בתשובה לאחד מהפריפריה, 01/11/11 8:14
המשפט הזה 586229
אם אתה מתפלא או לא מתפלא זו ממש לא הנקודה. אני אמרתי שהאופן בו הפרופסור הנכבד מאפיין את ההתנגדות אינו משקף את המציאות אלא מהווה תעמולה (זולה) של הרוצים בניסוי, על ידי איפיון המתנגדים כ''פוחדים שהניסוי יצליח''.

כדי להבין את ההתנגדות לניסוי יש לבדוק מה אומרים המתנגדים, ולא איך מאפיינים תומכי הניסוי את מניעי המתנגדים.
המשפט הזה 586234
שלום הוגג.
קראתי את דברי רוזנפלד, והם נראים לי שקולים ואובייקטיביים.
אתה, לעומת זאת, מציג את דעתו בצורה לא הוגנת כשאתה מכניס לו לפה את המילים ''פוחדים'' ''הסיכוי שיצליח''.
המשפט הזה 586249
הציטוט במאמר שפותח את הפתיל הוא "מן החשש שמא יצליח". בסך הכל חזרתי על הדברים במלים שלי. אני לא חושב שההתמרות "חשש ==> פחד" ו "שמא יצליח ==> הסיכוי שיצליח" מצדיקות האשמה כמו "הכנסת מילים לפה".
המשפט הזה 586251
הציטוט המדויק של רוזנפלד הוא: "יש חשש שזה יהווה תחליף בלתי ראוי להקטנת התלות בדלקים המאובנים והקטנת פליטת גזי החממה, ויגרום לחוסר מוטיבציה לעבור לאנרגיה נקייה. זה גם יגרום להמשך תלות גוברת והולכת עם הזמן בקירור המלאכותי הזה... לאורך הזמן גזי החממה הולכים ומצטברים ואז מתרחשת כל ההתחממות שנמנעת בשיטה הזה (כך במקור, http://) בבת אחת, וזה הרבה יותר קטסטרופלי".

הוגג: "הייתי מהסס להשמיץ בצורה כזו את מי שמתנגד... האופן בו הפרופסור הנכבד מאפיין את ההתנגדות אינו משקף את המציאות אלא מהווה תעמולה (זולה)".

אז מי כאן משמיץ?
המשפט הזה 586239
אז מאיפה נובעת ההתנגדות לניסוי?
המשפט הזה 586250
את מי אתה שואל? את התומכים בניסוי או את המתנגדים?
לדעתי, אם ברצונך להבין מאיפה נובעת ההתנגדות, מן ההגינות להקשיב למה שאומרים המתנגדים, ולאו דווקא לאופן בו אחד התומכים מתאר את מניעיהם (כאמור, אני תומך בניסוי).

אם יתברר שמה שהמתנגדים אומרים הוא אכן ש"הסיבה להתנגדות היא החשש שמא הניסוח יצליח", אהיה חייב לקוראי האייל התנצלות על שבזבזתי את זמנם היקר בקריאת השטויות שלי, בזמן שיכלו לקרוא דברי חוכמה שכתבו מגיבים אחרים, או סתם דברי תורה.
המשפט הזה 586263
אז הנה, אני מקשיב למה שאומרים המתנגדים (לפחות אחד מהם):
"מאמץ עצום שהושקע בשכנוע הצבור בכך שיש בעיה עלול לרדת לטמיון אם אנשים יסברו שיש פתרון טכנולוגי" (תגובה 584487).
אז כן, הפרופ' צודק. ההתנגדות נובעת מהחשש שמא הניסוי יצליח.
המשפט הזה 586271
כרגיל אתה מסלף את הטיעון של הצד השני במקום סתם לא להסכים

אם לתאר את הטיעון בצורה מדויקת יותר

החשש הוא לא מפתרון טכנולוגי אלא החשש הוא מהצלחה (מסוימת) של הניסוי שתשכנע את הציבור שיש (כביכול!) פתרון טכנולוגי משמעותי לבעיה (ולכן הנזק הצפוי גדול מהתועלת)
המשפט הזה 586296
אני מסלף? אני מצטט במדוייק. אתה זה שמסלף ע"י פירושי רש"י.
המשפט הזה 586467
לא פירושי רש"י ולא נעלים. קריאה סבירה של הנאמר שנותנת קרדיט לטוען הטענה.

כן אתה מסלף. אתה מצטט במדויק ואחר כך מסלף בפרשנות שלך את מה שאתה מצטט. זה לא סותר.

"החשש הוא לא מפתרון טכנולוגי אלא החשש הוא מהצלחה (מסוימת) של הניסוי שתשכנע את הציבור שיש (כביכול!) פתרון טכנולוגי משמעותי לבעיה (ולכן הנזק הצפוי גדול מהתועלת)"

הוא פירוש סביר יותר ל-

"מאמץ עצום שהושקע בשכנוע הצבור בכך שיש בעיה עלול לרדת לטמיון אם אנשים יסברו שיש פתרון טכנולוגי"

מאשר הפירוש שלך שהם חוששים מהצלחת הניסוי כשלעצמו או שהם חוששים ש*באמת* יהיה קיים פתרון טכנולוגי.

המטרה של הפירוש המסולף שלך היא להציג את הטוען כאידיוט במקום להתמודד עם הטיעון האמיתי שלו. אתה עושה לעצמך חיים קלים ולא יותר מכך.
המשפט הזה 586468
בחירה מעניינת. למיטב זיכרוני רש''י נודע דווקא כפרשן שבוחר לפרש לרוב על דרך הפשט ולא על דרך הדרש. אבל אני לא מכיר את פירושו כ''כ טוב.
המשפט הזה 586474
אכן פשט.
המשפט הזה 586478
רש''י אמנם נחשב לראשון הפשטנים, אבל עיון בפירושו מגלה שרק כשלושים אחוז מפירושיו הם על דרך הפשט. תוכל לראות זאת בנקל אם תפתח פרק אקראי ותשווה את פירוש רש''י לזה של נכדו הרשב''ם, שדבק בדרך הפשט.
המשפט הזה 586479
משום מה אני לא נוהג לחשוב עליו כעל מישהו פשטני.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים