בתשובה לאמ, 03/01/12 3:47
הרבה מהומה ושנאת חינם 589819
1. אני גרה ביישוב גדול, ואין לי שירות במרחק של פחות מ-‏30-40 דקות הליכה מהבית. באותה המידה אני יכולה ללכת ליעדי ברגל.
השירות הוא פרטי, אפילו פרטי-זעיר, ולא מסובסד בידי המדינה.
באותה המידה אתה יכול לטעון שחילוניים יכולים לנסוע במוניות בשבת, כי גם מוניות נחשבות תחבורה ציבורית.

אני לא יודעת מי אתה, או מה אתה, אבל הלכתית, מותר לישב ליד אשה בדיליז'אנס. קל וחומר אחורי אשה באוטובוס. כך פסק הרב זוננפלד, הרב הראשון של העדה החרדית.
2. לבית הספר הזה קוראים גם "בית ספר המריבה". תגגל קצת, לגבי בית ספר "אורות" בבית שמש, תמצא גדולות ונצורות. הנה כמה.
ספציפית, אני מכירה את הנושא מעט, יש לי חברה שבתה לומדת שם בכיתה א'.
אם יניח הדבר את דעתך (ואולי לא - משום שיש לי הרושם שאתה סבור שאם כמה חרדים רוצים דבר מה - מודגש <כל> החרדים חפצים בו) - למחרת אחד העימותים, בו אנשי הציונות הדתית הקיפו את החרדים ושרו "התקוה" בקולי קולות, נשים חרדיות נתנו פרח לכל אחת מתלמידות בית הספר.

3. החשש שחרדים יזלגו מהקהילה לבית ספר דתי-לאומי, גם אם תורני, נראה לי מופרך משהו.
הרבה מהומה ושנאת חינם 590082
לדיליז'אנס של הרב זוננפלד לא נדחקו 100 איש בשעות העומס, כשתכולתו היא רק 50 מושבים, ואז האברכים התמימים נאלצו להדחק עם בנות ציון הנאוות וכדי ביזיון וקצף.
הרבה מהומה ושנאת חינם 590089
בסאבוויי של האגרות משה דווקא כן. לא זה העניין פה, כמדומני.
הרבה מהומה ושנאת חינם 590090
זה בדיוק העניין, וזה מה שעונים החרדים לאלו שטוענים כנגדם ''תמיד נסעו במעורב''.

את הרב משה פיינשטיין קשה לצטט בהקשר לקהילה החרדית בארץ, שכן הוא התיר לשבת במעורב בחתונות, לשים מחיצה נמוכה בבתי כנסת, לאכול אבקת חלב נכרי, ועוד שלל היתרים רעועים שנפשם העדינה של אברכי המשי דארץ ישראל סולדת מהם.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים