בתשובה לגיל, 17/01/10 22:41
הויכוח בין גיל וכל היתר 533587
אתה מתחיל להזכיר לי את התש"חיסט שהיה יכול לומר:" אני בעד חופש מחלט אך לא אתנגד להגבילו אם יהיה צורך". ניסוחים אמביאליים במקצת.
הויכוח בין גיל וכל היתר 533598
מה לא ברור ב"מה שכן, גם אם אשתכנע שהתוצאה הכלכלית שלילית בסך הכול, אני עדיין חושב שהשיקול המוסרי קודם"?

דעתי הבלתי מגובשת נוגעת לשאלה אם פטנטים וזכויות יוצרים צריכים להיכלל באופן טבעי תחת ההגדרה של קניין.
הויכוח בין גיל וכל היתר 533602
סתם סקרנות: לפי מה אתה מחליט אם משהו הוא "טבעי"?
הויכוח בין גיל וכל היתר 533604
לפי מה אתה מחליט?
הויכוח בין גיל וכל היתר 533605
אני לא. אני גם לא אומר משפט כמו ''דעתי הבלתי מגובשת נוגעת לשאלה אם פטנטים וזכויות יוצרים צריכים להיכלל באופן טבעי תחת ההגדרה של קניין''.
הויכוח בין גיל וכל היתר 533606
לדעתך אין בכלל דבר כזה זכויות טבעיות?
הכל רק פונקציה של מה שה"חברה" מחליטה?
אתה לא מייחס שום יתרון מוסרי אובייקטיבי למשטר הצרפתי לעומת המשטר הצפון קוריאני, נניח?
הויכוח בין גיל וכל היתר 533607
אכן, לדעתי אין זכויות טבעיות. ולדעתי יש יתרון מוסרי אובייקטיבי למשטר הצרפתי.
אינך רוצה לענות לשאלתי? בכל מקרה אתה לא חייב, אתה יודע.
הויכוח בין גיל וכל היתר 533608
אין לי התנגדות עקרונית לענות, אבל אני מעדיף לברר קודם את המחלוקת.
אתה מוכן להסביר מה היתרון המוסרי האובייקטיבי של המשטר הצרפתי אם אין זכויות טבעיות?
הויכוח בין גיל וכל היתר 533609
אין מחלוקת. שאלתי שאלה אינפורמטיבית נקודתית שנגעה לדבריך שאתה צריך להתגבש בשאלה האם זכויות יוצרים הן טבעיות. התמיהה שלי התעוררה בגלל שהחלטה (או גיבוש דעה) ו"טבעיות" נראים כמוציאים זה את זה: מה שטבעי אינו נתון להחלטתנו (או לגיבוש דעתנו) ומה שנתון להחלטתנו אינו טבעי.
אין לי כל עניין להיכנס לדיון על שוק חופשי.
הויכוח בין גיל וכל היתר 533610
אני לא מעוניין להחליט שרירותית אם להגדיר זכויות על פטנטים וזכויות יוצרים כטבעיות, אלא לנתח את הסוגייה ולבחון אם עקרונות הזכויות הטבעיות חלים עליהן.

אם תרצה, הקושי שלי להכריע בסוגייה זו דומה לקושי שלך להכריע אם עצם שאתה רואה במעומעם במרחק בלילה גשום הוא פח אשפה.
הויכוח בין גיל וכל היתר 533611
האמת היא שנדמה לי שאם מדברים על עקרונות לתנאי חלות (בניגוד לתפיסה ישירה) אנחנו נמצאים כבר בתחום הקונבנציונאליזם ולא הנטורליזם, ולכן המשל אינו דומה לנמשל.
אבל זה מרחיק אותנו מהטענות העיקריות שלך. הבנתי את עמדתך. תודה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים