בתשובה לאינקוגניטו, 22/02/11 7:41
איזו בושה, איזו בושה! 564534
די רפרפתי על הדו"ח אך מה שגם ראיתי שם זה ציון העובדה שרבים מהסטודנטים המוכשרים למתמטיקה הולכים ללמוד מחשבים -הם מתייחסים לשכר שיוכלו לקבל תמורת עבודתם. משפט המפתח שלהם:The main issue for Israel is to train and retain talented
undergraduates in mathematics, regardless of their entering level.
איזו בושה, איזו בושה! 564547
1) אני מניח שלישראל יש נושאים יותר "עיקריים". טוב שועדה מטעם המל"ג מתמקדת בשיפור ההשכלה הגבוהה.
2)הם אמנם נמנעים מלומר זאת במפורש אבל קל לראות שהאשם העיקרי מבחינתם הוא רמת הk-12 שלנו.
3) ההערה ששמת לב אליה חמקה מעיניי אך היא משמחת אותי מאוד. המחלקות למתמטיקה ומדעי המחשב צריכות רפורמה רצינית טוב ששמו לב.
למחלקה למדעי המחשב מגיעים המון אנשים מוכשרים שרוצים ללמוד תכנות כדי לצאת לשוק. ההיגיון ללמד אותם מדעי המחשב (מעבר לסיבות בירוקרטיות) הוא שחלקם ישארו לתואר שני. אני שמח לשמוע שמבינים שבקונספציה הזאת יש בעיות.
איזו בושה, איזו בושה! 564548
אינני בא לגונן על מערכת החינוך היסודית והעל יסודית אצלנו- יש הרבה -הרבה מאד מה לתקן שם. לדעתי-ודעות דומות שמעתי גם מאנשי אקדמיה- החינוך היסודי והעל יסודי צריך לנהל תהליכי לימוד שבסופם יצאו תלמידים בעלי השכלה רחבה, הפנמת ערכי הדמוקרטיה והסובלנות ו"כלי עבודה" שיאפשרו להם ללמוד דברים חדשים שלא למדו. כלי העבודה הם: מיומנויות ביטוי בע"פ ובכתב, אנגלית וערבית, לוגיקה ויכולת ניתוח, חשיבה מתמטית על פי רמת התלמיד.
אלו דברים ששלפתי על רגל אחת. אין לי אשליות שהמערכת הפוליטית שלנו תרצה חינוך כזה.
איזו בושה, איזו בושה! 564557
אז בנושא העיקרי של הפתילון הזה אנחנו מסכימים.
העובדה שבעבר מערכת החינוך הצליחה "לייצר" מספיק תלמידים שיוכלו להתמודד עם תואר ראשון במתמטיקה והיום לא מעידה על התדרדרותה.

או בניסוח שלך: תלמידים שרמתם המתמטית גבוהה לא מקבלים כלי עבודה מתמטיים המתאימים לרמתם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים