בתשובה לג'וד, 18/07/11 15:46
שוקולד 575846
ואת והיא גם צודקות בזה שמאכלים טבעוניים שמתחפשים לבשר משאירים את הבשר בתמונה ולא עוזרים לקדם את המטרה.
שוקולד 575861
לא, לא.
חמ"ץ בולונז זה טעים, וגם קציצות חמ"ץ עם חומוסים‏1 זה טעים, וגם פיצה שמרי בירה זה טעים. לא דומה לפיצה אמיתית, אבל טעים. וגם חביתת קמח חומוס.
לזניה עם גבינה וחמ"ץ זה בעיה, כי זה נראה כמו בשר עם חלב...

1 אדפטציה למתכון של בני סיידא
שוקולד 575862
ומנגד, אני חושבת שהסיבה למה צמחונים יכולים לאכול דברים שנראים כמו סייטן וחמץ למיניהם, היא שלא זוכרים את הטעם.
שוקולד 575864
כלומר, אני למשל, לא זוכרת את טעם של בשר.

שוקולד 575866
כשאת אומרת חמ"ץ למה את מתכוונת?
שוקולד 575869
TVP - Texturized Vegetable Protein.
קרוי במקומותינו "פתיתי שפע" ונמכר בחנויות הטבע והעדן המובחרות.
חמ"ץ - ראשי תיבות של חלבון מן הצומח.

__
ותודי שזה שם יותר מוצלח מפתיתי שפע, שם שנשמע כאילו יצא מתקופת הצנע.
שוקולד 575870
צורת השניצלים נחמדה, אם מנסרים אותם לרוחב. צורת השוארמה והבונזו לא משהו, והגרסא דמויית הבשר-טחון הכי טובה, כי ככה זה סופח טעמי תבלינים הכי טוב. חוץ מזה, שתחליפים במקום בשר בקציצות עבדו מאז ומתמיד (לחם, ירקות).
שוקולד 575874
אני מכירה את זה, יש הרבה חמ"צים ולא הבנתי לאיזה מהם את מתכוונת, כל החמ"צים שתיארת נראים מקסימום כמו קציצות בשר, אבל לסייטן יש ממש מרקם של בשר, אני לא בטוחה שתאהבי את זה. זה חלבון גלוטן. אפשר לקנות גוש סייטן מוכן או גוש סייטן בלי טעמים.
שוקולד 575884
אלה למשל דברים שניסיתי בנעוריי, בלי קשר לצמחונות (לתומי חשבתי שזה בריא), והיום לא אתקרב אליהם. אין לי כוח לטרוח בשביל החיקוי הזה.

המתחזה האחרון שכמעט התפתיתי לקנות הוא נקניקיות מן הצומח בעטיפת בצק (טבעול), מין משה בתיבה כזה, אבל רשימת הרכיבים מילאה אותי ספקות. אולי בחורף.
שוקולד 575900
בעכס. גם מרגרינה וגם נקניקיות.
שוקולד 575904
ברור שהקונספט טעים יותר מהמוצר הממשי. אבל מי יכול לעמוד בפני הצירוף של מליחות, בצקיות, פריכות ושמנוניות?
אפסיק כאן, פן זה ייגמר בבורקס תפו"א מהמאפייה מחר על הבוקר.
שוקולד 575909
זה החסרון האמיתי של טבעונות. בורקס תפו''א זה כל מה שנשאר בתור בורקס.
שוקולד 575912
יש גם תרד ופיטריות.
שוקולד 576049
אם מכינים לבד בבית, אז עדשים הולך טוב, וגם כמילוי לקובה.
שוקולד 576057
אתה מכין קובה? הו קובה, ממלכתי תמורת קובה, או שתיים.
שוקולד 576147
אבל איך את יודעת שהיא טובה? יש מאכלים שגם כשהם לא טובים הם די טובים (שוקולד), אבל קובה לא טובה יכולה להיות ממש מבאסת.
טוב, שלנו יוצאת די טובה, לעניותנו. פחות משל עזורה, המודל שלנו, ויותר משל כמה מסעדות אחרות שניסינו בהן. חיפה וסביבותיה, אגב, דלות באופן מוזר במסעדות עדתיות יהודיות (חוץ משתיים וחצי רומניות). אני כבר מזמן מריח כאן סטארט אפ נפלא, לאו דווקא לסבתות עיראקיות ומרוקאיות, אלא גם ליזם צבר נמרץ שיגייס אותן.
שוקולד 576153
חומוס כמובן (מילוי הסמבוסק הקלאסי).
שוקולד 576166
אני מדבר על קובה מבושלת, כן? במרק. מילוי חומוס נשמע לי יציקתי מדי, בתוך עטיפת הסולת שגם היא יציקתית משהו.
שוקולד 576174
אה... מוחי העיראקי-למחצה אינו משיג את הרעיון של קובה צמחונית :-)
שוקולד 584001
הייתי צמחונית בגילאים 14-16. מדי יום שישי אמא שלי, על מוחה העיראקי/כורדי משני הצדדים, הכינה לי קובה צמחוני ממולאים בתערובת אלוהית של פטריות. הם התבשלו באותו מרק עם שאר הקובה הבשריים, ורק צורה פחוסה מעט הבדילה ביניהם חיצונית (כדי שאני אוכל לדלות את הקובה "שלי" מתוך הסיר). זה היה טעים.
שוקולד 584011
מתכון! מתכון!
שוקולד 584012
לא נעים לי להשבית שמחות, אבל נראה לי שהרבה מהטעם בא מהקובות הבשריות שהתבשלו להן בנחת ליד קובת הפטריות...
שוקולד 584013
ממש לא. המילוי (הבשרי, לצורך העניין) של הקובה לא בא במגע עם המרק. יש את בצק הכופתאה עצמו שמפריד ביניהם, וזה בצק די קשה. לראייה, כששוברים קובה, אין טעמי מרק במלית, ואין נוזלים של מרק במלית. קובה שחדר מרק לתוך המלית שלו הוא קובה לא מוצלח במיוחד. בעצם זה אומר שהוא התפרק/התפורר.

הטעם השלם של הקובה באמת מגיע מהשילוב בין בצק, מלית, מרק וירקות השורש של המרק, אבל השילוב הזה מתרחש ברגע השבירה של הכופתאה לתוך צלחת המרק, לא תוך כדי בישול.

באשר למתכון, אני אצטרך לשאול את אמא שלי אם היא זוכרת. בכל זאת עברו אי אלו שנים מאז שהייתי בת 16 :-)
שוקולד 584037
אני צמחונית 12 שנה.
לא מאיימים עלי ב"אין לזה טעם בלי בשר".
שוקולד 584146
(היי, בדיוק לפני כמה ימים נכנסתי לבדוק, אחרי המון-המון זמן, את הבלוג שלך!).

לי היא מכינה פלפלים/כרוב ממולאים צמחוניים. אבל הם אפויים בתבנית ולכן אני פטורה מסוגיות של "התבשל עם הבשר" (אני לא אוכלת מה שהתבשל במרק הבשרי).
שוקולד 575939
אז מה אוכלים מסביב למדורה בשבט נבאחו, הכל תוצרת בית? זה המון עבודה.

אגב - השם "משה בתיבה" הוא חידוש של רות סירקיס, אחד מכמה חידושים.
שוקולד 575941
אצלנו, את מתכוונת (אני רואה שאת שולטת בחומר)? לא מדליקים מדורה בבית, זה לא חינוכי.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים