580632
אני, בתפקידי כהיסטוריון, חושב שלא מלמדים מספיק היסטוריה. מזל שאני לא אשורולוג.

(אה, כן, ופרופ' אילוז - קראתי את הכתבה. לפני שאת מלינה על רמת העברית של התלמידים, הואילי בטובך להשתמש בעברית בהירה יותר. משפט כמו ''הדבר החשוב ביותר שחינוך הומניסטי צריך לחנך אליו הוא אהבת השפה בכל הגודש והרבדים השונים שלה,'' איננו נשמע לי כמו מופת לעברית בהירה, ולאור משפטים אחרים שלך, הרשי לי להעיר גם שאין סיבה להשתמש בלועזית כשיש מילים אקוויוולנטיות בעברית, תודה).
580635
ההבדל בין היסטוריה לאשורלוגיה הוא כמו ההבדל בין המדעים השונים שמביא חיים הררי - תחום ידע בסיסי לעומת תחומים איזוטרים יותר. בשורה התחתונה, האקדמאים מתלוננים שהתלמידים לא מקבלים מספיק ידע בסיסי בתחומים שלהם.
580640
כמו שאמר מרק טוויין או מישהו אחר, אם יש לך פטיש, כל בעיה נראית לך כמו מסמר. כל אקדמאי לעולם יתלונן על כך שהתחום שלו מוזנח - וזה כולל אקדמאים שסותרים אחד את השני בכתבה אחת, ויש לי חשד שלפחות חלק מהם לא בדקו באמת את מערכת השעות בתיכונים לפני שקבעו איפה המיקוד של מערכת החינוך.
או מישהו אחר 581122
יוחס גם לפרויד או לפוליטיקאי-ספסר היהודי-אמריקאי ברנרד ברוך.
המכתם התפרסם דרך הספר על חוקי מרפי שם הופיע כ''אבחנה של ברוך''.
המחבר המקורי האמיתי ככל הנראה ''עממי''.
או מישהו אחר 581124
גוגל מייחס את זה דווקא לאברהם מאסלו
או מישהו אחר 581159
לא לא. בדקתי היטב בויקיציטוט. מאסלו ועוד פסיכולוג אחד השתמשו במכתם הזה בספר או מאמר שלהם, אבל כבר כציטוט. כל הנזכרים לעיל כנראה עשו פראפראזה או ציטטו פתגם עממי שמקורו לא ידוע.
או מישהו אחר 581161
מתברר שיש על זה מאמר(ון) בוויקיפדיה http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_the_instrument ושם טוענים שהראשון היה דווקא אברהם קפלן (משהו כמו: תנו לי ילד קטן עם פטיש והוא כבר ימצא שכל דבר בו הוא נתקל צריך דפיקה‏1) ומאסלו היה זה שהכניס את המסמר.

1 מעניין אם במהלך נדודיו באוניברסיטאות השונות ברחבי ארצות הברית הוא נפגש עם ילד קטן ספציפי שגם אביו נדד באוניברסיטאות שונות ברחבי ארצות הברית ושעל אהבתו לדפוק‏2 כל דבר בו הוא נתקל קשה להתווכח.
2 No pun intended
או מישהו אחר 581164
יש יותר מאחד:

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים