בתשובה לראובן, 14/12/10 23:47
גם אני לא הבנתי בכלל מה הבעיה הדידקטית בעניין המלבן 559141
לא השיטת הדדוקטיבית שגויה (אמרתי כבר שהיא תקינה מבחינה מתמטית).
המכשול הוא ביכולת _להורות_ את השיטה הדדוקטיבית החדשה במסגרת תיכונית,

הוראה מורכבת מאוסף של ספרים ומורים שמכירים שיטה דדוקטיבית מסויימת.
זה דבר שאורך שנים רבות.

מאחורי השיטה הדדוקטיבית הישנה עומדות כ- 2500 שנים שבהם שיטה זו נילמדה,
יש ספרים בלי סוף לפי שיטה זו, יש מורים שלמדו את השיטה הזו עשרות שנים.

מאחורי השיטה דדוקטיבית שמתיימרת להחליף אותה אותה לא עומד שום דבר
פרט ל"תוכנית לימודים חדשה".
שיטה דדוקטיבית חדשה במסגרת החדר- הכאה עם סרגל ומחוגה 559143
נשמע לי קצת מוזר שהוראת הגאומטריה כל כך שברירית וש2500 שנה מלמדים בדיוק אותו הדבר באותה השיטה. מילא היית אומר תלמוד, אבל גאומטריה?
הגיאומטריה האוקלידית לא שברירית בכלל 559146
התיקונים המשעותיים שנעשו בשנת 1900 בערך על ידי הילברט ושו"ת רק מילאו
חללים באקסיומטיקה של אוקלידס.

לפני כן החללים הללו לא הפריעו מכיוון שנחשבו למובנים מאליהם.
הגיאומטריה האוקלידית לא שברירית בכלל 559151
קבל תיקון- לא הגאומטריה שברירית אלא השיטה בה מלמדים אותה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים