הפתרון הנכון. 592793
נראה לי שהבעיה הבסיסית בשוק הדיור די ברורה.

יש מחסור בסיסי ולכן המחירים עולים ומעבר לזה בגלל שהמחירים עולים אנשים קונים דירות בלי לגור בהם או להשכירם מתוך כוונה למכרם ברווח דבר שגורם למחסור יותר גדול וכך נוצר מעגל קסמים.

השאלה היא: האם ישום ההמלצות יצליח להקטין את הבעיה הזאת בלי ליצור בעיות גדולות אחרות?
הפתרון הנכון. 592826
ודייק, הבעיה היא לא (רק) מחסור בדירות, הבעיה היא מחסור בדירות באזורים מסויימים, עד כדי אבסורד. בתל אביב, אפשר במליון שקל לקנות דירת חדר וחצי במרכז העיר או דירת 4-5 חדרים בדרום, לפעמים במרחק של פחות מ-‏5 קילומטר. מה בין מחיר של וילה בלוד למחיר של וילה בשוהם הרחוקה מרחק יריקה? מכאן למדים, שהבעייה היא תשתיות, תחבורה, חינוך, רפואה, שטחים פתוחים, שיטור נאות ועוד.
הפתרון הנכון. 592843
ללוד יש בעיה מאוד פשוטה שנקראת נתב''ג. זה מסביר הרבה הנחתיתות שלה. חוץ משיטור נאות זה פוגע בכל אחד מהאלמנטים שהזכרת. וכמובן שזה גם מאוד מרעיש ומזהם.
הפתרון הנכון. 592847
בשוהם יש בעית רעש חמורה לפחות כמו לוד.

(היית בלוד ושמעת את הבעיה, או שמדובר בשמועות?)
הפתרון הנכון. 592852
יש כמה וכמה מקומות שסובלים הרבה יותר מלוד מרעש המטוסים, ובפרט, שוהם, אור יהודה, שכונות מסויימות של ראשון לציון וכפר חב''ד, שלא לדבר על כמה מושבים ובראשם בני עטרות, כפר טרומן וצפריה שאני מתקשה להבין איך אפשר בכלל לגור בהם. אבל נכון שגם בלוד שומעים את המטוסים.
הפתרון הנכון. 592854
וכוונתי, יש מקומות מאד מוצלחים (כמו שוהם) למרות רעש המטוסים. אז לתלות את מצבה העגום של לוד בנתב''ג נראה לי לא מספיק מבוסס. דווקא הרבה עובדים בנתב''ג באים דווקא ללוד בגלל הקרבה.
הפתרון הנכון. 592908
אני מבין שהמילה ''רעש'' הטעתה את כולם אז אני אסביר.

לך למפת ישראל ותסתכל על הקו הדמיוני הישר בין נס ציונה לתל אביב, אתה תראה את ראשון וחולון.

לעומת זאת על הקו הישר בין לוד לתל אביב יש את כפר חבד בית דגן ואזור.

אחת הסיבות המרכזיות להבדל הזה הוא נתב''ג. אילולי נתב''ג הקו הזה היה יותר עמוס דבר שהיה משפר מאוד את לוד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים