בתשובה להפונז, 10/09/12 10:12
מברכת על כל פסיקה שכזאת 602304
ברשותך אתערב ואומר כך:
אני, כיהודי לאומי, שותף לביקורת שלך על אותם יהודים (ולא יהודים), אשר חיים ללא הצדקה על חשבון הציבור.
זה חטא גדול (לדעתי, גם לפי ההלכה ביחס ליהודים שבהם), אבל חטא זה אינו מוציא אותם (את היהודים שבהם) מכלל היהדות, כפי שאתה רומז, אלא רק הופך אותם ליהודים חוטאים.
מנגד, יש לא-יהודים בישראל, אנשים טובים התורמים לציבור, אלא שזה כשלעצמו אינו הופך אותם (ואינו יכול להפוך אותם) ליהודים.
מברכת על כל פסיקה שכזאת 602307
כמובן ששיתוף בקהילה לא הופך נוצרים ליהודים. אבל אמא יהודיה כן, בעיקר מאחר וזה הופך, אותי למשל, לשייך לעם היהודי. לכן אני יהודי לפי מוצאי וההשתייכות הלאומית שלי, ולי זה מספיק. מעבר לכך אני כמובן עם זיקה מאוד עמוקה להיסטוריה, למנהגים, לחגים וכו', אבל וודאי שאינני דתי. אין לי שום אמונה שום כח עליון שבפניו אני נותן את הדין.
לשיטתי זה לא הופך אותי לפחות יהודי אפילו במילימטר.
מברכת על כל פסיקה שכזאת 602308
אמא יהודיה הופכת אותך ליהודי רק לפי ההלכה.
כפי שכבר אמרתי, אני סבור שהחוק במדינת ישראל לא צריך לקבל קריטריון דתי זה כקריטריון יחידי ובלעדי ליהדותו של אדם, משום שהוא אינו הכרחי (לעתים) ואינו מספיק (לעתים).
טול, למשל, פעיל חמאס, שנולד אמנם לאם יהודיה כשרה למהדרין, אך הוא מתגורר בעזה, מגדיר את עצמו כמוסלמי דתי, מתפלל במסגד חמש פעמים, שונא ישראל הקורא להשמדת היהודים.
מנגד, טול לדוגמה אדם שנולד בישראל לאב יהודי בלבד, דובר עברית, גדל בסביבת יהודים ובחברתם, אינו דתי כלל (אתאיסט ר''ל), שירת בצה''ל, בעל זיקה חזקה לעם היהודי ותומך בקיומה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים