בתשובה לנועה ו, 17/04/11 11:26
מלחמה זה שלום, חירות היא עבדות, דיבורים הם אלימות 568497
אני התאכסנתי אצל ידידים בקווינס, במקום שבו כדי להגיע לסאבווי היית צריך לנסוע באוטובוס עירוני או ללכת ארבעים דקות. אחד מחסרונותיה העקריים של רכבת מכל סוג הוא אי האפשרות לרַשת עיר בקווים בצפיפות שתאפשר נגישות ישירה - מה שמחייב מערכת הזנה.
מלחמה זה שלום, חירות היא עבדות, דיבורים הם אלימות 568502
למעשה, מנהטן מרושתת בדיוק בכזו צפיפות.
קווינס - לא. קוינס גם נמצאת במרחק 22 ק"מ ממנהטן.

עיר אפשר לרשת בצפיפות כזו.
את הפרברים - לא בהכרח.
המערכת הנכונה היא שילוב של אוטובוסים, רכבת קלה ותחתית. ומאוד רצוי, עם רשות אחידה לכל אלה, תדירות גבוהה לכל אלה, מערכות שמנבאות מתי האוטובוס/רכבת הבאה בדיוק ולא בטווחים‏1 וכרטיסים שמדברים לכל אמצעי התחבורה, ולא בשיטה הישראלית הטפשית הדורשת כרטיס לכל נסיעה, וחופשי יומי רק מ-‏9 בבוקר.

1 עוד 5 דקות במקום - "5-20 דקות בשעות העומס ו-‏25-60 דקות ביתר הזמן".
מלחמה זה שלום, חירות היא עבדות, דיבורים הם אלימות 568512
קווינס מתחילה כחצי מייל ממנהטן, מעבר לנהר המזרחי, אך ממשיכה הרחק עד למפרץ ג'מאיקה.
מלחמה זה שלום, חירות היא עבדות, דיבורים הם אלימות 568513
האזור שסמוך יותר למנהטן מרושת יותר טוב.
ממש כפי שלמי שגר בסביבות שדרות ג'מאייקה בקווינס יש מטרו עד הבית.
מלחמה זה שלום, חירות היא עבדות, דיבורים הם אלימות 568578
מנהטן אינה דוגמה מוצלחת משני טעמים; ראשית, היא ה-Hub של המערכת שאליה מתנקזים רוב הקווים, כך שבאופן טבעי הרישות שם טוב יותר. אם תהיה רכבת תחתית בת"א אז גם האיזור שבין דרך חיפה (סליחה, נמיר) לאבן גבירול ואולי דיזנגוף יהיה מרושת היטב, אבל זה לא אומר דבר על הרישות של תל-אביב כולה ובוודאי לא של גבעתיים, חולון או בני ברק. הטעם השני הוא שהמבנה הצר והמוארך של מנהטן מאפשר לרשת את כולה בעזרת מנהרות מעטות. אגב, קווינס אינה פרבר; קווינס היא אחד ה-boroughs של ניו יורק, והמערכת צריכה לשרת אותה. קווינס אינה פרבר בניו יורק יותר מאשר גבעתיים היא פרבר בתל אביב.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים