בתשובה לימני מתוסכל, 19/05/11 19:55
''מרוב פחד'' 571305
הכאה באבן, אם אכן היתה, היא אכן דבר חמור, אבל היא עדיין יכולה להיות במידות שונות, שרובן אינן מצדיקות נטילת חיים.
''מרוב פחד'' 571309
ניתן להשתמש בנשק בלי להרוג בהכרח.
קשה לי התמונה, לפיה מסתנן ערבי (שונא ישראל לתיאבון, מן הסתם) מכה באבנים חייל יהודי חמוש וזה לא משתמש כלל בנשקו מפאת פחד.
''מרוב פחד'' 571313
מדוע אתה מקבל את ה"הסבר" הערבי? מדוע אינך מקבל את האפשרות שהסיבה במקרה זה, כמו גם באינספור מקרים אחרים (שבחלקם גם נטלתי אני חלק) היא מניעה מוסרית?
''מרוב פחד'' 571343
אני מניח לצורך הדיון, שהתיאור העובדתי של המסתנן הינו נכון.
המסתנן לא פירש את טיב הפחד של החייל הישראלי ולכן עלינו לשער זאת.
ניתן להעלות על הדעת שלוש אפשרויות סבירות.
אחת מהן הינה, שהחייל נמנע משימוש בנשקו ממניעים מוסריים והמנעות זו פורשה ע"י המסתנן בטעות כפחד.
אמרתי, שאם הפחד של החייל נבע מחשש לתוצאות השימוש בנשק, אזי זוהי עדות נוספת לרפיסותנו ולחולשתנו.
ולעניים המוסר - במצב בו המסתנן מכה את החייל באבנים, איני רואה שום בעיה מוסרית בכך, שהחייל ישתמש בנשקו כדי להשבית את המסתנן.
אם הוא היה יכול לפצוע אותו בלבד, הנה מה טוב. אם לאו - גם הריגתו של המסתנן בנסיבות הללו הינה מוסרית, לדעתי.
כך או אחרת, איני מוכן לקבל מצב, בו מסתנן ערבי מכה חייל ישראלי חמוש וזה לא עושה שימוש בנשקו.
זוהי חרפה, בעיני, ועדות לחולשה/רפיסות/תפקוד לקוי (מחק את המיותר), שיש לה תוצאה שלילית.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים