בתשובה לרון בן-יעקב, 19/09/11 15:10
תקשורת מתווכת מחשבים 582115
בשעתו כתבתי עבודות עם כמה ספרים במקביל ולא זכור לי יתרון גדול שצמח לי מכך שהיו לי כמה ספרים פיזיים זה לצד זה על השולחן. בכל רגע נתון הקשב שלי היה נתון רק לאחד מהם וכדי לעבור לשני היה עלי להחליף ספר. את זה אפשר לעשות גם בספר אלקטרוני (ומכיוון שקורא ממוצע יכול להחזיק אלפי ספרים‏1), זה יותר יעיל אפילו.

אפשר לספק לכל תלמיד ספר דמה עם דפים ריקים במחיר 10 ש"ח ואותו אפשר יהיה לזרוק בתסכול (על נער המלקות) במקום את הקורא.

1 ספר ממוצע לא לוקח יותר ממגהבייט של זכרון, אבל כשמדובר על קובץ PDF או DjVu זה יכול גם להגיע ל-‏10 מגה (ואף יותר, כתלות באיכות הסריקה). בקינדל 3 יש בערך 3 ג'יגה ובאייפד ממוצע יש 32 ג'יגה.
תקשורת מתווכת מחשבים 582405
נסיון אישי זה טוב אבל כדי לבדוק הבדלים צריך בחינה קצת יותר רחבה. בנוסף לדוגמאות שחשבתי עליהן בזריזות בתגובה הקודמת (וחיפוש מול סריקה נראה לי נושא מעניין לבדיקה), ישנן שאלות נוספות. למשל, האם המבנה הפיזי משפיע על התפיסה - גודל הדף המוצג בקורא אלקטרוני לעומת ספרי לימוד (במיוחד אלה של בי''ס יסודי, אבל גם באוניברסיטה ישנם ספרי לימוד בפורמט גדול מאד), או גודל השוליים סביב הטקסט. אני הייתי שואל גם אם לידיעה המוסווית שהמידע נקרא במכשיר אלקטרוני לעומת ספר ישנה השפעה, לפחות בתקופה הארוכה מן הסתם שבה ישתמשו בשני האמצעים.
תקשורת מתווכת מחשבים 582407
אני מסכים שאפשר וצריך לבדוק אם יש הבדלים. אני פשוט אומר שטרם ראיתי הצבעה על הבדל מהותי שאפשר לראות גם בלי בדיקה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים