בתשובה לראובן, 17/01/11 18:46
כן, ליקוי למידה זה חלק מהתמהיל של כישורים 561968
נכון, נכון, נכון. מי מאיתנו לא זוכר הערה בעט אדום - "חסר! התכוונתי שתכתבו גם ש..." ליד התשובה. ולך תסביר שענית בדיוק על מה נשאלת. זה יוצר פשוט פרנויה אצל התלמידים והם נושאים אותה איתם לנצח. כדי לאזן את התמונה בחינות הבגרות היום מבקשות "פרט שתי סיבות ותן שלוש דוגמות" וכן הלאה תחת לדרוש "דון!" כך שעל התלמיד לשקול בעצמו מה לכלול ומה לא בהתאם למגבלות הזמן והמקום. לדעתי בעניין זה רואים באופן מובהק את חשיבות "איכות המורה." איכות נמדדת גם ביכולת לשאול שאלה מדויקת ולצפות לתשובה מדויקת ולהיות מסוגלים להעריך תשובות בלתי צפויות אבל רלוונטיות. שאלות מפורטות כל כך או הערכה יתרה לתשובות ארכניות מעידות על חוסר יכולת של המורה - תחת הנחיית המערכת - להתמודד עם אתגר הבדיקה והניקוד. חשוב לזכור כי רמת המורה נקבעת בראש ובראשונה מרמתו כתלמיד בית ספר. וכיום, כשדור המורים הוא בוגר המערכת לאחר המעבר לדעיכה, הושלם המעגל: בוגרי מערכת לקויה מלמדים במערכת לקויה. אזלה זרימת הדם הטרי מן המערכת הישנה לחדשה. המערכת סגורה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים