בתשובה להיא, 02/08/10 0:35
לא קאשור לסלימאן 547599
הבעיה היא, כמו תמיד,איפה עובר הגבול.

נניח ששני אנשים, גבר ואישה, יושבים בבר (או כל מקום אחר) ומדברים, והגבר מספר סיפורי מעשיות לאישה. לאחר מכן כל אחד הולך לביתו - חוקי לגמרי.

מקרה שני - הם הולכים לאותו בית לאחר מכן(ועושים סקס).
האם זה אונס?

(אני מדבר פה על שקר ישיר, ולא על שקר של השמטה - למשל חוסר ציון עובדות שהאישה לא טרחה לברר. אני מדבר על מקרה בו האישה טרחה לברר, ושיקרו לה).

טוב, לפי מיטב הבנתי - אם אחד השקרים הוא הוא זה שהביא את האישה לרצות לקיים יחסי מין עם הגבר - זה אונס ברמייה.

מעניין מה המצב אם האישה לא רצתה לקיים יחסי מין למרות השקר, האם זה ניסיון לאינוס ברמייה?

ומה אם הדבר כלל לא ניסה לגרום לאישה לשכב איתו (למשל סיפר את השקר לקבוצה של אנשים מתוך ניסיון להרשים אותם), אבל האישה ששמעה זאת שכבה איתו בעקבות שקר זה, האם זה אונס?

בכל מקרה קשה מאוד לגבר לדעת מראש איזה שקרים מותר לו לספר - שקרים שלא משנים את ה"מיהות", ואילו כן. האם השקר "אני גר בתל אביב" כאשר הגבר גר בחיפה הוא כזה?

המצב בעייתי מאוד, וקשה לי לראות איך בונים חוק כזה כך שיהיה סביר - כזה שגם לא יפגע בזכותה של האישה להחליט מה חשוב *לה* בגבר, וגם ישמור על זכותו של הגבר לשקר באופן מסוים.

(האם "אני אוהב אותך" כאשר הוא שקר, זה אינוס ברמייה?)
לא קאשור לסלימאן 547603
אהמ, בלי להתייחס עניינית לטענותיך - יש הבדל עצום בין ''היה סקס'' ל''לא היה סקס''. אנשים משלמים, תוקפים, משפילים ומושפלים על הדבר הזה, אתה יודע.
לא קאשור לסלימאן 547640
ברור שיש הבדל, כמו שיש הבדל בין רצח לבין ניסיון לרצח.
כמו שיש הבדל אונס ויש ניסיון לאונס.

מה זה בדיוק ניסיון לאונס ברמייה?
לא קאשור לסלימאן 547658
ההקבלות שלך לא מדויקות. יש הבדל עצום בין ניסיון לרצח (חניקה? הכנסת רעל לתה? שכירת עבריינים?) לבין ניסיון לסקס (לא לאונס, לסקס! דיברנו על סקס). הקטגוריה השנייה הרבה יותר רחבה וכוללת, ומתחילה אפילו ממבטים דו-משמעיים ברמזור.
לא קאשור לסלימאן 547701
דיברנו על אונס. סקס הוא עדיין לא עברה בישראל.
האקט הפיזי עצמו קורה בזמן אונס, למרות שזה עדיין אונס ולא סקס.

יש גם ניסיון לאונס - אם מישהו מנסה לאנוס מישהי אחרת, אך מסיבה כזו או אחרת נכשל.

הנקודה היא באונס ברמייה זה מתחיל כסקס עבור האישה (מבחינתה, היא מקיימת יחסים עם רווק יהודי, או טייס עשיר או מה לא) ורק אחר כך מתברר לה שלא, וזה בעצם אונס.

אם הפשע הוא אכן פשע, הוא צריך להיות פשע גם אם ''נכשל'' -
רצח - ניסיון לרצח
אונס - ניסיון לאונס
סוד - ניסיון לשור
הריגה ברשלנות - סיכון חיי אדם

וכו'
לא קאשור לסלימאן 547705
ב תגובה 547599 בפירוש דיברת על *סקס*, ותהית אם הוא אונס או לא. לכך הגבתי.
לא קאשור לסלימאן 547746
את מוציאה את דברי מהקשרם. אמרתי קודם לכן שהגבא משקר לאישה, ואז הם עושים סקס.

על זה ההרשעות באונס.
לא קאשור לסלימאן 547764
אז זו פשוט הונאה, לא? בגבולות מסוימים, שאיני יודע מהם, זה אסור בחוק. מעשית זה לא פלילי, אבל אני חושב שגם רוב הרשלנויות שהיו יכולות לגרום מוות אבל לא גרמו כלום, מעשית אינן פליליות.
לא קאשור לסלימאן 547792
אתה יודע מה? - אני לא יודע.

יש עורך דין בקהל?
לא קאשור לסלימאן 547618
(כדאי אולי להזכיר שהתייחסו פה כבר למקצת הנושאים הללו בשרשור שהתחיל מתגובה 537291)

השופטים בעליון עסקו גם הם בגבול:
(סוגיית המיהות נידונה בסעיפים פ"ח-ק"ז)

בטקסט נאמר מספר פעמים שלא במקרים "אפורים" עסקינן. לפי הבנתי הדוגמאות שהבאת הן בדיוק כאלה.

אגב, בפסק הדין של גולדבלט, בשל התקרית בה הבחורה לא שיתפה פעולה עם ה"הדרכה" שלו, הוא באמת הורשע בניסיון למעשה מגונה (למיטב זכרוני).
לא קאשור לסלימאן 547641
קראתי את הדיון. מעניין, אבל לא נראה לי שמוצה.

לפי פסק הדין, יש 2 מבחנים עיקריים :

1) "מקרה בו לא יאמר אדם אמת באשר לפרט מסוים ביחס לזהותו, כגון גילו או עיסוקו, לבין מקרה בו ייצור דמות פיקטיבית ו"סיפור כיסוי" כולל ועתיר פרטים."

2) "אדם אינו אומר אמת באשר למאפיינים אשר הם קריטיים בעיניה של אשה סבירה, ונוכח מצג שגוי זה קיימה עמו אשה יחסי מין."

ובפירוש מוזכר : לכשאראנו אכירנו" I know it when I see it, למרות שנטען שעדיין לא הגענו לכך.

השאלה הגדולה היא מהם המאפיינים הקריטיים בעיני אישה סבירה.
אפשר רשימה?
לא קאשור לסלימאן 547643
דמות פיקטיבית וסיפור כיסוי...

לא קאשור לסלימאן 547670
נקודה מעניינת.

אנחנו עשויים לחכות עד בוש לאישה הסבירה שתחלוק איתנו רשימה מסודרת של מאפיינים קריטיים.

אולי נסתפק בעיקרון, לפיו ניתן להתייחס למקרה היחיד לא רק על פי ההוכחות לגודל התרמית, אלא גם לנורמות שמתקיימות בזמן המקרה (ולא חייבות להיות מקובלות על כולנו) לפי הבנת השופטים.
הם לא צריכים להזדהות עם האמונה של האישה שהיא מקיימת יחסים עם אליהו הנביא על מנת להוליד את משיח בן דוד‏1, אלא להכיר בכך שהיא קיימת (אולי בקונטקסט חברתי), ושהיא נהירה לעובר האורח, ומנוצלת על ידיו.

1 אין כאן סתירה גנאולוגית מסויימת?

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים