בתשובה להמסביר לצרכן, 29/07/10 16:17
איפה הגבול? 547417
אני לא חושב שזאת הבעיה. הבעיה היא שהאורתודוקסים לא רוצים לוותר על חלק מהציבור שלהם אבל לא יודעים איך לעשות את זה.
איפה הגבול? 547421
נכון. אבל זו הבעיה של האורתודוכסים ויותר יפה לאפשר להם להתמודד איתה בעצמם. או בקיצור, לחילונים לא צריכה להיות בעיה עם זה.
איפה הגבול? 547423
קודם כל, אני חוזר בי, טווידלדי הסביר את זה יותר טוב<דמיין קישור>.
ברור שלחילונים אין שום בעיה עם זה, מעבר לזה שאני כואב את כאבו של ההומו שמנסה להתקבל למועדון שלא רוצה לקבל אותו. אני לא מבין *למה* שהוא ירצה להתקבל למועדון הזה (כי אני חילוני), אבל כמו שטווידלדי אמר, פורמלית, ליהדות לא צריכה להיות בעיה עם "נטיות" הומוסקסואליות בלבד. זה של*יהודים* יש בעיה עם זה זה כבר משהו אחר.
איפה הגבול? 547517
"אני לא מבין *למה* שהוא ירצה להתקבל למועדון הזה"

זה דווקא נראה לי די ברור. זה לא שפתאום קם הומו בבוקר ומרגיש שהוא דתי ורוצה להתחיל ללכת לבית כנסת. ההפך: בחור שגדל כילד דתי, במשפחה דתית וקהילה דתית, ופתאום גילה בעצמו את הנטייה האסורה. תגובה אפשרית אחת היא "*** על המשפחה והקהילה, אם הם לא מקבלים אותי כמו שאני אז לא צריך". אבל תגובה שנראית לי טבעית לא פחות היא לרצות ליישב את העולמות.
איפה הגבול? 547549
אם אתה דתי, ומקבל את מצוות והאיסורים ופתאום מגלה שאתה עובר את אחד האיסורים הכי סטיגמטיים, אינך יכול לצפות שיעברו על זה לסדר היום.
איפה הגבול? 547682
אני לא דיברתי על לצפות, דיברתי על לרצות.

באשר לציפיות, אני מניח שאתה צודק באשר לשלב ה''גילוי פתאום''. אבל אם חולף הזמן, ואתה מתרגל לנטייה שלך ומאידך לא מצליח להרגיש באמת חוטא (מהסיבות שפירטתי קודם), אז הציפייה עשויה להשתנות.
בהתחלה באמת התביישתי, אבל עכשיו אני רגיל 547689
אני לא פוסל את חשיבות החברותא, אבל אני לא בטוח שהם לא מצליחים להרגיש חוטאים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים