בתשובה לטווידלדי, 12/05/11 14:15
לא כל כך קשה 570611
ראה תגובה 570570 שמשום מה בחרת להתעלם ממנה. האם מה שכתב ברל כצנלסון הוא חילון של תפילת יזכור? אני מבין שתפיסתך היא שכל מה שנכתב בנימה חילונית הוא חילון של תפילה או פיוט דתי. לרגע התחלתי לחשוב שאתה אורי פז בתחפושת.
לא כל כך קשה 570612
משום מה לא שמת לב שכבר הגבתי.

וכן, השימוש ב"יזכור" היה בבירור ובמוצהר פאראפרזה על נוסח דתי (ספציפית, של 'אב הרחמים' על פרעות תתנ"ו, ושל 'יזכור' על הורים)וכצנלסון בכוונה השתמש בדפוס הזה, ולא ב,נניח, 'לזיכרון בהיכל תהילת עמנו' או כל נוסח אחר שתוכל להעלות על הדעת. אם כי, בניגוד אליך, הוא כנראה לא עשה את זה כדי לתחוב קיסם בעיניהם של הדתיים.

אה, כן, וכמובן שהיו עוד כמה שינויים:
לא כל כך קשה 570614
לא הבנתי מה רצית להוכיח בדף הזה? שהרב גורן זעם על שפוגעים ברגשותיהם של דתיים כשלא מועבר התפקיד של מי שצריך לזכור לאלוהים במקום עם ישראל? באיזו זכות עשה את זה הרב גורן? בסמכות שלדעתו מוענקת לו מהאלוהים. אם תרחיב את הנושא הזה תגיע לתהום העמוקה הרובצת בין הרב גורן וחלק לא קטן מהדתיים ובין רבים מהחילוניים וגם חלק מהדתיים המתקדמים. התהום היא בדבר מקור הריבונות במדינה שלנו. העם או האלהים באמצעות מפרשיו ונציגיו ה"מוסמכים". לכן לא רצה גורן שיהיה כתוב עם ישראל אלא האלוהים.
לא כל כך קשה 570617
חוששני שכרגע התהום היא בראש שלך.

אגב, לו היית טורח לקרוא עד הסוף את היזכור ולא לצאת באזכור הראשון, ודאי היית מגלה שמופיע שם, בניגוד לטענתך, גם ''יזכור ישראל'', גם בנוסח הרב גורן, וגם ''יהיו חללי מערכות ישראל עטורי הניצחון חתומים בלב ישראל לדור דור''.
לא כל כך קשה 570624
בסדר, התהום בראש שלי. תהנה בתפילות.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים