בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 01/11/10 19:33
אני עדיין לא בטוח שהבנתי על מה כל המהומה 556028
למעשה זה אחד הנימוקים *נגד* תומכי החוק. נכון שהתמיכה פר שנה לסטודנט גבוהה מזו של האברך, אלא שהסטודנטים לומדים משהו כמו 4 שנים בעוד אברכים יכולים ללמוד עשר ועשרים שנה.
ובכלל, נראה לי כי כל דיון המשווה בין הסטודנטים המשתתפים ברב או במעט במימון מוסדות ההשכלה והמחקר האקדמיים של המדינה, עם האברכים שהמוסדות שלהם מממנים אותם, הוא עיוות חצוף.
אני עדיין לא בטוח שהבנתי על מה כל המהומה 556198
זה נימוק מאוד מכעיס, אבל באופן אבסורדי גפני דווקא לא התבלבל.

בדיון בבג''ץ נוצר מצב שבו התביעה השוותה בין סטודנטים לאברכים וטענה שהחוק מפלה לרעה סטודנטים, ולכן ההגנה כלומר המדינה העלתה הבדלים רלוונטיים בין האוכלוסיות, כמו משך הלימוד, כושר השתכרות עתידי ועוד.
אני עדיין לא בטוח שהבנתי על מה כל המהומה 556307
אני מבין זאת אחרת. עניינית, יש כאן שני סוגי תמיכות: תמיכה במוסדות הלימוד ותמיכה בצורת דמי קיום לתלמידים עצמם. השופטת בייניש וחבריה לא עסקו בתמיכה למוסדות עצמם אלא רק בתמיכה לסטודנטים עצמם. מה שהבג"ץ פסק הוא שאם החוק מקציב דמי קיום לכל אברך העומד בקריטריונים כלשהם, יש להקציב אותם דמי קיום גם לסטודנט העונה על אותם קריטריונים.
מעניין מה יקרה אם הדתיים יבקשו עבור המוסדות התורניים שלהם תמיכה מקבילה לתמיכת הממשלה במוסדות האקדמאיים עצמם?
אני עדיין לא בטוח שהבנתי על מה כל המהומה 556344
אני דווקא מאוד מסכים עם ההבחנה שלך. כלומר, השאלה שבראש הפתיל היא מעניינת אבל לא קשורה לחוק האברכים ולהחלטת בג''ץ.
בקשר לשאלה, בין סוגי מוסדות הרבה יותר קל להוכיח שונות רלוונטית מאשר בין סוגי תלמידים, ולכן לא תתקבל טענה של פגיעה בשוויון, ככל הנראה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים