בתשובה לאיתי כוחיי, 14/07/09 7:18
היום היה הערעור 516321
ההסתמכות של השופט על המשפט העברי *במקרה זה* אינה מעוגנת היטב בחוקי מדינת ישראל. ליתר דיוק, היא אינה מעוגנת כלל בחוקי מדינת ישראל. בינתיים.
היום היה הערעור 516328
ראה:

אפשר להסתפק בפסקה הראשונה.

ו:תגובה 516232

שתי הפסקאות הראשונות של סעיף ב'.
היום היה הערעור 516331
בפירוש מרחיב כזה של המושג "לאקונה" ניתן להחליף את כל חוקי מדינת ישראל בחוקי ההלכה. ואגב, למה דוקא הרמב"ם (שהיה שנוי במחלוקת גדולה בזמנו) ולא, נניח, הרב עובדיה? או הרנטגן?
היום היה הערעור 516386
לאו דווקא -"האם הנאשם נוטל על עצמו אחריות לביצוע עבירה, והאם הוא מתחרט עליה" השופט דרורי מנסה למצוא פירוש מעשי למילים האלו (אחרת כל מה שצריך הוא לשאול את הנאשם "האם אתה נוטל על עצמך אחריות לביצוע עבירה, והאם אתה מתחרט עליה" וכל מה שהנאשם צריך להגיד זה "כן", ואז סבבה לו. אני חושב שיש לשופט דרורי סיבה די טובה להגדיר "לאקונה", כאן.

השאלה השנייה שלך, למרות המניעים הברורים שעומדים מאחוריה, דווקא מעניינת. הרנטגן אינו נחשב לפוסק הלכה, גם על ידי חסידיו, ודאי וודאי שלא כתב שום חיבור הלכתי יסודי, הרב עובדיה יוסף הוא אחד מהפוסקים הגדולים של ימינו. אך טחנות הצדק ההלכתיות טוחנות לאט, אני מניח שבעוד 100 שנה, אחרי שמעמדו המרכזי כפוסק המרכזי של המאה ה20 יתקבל על כל חלקי העם, יוכל השופט בעל הזיקה ליהדות להיעזר גם בפסיקותיו.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים