בתשובה לגלעד ברזילי, 07/01/02 17:54
שאלת תם 51560
למה אתה עונה בשמה?
בכל מקרה, אני בספק אם היא תקבל את החלק של "מערכת עצבים מרכזית" (הרי דובר פה לא מעט על חידקים) וחסרה לי הגדרה ל"דבר חי".
שאלת תם 51567
אה, כי משעמם לי? בכלל, נדמה לי שהם (אנשי ISAV) דיברו על זה ב692, והזכירו מערכת עצבים מרכזית, כך שמה משנה מהיכן התגובה?

כלמקרה, דבר חי (כבר לא ההגדרה שלהם, אלא ההגדרה המקובלת שאני מכיר) הוא: דבר השומר על רמת אנרגיה יציבה והמסוגל להתרבות.
שאלת תם 51576
האם וירוס מחשב הוא דבר חי?
שאלת תם 51579
אררר, כן?

אני איידע את המרצה לביולוגיה על החור בהגדרה.
שאלת תם 51582
תשאל אותו גם על גלואונים.
שאלת תם 51669
דנידן צודק, מסתבר שבהגדרה המקובלת מדובר על מטבוליזם (חילוף חומרים), וששמירה על רמת אנרגיה יציבה זה פשוט הדרך שבה אני זכרתי את זה.

גלואונים? הפיצקפלושים הקטנים שמתחלפים בין קוורקים או משהו? קשר?
נא לדייק באיות שמי 51826
מאחר ולא רואים אותי, לפחות שידעו איך קוראים לי. חן חן.
שאלת תם 53055
עניין המטבוליזם, עד כמה שאני יודע, הוסף לאחר שהועלתה בעיית וירוס המחשב. אפעס, רעיון המטבוליזם הופך גם וירוסים ביולוגיים ל''לא-חיים''.
שאלת תם 54858
מה שהועלה פה עד כה לא היה הגדרה לחיים אלא רשימת מאפיינים
(שחוברה בצר לנו, ובהעדר הגדרה מספקת).
חוצמזה,
מטבוליזם ורבייה כתנאים לחיים עדיין שמים את הפרד מחוץ לגדר.
שאלת תם 54865
וירוסים אכן לא נחשבים לחיים.
התשובה המקובלת 51620
נהוג להכניס בהגדרת ''חיים'' את הדרישה לפיקוח על חילוף האנרגיה עם הסביבה (לשמירה על אנטרופיה נמוכה) - ובכך וירוסי המחשב מאבדים את זכותם להקרא חיים.
התשובה המקובלת 51649
לא הבנתי, מה המשמעות של "פיקוח על חילוף האנרגיה עם הסביבה", מי מפקח (בעל החיים?) ולמה וירוס מחשב מאבד את זכותו (הרי הוא מפקח על חילוף האנרגיה, לא)?
התשובה המקובלת 51700
1. כן, בעל החיים מווסת את חילופי האנרגיה עם הסביבה (השימוש ב"מפקח" היה תרגום לא מוצלח ל regulates).

2. וירוס מחשב חי בעולם וירטואי נטול אנרגיה, לא?
התשובה המקובלת 51703
1. מצטער, אבל עדיין לא הבנתי, האם אפשר לבדוק מי יוזם את ויסות האנרגיה?
2. אבל עדיין, רמת האנרגיה נשארת קבועה ומווסתת, לא?
אגב, בגלל שכנראה רק אני לא מבין, וזה לא ממש שייך לדיון, אפשר לענות לי במייל (או לא לענות כלל).
תשובת רשע 51619
הוא עושה את זה יותר טוב ממנה - זה למה.
תשובת רשע 51647
לא נכון.
ההגדרה שלו היא הגדרה של מטריאליסט טהור, ולכן מההגדרה שלו יוצא שהנחת היסוד שלה לא מובנת (למה מערכת עצבים מרכזית גוררת זכויות מוחלטות? האם פיזור מערכת העצבים ימנע את הזכויות? וכו'). לדעתי, ההגדרה שלה שונה, וכוללת מילים כמו "נשמה" ו/או "בורא" (או תחליף שלהם), כך שהנחת היסוד שלה נשמעת יותר הגיונית. אבל בשביל זה כדי שהיא תבהיר למה היא התכוונה, במקום שאמשיך לנחש.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים