גם משל צריך להיות אמין 5808
גם יצירה אמנותית, ספר, סרט, או סדרת טלויזיה כ'סופראנו' במקרה זה, המנסה לעסוק בצד הבנאלי ובחיי היומיום של אנשי 'המאפיה' באזור ניו יורק, איננה יכולה להנות מ'חרות אמנותית' בלתי מוגבלת.

הגימיק, כן הגימיק המרכזי ב'סופרנו', הוא כמובן היזקקותו של אותו איש מאפיה ל'שרינק', לאותה פסיכולוגית המקשיבה ללהגיו בהבעה קפואה. וזהו האלמנט המערער את אמינותו של הספור ומזכיר לי שזוהי סה"כ עוד הפקה אמריקנית שטחית הבנויה על 'חמרים מכירים' הכרחיים: סקס, אלימות, פשע, לצד חיים בורגנים בפרבר עשיר, שהוסיפו לה הפעם, לשם שינוי, את גימיק הגנגסטר והפסיכולוגית, שכמובן אין לו יסוד במציאות.

כפי שאין שחר לספור המכוער על היהודי החרדי השוכר את גבור הסידרה לשבור את עצמותיו של המחותן המסרב לתת גט לכלתו.

בדיוק כפי שאין שחר לפרמיס המרכזי בסרט הישראלי 'עטור השבחים' 'אואנטי פופולו' המתאר חיילים ישראלים 'מכוערים' וחסרי רגישות השובים חייל מצרי מלא רגישות, חן וחכמה. בול שיט!!!!!

אבל לך תתווכח עם 'יוצרים' נאורים המעניקים ל'יצירותים' משמעות שאינה יכולה להיות לה. אבל למי אכפת בכלל, כל עוד זה משרת איזה רעיון אופנתי, עמדה פוליטית (בתנאי שתהיה בכוון הנכון, וכמובן, איך שכחנו, "תקינות פוליטית".
גם משל צריך להיות אמין 5812
אפשר לדעת מה כל כך בלתי סביר ברעיון שגם גנגסטר זקוק לפסיכולוגית? או, אם כבר אנחנו בעניין - מה כל-כך בלתי סביר בכך שיהודי חרדי ישתמש באלימות כנגן מסרב לגט, או בקיומו של חייל מצרי חביב וחיילים ישראלים מכוערים?

העמדה הפוליטית שלך, לפחות, ברורה למדי...
גם משל צריך להיות אמין 5844
הפתרון של שימוש באלימות כנגד סרבני גט הוא ענין מצוי וידוע ביהדות , פרט לעובדה שבד''כ הוא מופעל על ידי בית דין. ולעשות את זה לבד כשבית דין לא יכול זה לא רק הגיוני אלא גם...צודק למדי.
גם משל צריך להיות אמין 6046
ודאי שאסביר כי ברי שלא הבנת ולא ירדת לסוף דעתי. לא אמרתי שגנגסטר אינו זקוק או עשוי להיזקק לפסיכולוג. ייתכן שהוא זקוק לכך יותר מאחרים. חוסר הסבירות הוא בחוסר השכיחות. מספר הגנגסטרים ההולכים לשרינק שואף לאפס.

כנ''ל, האפשרות שחרדי ישכור בריון מאפיה לשבור את עצמות מחותנו היא אפסית, אם בכלל. אינני מוציא מהכלל, מה שקורה לפעמים לצערנו, שחרדי יעשה אולי עסקים בלתי חוקיים עם המאפיה. אך מכאן עד האפיזודה הבלתי מתקבלת על הדעת הזו רחוקה הדרך.

השתתפתי במלחמות ישראל וגם שביתי שבי. אך הספור המתואר באואנטי פופולו פשוט לא נראה לי קרוב או דומה לשום דבר שאני מכיר או שמעתי, או קראתי. פשוט נון-אקזיסטנס.
כן, הדרך בה הוצגו חיילי צה''ל באוונטי פופולו חרתה לי ופגעה בי כלוחם קרבי שידע לשמור על צלם אנוש. חמור מכך שצופים תמימים בחו''ל יכלו ללמוד שאולי כך נהגו ונוהגים בצה''ל, ולא היא. כפי שצופים תמימים אצלנו יאמינו עכשו שגנגסטרים הולכים לפסיכולוגים בערך כמו שהם הולכים לבית קפה. נו, באמת.

שלוש האפיזודות הנ''ל התרחשו כמובן רק במוחם הקודח של רוקחי העלילות הללו ואין פסול בכך. גם אני אמן ויוצר, וכפי שציינתי, אני מכיר בחרותו של היוצר לברוא דברים ולארגן חמרים שעלו בדמיונו. אך כפי שאמרתי, רצוי שמשל יהיה לפחות קרוב למציאות אותה הוא מנסה לתאר. והמציאות המתוארת בסופרנו או באואנטי פופולי למשל אינה דומה למציאות אותה הם מנסים לתאר.

בענין דעותי הפוליטיות, כן אתה צודק, ואני מאמין שאני צודק ממך. אני בז ל''תקינות פוליטית'' ולכל הצביעות הנלווית אליה. שלום וברכה.
גם משל צריך להיות אמין 6055
לא צפיתי באוונטי פופולו, ואפילו בקרבי לא הייתי, ובוודאי שלא בזמן מלחמה, כך שלא אגיב בנושא זה, ואשאיר לקוראי דבריך לשפוט. באשר לאלימות המופעלת על ידי חרדים, אסתפק בהערתו של ש. פוגל, שמן הסתם מכיר את הנושא מקרוב יותר ממני.
אך באשר לאיש המאפיה שהולך לפסיכולוג - הרי כל הרעיון הוא שמדובר בדבר יחודי. נכון - מספר הגנגסטרים שהולכים לשרינקים הוא אפסי - ולכן מעניין לעקוב אחרי אחד שכן.
אתמול קראתי במקרה מאמר שעסק שהצגת מקצוע הפסיכיאטריה בסרטים. רוב רובם של הפסיכיטארים היו, במקרה הטוב, בעלי פסיכוזות בעצמם, ובמקרה הרע - רוצחים מטורפים. מה אחוז הפסיכיאטרים המטורפים בין העוסקים במקצוע? יש להניח שזניח עד לא קיים, אבל אתה לא התרעמת על דמויות כמו הפסיכיאטרים באלי מקביל, או חניבעל לקטר - לך מפריע שמישהו העלה את הרעיון לסדרה על גנגסטר שהולך לפסיכיאטר. ממש רעיון פרוע...
עשה לי טובה.
גם משל צריך להיות אמין 5847
אילו לא הייתי חי בארץ הייתי מקבל מהתגובה שלך רושם שכל היצירה בארץ היא חד צדדית ואנטי ציונית. ובכן הרשה לי להפנות אותך לרוב המוחלט של סרטי גולן גלובוס (עזית של הצנחנים, מבצע אנטבה וגם סרטים ישראליים באנגלית כמו מחץ הדלתא) או סרטים של דובר צהל כמו שתי אצבעות מצידון. שבהם הערבי הוא מכוער ומנוול והישראלי הוא כמובל אציל נפש נאה וגיבור.
שלא לדבר על שטיפת המוח שמתבצעת בספרי דני דין למיניהם. דרך אגב, יצא לך לקרוא איזה אצבעוני בזמן האחרון? תנסה להשיג אחד ולקרוא את הדף ה"היסטורי" שלו.
אל תכניס את דנידין לעסק 5854
או איזה ספר שהוא של כרמלי/שריג / אחד השמות האחרים שלו.
האיש היה כנעני כך שדעות נגד ערבים הן לא הדעות המוזרות היחידות שפזורות שם
''הערבי מיד הוריד את נעליו וברח'' 5867
כל הסיפור הזה הוא די דבילי. מדינה שלימה מסתמכת על ילד בלתי ניראה כדי שיציל אותה ממצוקותיה השונות. בכל אופן, אם תוריד את דני דין, תוכל להישאר עם ספרי ילדים כמו ''הצוללים קדימה'' או ''גיבור חידה'' ועוד כמה עשרות ספרי ילדים המהללים את המיתוסים ומצירים את הערבים כמטומטמים ורשעים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים