בתשובה לנועה ו, 02/08/11 9:59
מתלהבים ללא אג'נדה 577441
אבל מדובר על מיסים שנגבים מבעלי רכב מעבר למיסים שנגבים מכולם

אם את גובה מציבור מסויים יותר כסף ממה שאת משקיעה בצרכים המיוחדים של הציבור הזה את לא יכולה לטעון שאת מסבסדת אותו
מתלהבים ללא אג'נדה 577464
מציבור הנהגים נגבים מיסים רבים, זה נכון.
אבל מושקעים גם משאבים רבים בציבור זה.

בניית כבישים ומחלפים (שלא צריך כל כך הרבה רק לתחבורה ציבורית), שדורשים גם שטח רב וגם כספים רבים ותחזוקתם, עולים כסף רב, והנהגים נהנים ממנו יותר, או בעיקר.
ישנם לא מעט כבישים שאין בהם או אין כמעט בכלל תחבורה ציבורית (איילון, לדוגמא).

חניות חינם שתופסות שטח רב בכל הישובים בארץ, משמשות רק נהגים.

וכנראה הכי גדול - פקקים. הפקקים נוצרים מעומס של מכוניות, ולא אוטובוסים או משאיות, ולוקחים זמן ודלק וכסף מכולנו.
מתלהבים ללא אג'נדה 577478
אם המדינה גובה מציבור הנהגים 14 מיליארד ש"ח כל שנה, אבל משקיעה בתשתית (כבישית ומסילתית כאחד!) רק 3.5 מיליארד ש"ח, ומסבסדת בסכום דומה את מונופולי התח"צ, אז ברור שהנהגים מסבסדים את מונופולי התח"צ ולא להיפך.
והכבישים שאין בהם תח"צ הם בעיקר בפריפריה. באיילון הם נוסעים יפה מאוד.
אוטובוסים לא זקוקים למקומות חניה? ביקרת פעם ברידינג?
והפקקים נוצרים בגלל צפיפות האוכלוסין. רמת מינוע גובהה יותר תאפשר פיזור אוכלוסין ותפתור מאליה את בעיית הפקקים.
מתלהבים ללא אג'נדה 577488
פיזור אוכלוסין תלוי רכב תגרום לכך שיותר מכוניות יהיו על הכביש זמן רב יותר.
מתלהבים ללא אג'נדה 577492
מאיפה הבאת את המספרים האילו?

תן לי לפקפק שכל מקומות החנייה והכבישים בישראל עולים 3.5 מיליארד ש"ח. כולל השטח.
אוטובוסים צריכים הרבה פחות חנייה מרכבים פרטיים, כי הם חונים רק במקום אחד, ויש הרבה פחות כאילו.
הפקקים נוצרים בגלל שהם חסומים במכוניות, שכל אחת מסיעה נהג אחד, שתיים במקרה הטוב. כך גם כשיש ברמזור 3 נתיבים, הם נחסמים מהר מאוד.
תעשה ניסוי דימיוני עם אוטובוסים, ותראה שאין פקקים.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים