בתשובה לאינקוגניטו, 28/10/10 13:54
מה אני קופץ? 554642
לא אנחנו לא מסכימים בגלל שאתה הולך וסוטה מהנושא

אתה מבלבל בין מצבים אפשריים שבהם האמפטיה והחובה המוסרית נפגשות לבין הרעיון שהחובה המוסרית תלויה באמפטיה

השאלה הייתה האם יש בכלל כזה דבר "יכולת מוסרית" במובן של כישורים שקובעים את היכולת של אדם (או עם) להתנהג באופן מוסרי וכך קובעים את החובות המוסריים של אותו אדם/עם

אתה טענת שיכולת אמפטית היא אותו דבר כמו יכולת מוסרית

אני הראתי שיכולת אמפטית לא משפיעה על החובות המוסריים שלך ולכן היא לא יכולה להיות היכולת המוסרית

בגלל זה כלל הזהב מנוסח בגוף שני - כדי שהוא לא יהיה תלוי ביכולת האמפטית שלך

מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך

עליך ולא עליו כדי שלא יהיה צריך להסתמך על ההבנה שלך את האחר
מה אני קופץ? 554647
ב תגובה 554603 כתבת שזה לא בסדר לדרוש דברים שונים מצדיק ורשע. אני הבאתי דוגמה שבה זה בדיוק מה שאנחנו עושים (כאשר הצדיק הוא בעל האמפתיה הגבוהה) ואז עברנו למוסר בסיסי. אז שוב אני אגיד: החובה המוסרית הבסיסית חלה על כולם אבל המעשים הנגזרים ממנה שונים מאדם לאדם.
פעם שלישית גלידה? 554650
זה צודק וסביר לדרוש ממני ומנינט דברים שונים כשזה נוגע לתחום השירה

זה לא צודק ולא סביר לדרוש ממני ומנינט דברים שונים כשזה מגיע לשאלות של מוסר

ובהקבלה

זה צודק וסביר לצפות מהאוס ומווילסון לדברים שונים כשזה נוגע לניחום חולים סופניים

זה לא נכון ולא מוסרי לדרוש מהאוס וווילסון דברים שונים כשזה נוגע לאתיקה רפואית בסיסית

עכשיו אתה מבין?

אמפתיה לא משפיעה על החובה המוסרית
פעם שלישית גלידה? 554653
נראה לי שזה זמן טוב שאני אפרוש מהדיון. לא אופטימלי אבל טוב.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים