בתשובה לברקת, 24/08/09 22:08
הרבה מאוד 522024
פאי תקף בחור שחור. השאלה היחידה היא האם יתפתחו יצורים שיתעניינו בו.

כמובן שאי אפשר להיות בטוחים שזה יהיה המקרה, אבל זה הרע במיעוטו. האם את יכולה לחשוב על מסר שיהיה יותר אוניברסלי מזה? מכיוון שגם אנחנו חייבים להבין את המסר, זה צריך להיות משהו ש"מדבר" גם לבני אדם.
הרבה מאוד 522051
אני יכולה לחשוב על כמה דברים, אבל אני, כמוך, רק בת אדם.

אתם מנסים להעלות על הדעת מה יהיה כתוב במכתב מתושב סין, וכותבים אותו באנגלית.
הרבה מאוד 522084
לא מדוייק. אנחנו חושבים על מה יהיה כתוב במכתב שמיועד בו זמנית לכל תושבי כדור הארץ (בהתאם לאנלוגיית ''סין'' שלך), וכותבים אותו בציורים.
הרבה מאוד 522104
לא כל כך עקבתי אחרי הדיון אבל שמתי לב שדיברתם על "שפה", "מתמטיקה" ו"דת" ועל הקשרים ביניהם. ייתכן ש"דת" קרובה יותר ל"שפה" מהבחינה ששפה איננה רק כלי אגנוסטי ואדיש להעברת מסרים אלא הוא גם דרך הבעה וגם ההבעה עצמה של איזו פנימיות אנושית, של שילוב בין רגשות, מחשבות ואינטלקט. זה מעלה בי מחשבה פרועה שאם דת דומה יותר לתופעה ששמה שפה אז אולי המתמטיקה דומה למקומם של הטכסים בדת?
הרבה מאוד 522059
הבעיה עם "מסר" כזה הוא שכמות המידע שבו מוגבלת מאוד. אין דרך להשיב לו. אין דרך להעמיד אותו במבחן (או שהוא מקרי, או שהוא לא מקרי).

מכיוון שהערך של פאי או e לא הולך להשתנות בתגובה לשאלה של מי מאיתנו, לא יהיה מדובר על דיאלוג פורה.

לכן המצב הרבה יותר גרוע מהדת הממוסדת כיום. לדתות כיום יש כתמי רורשאך ענקיים בדמות ספרי הקודש. מהם אפשר להסיק מגוון מסקנות. הכתם שלך מוגבל בהרבה.
הרבה מאוד 522085
ממתי זה הפך להיות הכתם "שלי"? לא אמרתי קודם שלדעתי הוא לא מוכיח שום דבר, שהוא לא יגרום לי להאמין באלוהים ושאני כועס על סאגן שבחר בו כדי לסיים את הספר?

אבל, כמו שאמרתי במקום אחר כאן, גם סאגן לא מציג אותו בתור "דיאלוג" או "שכנוע" או "דיאלוג" או משהו ש"מעמידים במבחן" או כל דבר דומה. חבל להתווכח על כך באופן הזה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים