעמוד הראשון של הספר שמדובר בסיפור בדיוני.

חיים מרגליות קלווריסקי [ויקיפדיה]
בביסוס סיפור שלם על דמות היסטורית אמיתית 515562
חירות האמן, כמו מוחמד בכרי ב"ג'נין ג'נין"?
בביסוס סיפור שלם על דמות היסטורית אמיתית 515563
כן, גם זה. זה עדיף מהמצב ההפוך בנוסח פראבדה.
בביסוס סיפור שלם על דמות היסטורית אמיתית 515566
בכל זאת, בין פרסום שקרים נוסח פראבדה לפרסום שקרים נוסח חילו יש דרכי ביניים, אם על ידי פרסום אמיתות (כמו שנהוג בספרי הסיטוריה), או על ידי פרסום בדיות ללא שמות אמיתיים (כמו באזרח קיין), או על ידי הבהרה מראש מה בדיה ומה מציאות...

החיים הם לא תמיד בינאריים - או פראבדה או בכרי, ועם כל הכבוד לזעם הקדוש שלך, לפעמים אין לו צידוק, אין כאן שום מזימה של אנשי ימין שמנסים לסתום את הפה של חילו. יש כאן נין של אדם מרשים (במקרה זה, בכלל מדובר על איש שלום אמיתי, לא שיש לזה הצדקה באנשי מלחמה) ששמו של סבו הושחר ברבים ללא סיבה אמיתית. אף אחד לא רוצה לצנזר את הספר, או למנוע את פרסומו, אבל מותר לנו להגיד את מה שכל אדם אמור להגיד - איכס.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים