בתשובה להיא, 31/12/11 14:09
היום אני חש גם עצב גדול ולא רק תסכול 589666
טוב. כיוון שהשורה הראשונה שלך היא גם השורה האחרונה, אני לא רואה טעם בתגובה לעניין.
היום אני חש גם עצב גדול ולא רק תסכול 589699
אני מכירה אותך מספיק זמן כדי לדעת שאם היו לך דברי טעם להוסיף לדיון היית כבר כותב אותם.
היום אני חש גם עצב גדול ולא רק תסכול 589707
לו היה דיון, היה מה לומר. אבל כמו שאמרתי - כשהשורה הראשונה שלך היא האחרונה, אין לי חשק וכוח לטרוח להגיב באריכות.
היום אני חש גם עצב גדול ולא רק תסכול 589732
אז אני אנסה, למרות הרתיעה מהסתופפות בקרב יהודים סתומים, ובמה שעלול להיחשב כהגנה על אנס מחליא. חוק העונשין ‏1 מפרט מיהו אנס. הוא תמיד אדם שמבצע בעצמו מעשה חדירה לגוף אישה. בניגוד לכך, רוצח מוגדר כאדם שגורם למותו של אדם, ולאו דווקא הורג אותו בעצמו. במקרה של ביצוע מעשה מגונה, טרח המחוקק לציין ש"לענין עבירה לפי סימן זה, אחת היא אם העושה עשה את המעשה או גרם שהמעשה ייעשה בו או באדם אחר." המחוקק ראה במי שמזמין רצח - כרוצח בעצמו, ובמי שגורם למעשה מגונה - כמבצע. אבל השוויון הזה - בין גרימה לבין ביצוע - נעדר מסעיף האונס. מכאן קל להסיק שאדם הגורם לאונס אשם בשידול לאונס, או בביצוע מעשה מגונה, אך לא באונס עצמו.

לי באופן אישי נראה שהאפשרות של אינוס בשלט-רחוק לא מופיעה בלשון החוק רק מכיוון שלא עלתה על דעת המחוקק. מי ששולח את חברו לאנוס אישה, תמורת שכר או מפאת איומים, אחראי לאונס כמבצע עצמו. לפיכך לא אראה בפרשנות מרחיבה של החוק אירוע מחריד. אבל הגישה המינימליסטית, המאפשרת להאשים במעשה מגונה "בלבד", איננה "נמהרת ולא כל כך עיניינית". למעשה, התיאור הזה מתאים יותר לאזכור הגודוויני של נימולר.

תיקונים 589749
תיקונים 589756
הקישור המדויק:
ציטוט משם, למי שמתעצל לקרוא:
"המבנה המשפטי שמציעה הפרקליטות הוא ייחודי ותקדימי ומעורר סימני שאלה בקרב משפטנים. אף שהמבנה אפשרי וניתן לתמיכה בהוראות הסעיפים, כנראה שייטיב המחוקק לעשות אם ייחד הוראות בדין לעבירות מין המבוצעות באמצעות רשת האינטרנט ויסיר ספקות משפטיים בדבר תחולת הדין הקיים."
תיקונים 589761
עדיף לקרוא את כל הלינק - הוא לא ארוך ויש בו הסבר למבנה כתב האישום הניתן לתמיכה בהוראות הסעיפים. ליהודים מתוסכלים למיניהם ולסתם אנשים נורמלים.
היום אני חש גם עצב גדול ולא רק תסכול 589787
תודה על התגובה ועל הפתיל שבא בעקבותיה.

לא לגישה המינימליסטית קראתי "נמהרת" אלא לתגובה של טווידלדי. נמהרת היתה קביעתו שמדובר על פסיקה בניגוד ללשון החוק (מדובר אולי בפרשנות מאוד מרחיבה, אבל זה נותר במסגרת הפרשנות). נמהר היה הקישור לסכסוך החרדי חילוני העכשוי. נמהרות היו הדוגמאות שהוא בחר לו.

אני בהחלט יכולה להבין את חוסר הטעם שמצאת בוריאצייה שכתבתי על נימולר. אני לא בטוחה שזה גודווין במובן הקלאסי. לא השוותי את המתוסכל לנאצים. האסוציאציה צצה לי במקרה כי עסקתי בנימולר ועקבתי במקביל אחר הדיון כאן. מה שעוד השפיע עלי היה השימוש של המתוסכל במטפורת המלח (שיותר מדי ממנו מקלקל את התבשיל) לשמאלנים. מאחר שאני מכירה את המטפורה הזו בהקשר אנטישמי מפיו של הורסט מולר‏1 הימני קיצוני, ולא משום מקור אחר, עלה במוחי החשד שהמתוסכל הוא טרול מזוייף. קשה לי להאמין אבל שאת הסריטות שהוא הפגין באייל אפשר לזייף.

1 נמצא בסרטון הזה בערך בדקה ה5:50. שווה לראות מה הוא אומר לפני כן כדי לקבל רושם מיהו האיש ומה משנתו.
היום אני חש גם עצב גדול ולא רק תסכול 589896
מעניין להזכיר בהקשר זה את מנהיגי מרחץ הדמים בסודן שהורו לחייליהם לאנוס את כל הנשים.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים