בתשובה לגיל, 15/01/10 18:40
הויכוח בין גיל וכל היתר 533399
צר לי, אבל לא הסברת את הסבר הפליק-פלאק הזה לבעל השאלה מתגובה 532277, אלא פשוט ענית לו כהמשך טבעי. לא משנה חברה או לא חברה - העניין הוא חוסר האכפתיות כלפי אלה שאין להם, שגם אם הוא שופך מילים כמים ומגעגע ושוחה כמו ברבור צחור-צואר, הוא עדיין חוסר אכפתיות.
הויכוח בין גיל וכל היתר 533417
נראה לי שהתכוונת ללנקק לתגובה אחרת. בזאת שלינקקת אליה נשאלתי אם אני תומך בעסקת שליט.

בכל אופן, אני סבור שהתערבות הממשלה מזיקה לציבור הרחב, ובייחוד לאלה שרחוקים מהצלחת - עניים, תושבי פריפריה, בני מיעוטים וכו'. אני מתנגד לה אפוא גם מתוך אכפתיות כלפיהם (ובעצם למה "כלפיהם"? למה לא "כלפינו"? הרי גם אני רחוק מהצלחת מבחינות מסוימות).

מי שמפגינים חוסר אכפתיות הם הסוציאליסטים. הם מעדיפים את הדימוי העצמי שלהם על המציאות, גם אם אחרים משלמים על כך מחיר.
הויכוח בין גיל וכל היתר 533418
אה, אנסה להבהיר: שים לב לציטוט שבפתח תגובה 532277. ראית? - יפה! עכשיו: השאלה שבהמשך לציטוט אינה נוגעת, אמנם, ל"אלה שאין להם", במובן הכספי, כפי שהגדרתי אני עצמי, אך היא נוגעת לעניין האכפתיות, ולשאלה כללית, לאו דווקא כלכלית או צה"לית אלא חובקת עולם - שאלת "מה עלה בגורלו.." (בגורלה, בגורלם/ן). אני מקווה עכשיו מובן יותר, ואם לא - חוששתני שלא אצליח כבר להבהיר לך יותר מזה.

אני יודעת שלאחר למעלה מ-‏150 תגובותיך בדיון זה יהיה לך קשה לקבל את דבריי - אבל האמת היא שהיה מועיל יותר להבנה בינך לביני, בינך לבין א. דה-בוטון וכנראה בינך לבין עוד קוראים, אילו היית משתדל לגבש מניפסט קוהרנטי (ובגודל של מלבן ממוצע) מן המחשבות שלך עצמך, במקום לפנטז על משהו עלום ודמיוני הקרוי אצלך "סוציאליסטים".

בשנים האחרונות כמעט לא יוצא לי לפגוש מקרוב בני מיעוטים ויוצא לי לפגוש מעט מאוד תושבי פריפריה, אבל בעניים, בקשישים ובחולים יש לי קילומטראז' שאין לו כאן תחרות, ולולא "התערבות הממשלה" - כמה וכמה מהם היו כבר מתים מזמן, מתים מאוד.
הויכוח בין גיל וכל היתר 533421
כוונתך שאני מפגין חוסר אכפתיות כלפי גלעד שליט בהתנגדי לעסקת שחרורו? האם את לא מפגינה חוסר אכפתיות כלפי הישראלים הצפויים להירצח בעקבות העסקה כשאת תומכת בה?

מתנגדי מסרבים להודות שבקלות הפרכתי את טענותיהם וערערתי את השקפותיהם. הם מעדיפים להמשיך ולהיאחז בהן, כאילו פיתחו כלפיהן רגשות, ולעזאזל האמת. משום כך אין לי מוטיבציה לטרוח ולפרסם את עמדותי באופן מסודר.

ודאי שרבים היו מתים לולא הממשלה ריפאה אותם, טיפלה בהם ודאגה למחסורם. אבל התערבות ממשלתית איננה רק הרפואה, הטיפול והדאגה - היא גם העלות של כל אלה! בעלות נושאים האזרחים, והיא באה על חשבון צורכיהם הפרטיים, הכוללים רפואה, טיפול ודאגה, כמובן. התפיסה שלך שאת התועלת שבהתערבות המדינה מתחילים לבחון אחרי שכבר המסים שולמו, היוזמה הפרטית נחנקה והציבור הורגל לצפות שהממשלה תפתור עבורו כל בעיה - התפיסה הזאת לוקה בעיוורון ובנאיביות גמורים.
הויכוח בין גיל וכל היתר 533440
אני מוכרח לומר לך שמי שבא מבחוץ, נייטרלי, וקורא את הדיון (אני מודה שברפרוף, בגלל בעיית זמן), ברור לו שאתה זה שקשור לטענות שלך ברגשות חזקים תוך התעלמות מהאמת, הרבה יותר מאלה שמתדיינים איתך. אולי תנסה לקרוא את התגובות בקור רוח.
הויכוח בין גיל וכל היתר 533447
כמי שבא מבחוץ, נייטרלי, וקורא את הדיון (לא ברפרוף), ברור לי שהרושם הראשוני שלך הוא שטחי. גיל לא שונה מהרבה מגיבים אחרים באייל שהעז לחרוג מהקונצנזוס, ומצא את עצמו מול מתקפה אישית לא נעימה ולא עניינית, ויחסית לעוצמת ההתקפה, דווקא גיל מגיב בקור רוח יחסי.
Argumentum ad nauseam 533450
אני דווקא לא מפגינה כלום, אתה מוזמן לחפש בכל האייל - לא הבעתי כאן את דעתי לגבי עסקת שליט. גם לא אמרתי שאתה מפגין חוסר אכפתיות אישית נגד גלעד שליט, אלא שביסוד ההשקפה שאתה מייצג יש חוסר אכפתיות (המתבטא גם בתגובתך זו האחרונה - במילים "... והציבור הורגל לצפות...", ובגישה המבטלת העומדת מאחריהן, והזכורה מדיוני שו"ח קודמים).

אל תכעס, אבל לא נראה לי כל כך שהפרכת וערערת, אלא שבעיקר ניהלת טקטיקת התשה מוצלחת בשיטת ג'סי ג'יימס ושוד הפיצה הגדול מתגובה 258035, אבל אתה יודע מה? - ניצחת! עלה והצלח!
Argumentum ad nauseam 533474
תראי, יש בינינו מחלוקת אם התערבות המדינה מועילה לאזרחיה או לא. את סבורה שהיא מועילה, אני סבור שלא.

יש טעם לדון על כך. מה שאין טעם לעשות הוא להחליף את הדיון הזה בדיון על הפגנת אכפתיות, כשברור שהשאלה מי מאיתנו מפגין אכפתיות תלויה בשאלה מי מאיתנו צודק בנוגע להתערבות המדינה.

קל להאשים אותי בניהול "טקטיקת התשה". זה לוקח שתי מילים בלבד. אבל האם תוכלי לבסס את ההאשמות האלה? האם תוכלי לתת דוגמאות?

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים