בתשובה לDelver, 16/10/12 9:49
בטר פלייס וישראל 604501
אם אתה מסתמך רק על טעינה ביתית זה מטיל אילוץ כבד, בפרט זה שוב מדגיש שצריך חניה פרטית.

אני לא סבור כך. קודם כל כל הטכנולוגיות מתפתחות, כל עוד יש דרישה לרכבים ''ירוקים'' יהיה פיתוח בכל החזיתות בפרט כל שיפור בסוללה משפר גם רכבים היברידיים למיניהם.

מעבר לזה בעתיד הקרוב (אני חושב) יבשילו טכנולוגיות אחרות, בפרט הנעת מימן וביודיזל.
בטר פלייס וישראל 604510
הויכוח הפרטני לעייפה לגבי מי ירוק יותר, הוא נחמד אבל לא עד כדי כך חשוב, מספר המשתנים הוא כל כך גדול שתשובה חד משמעית נראית לי בלתי אפשרית. צריך לנסות לראות את התמונה הגדולה, אפילו אם נניח שמכוניות חשמליות ירוקות יותר מהברידיות או דיזל, לא מדובר כאן במהפכה שתציל את כדור הארץ מהתחממות, לדעתי מבחינת ישראל יש למכוניות חשמליות שני יתרונות עיקריים הקטנת התלות בנפט שאין לנו שמחירו עולה ושמקורותיו הם עוינים, לטובת תלות בגז, שיש לנו ממנו בשפע ושמחירו כנראה ירד וילך בהתמדה. השני הוא הורדת זיהום האויר בערים הגדולות כיון שפליטת המזהמים קטנה ועוברת לתחנת הכוח. טיפול אמיתי בבעיית גזי החממה יבוא ( אם יבוא וכנראה שלא) רק כאשר מקורות אנרגיה לא פחמניים יהיו מקור האנרגיה העיקרי שלנו.
בטר פלייס וישראל 604520
הסיבה הראשונה נכונה ואף התייחסתי אליה קלות בתגובה 604392 אולם זה כל כך ברור שאין הרבה מה להגיד על זה.

לגבי הסיבה השנייה התייחסתי אליה נרחבות והסברתי שרכב מזהם בתוך העיר רק אם הוא משתמש במנוע בעירה פנימית שלו בתוך העיר. ניתן לתת מספר אלטרנטיבות שלא כוללות מכונית חשמלית כדי לפתור את הבעיה הזאת.
אחת האלטרנטיבות שעדיין לא נתתי ואולי תשמע מוזר בהתחלה היא לקנות שלוש מכוניות, שתי חשמליות עירוניות (טכנית אלא מכוניות חשמליות אבל בדיון הזה ההתייחסות שלי למכונית חשמלית כוללת הנחה סמויה שהיא מסוגלת לנסוע בין ערים) ואחת עם בעירה פנימית. כדי לסוע לעבודה אתה נוסע עם החשמלית הראשונה לפאתי העיר מחליף למכונית עם הבעירה הפנימית ובפאתי העיר שאתה עובד בה מחליף לחשמלית השנייה. אם מוסיפים חניונים רובוטיים בפאתי הערים זאת הופכת לאפשרות משתלמת במיוחד מההיבט הסביבתי/כלכלי.
בטר פלייס וישראל 604525
אז למה חשמלית ולא, נגיד, אופניים או דו"ג אחר?‏1

1 בהנחה שאין מגבלות מיוחדות.
בטר פלייס וישראל 604526
למה לרכב עם שני גלגלים יש ראשי תיבות עם שלוש אותיות?
בטר פלייס וישראל 604537
כי אופנוע זה מסוכן, עדיף דו''ג.
בטר פלייס וישראל 604527
אני משתדל לתת דוגמאות שקרובות ככל הניתן לחוויה של נסיעה ברכב. ברור שגם אופניים (או אפילו הליכה ברגל) הם אלטרנטיבות טובות. כמובן שיש כאן ביצה ותרנגולת, מכיוון שאנשים נוסעים במכוניות ואוטובוסים בתוך העיר אז העיר מזוהמת ולכן פחות נעים לסוע באופניים ולכן אנשים נוסעים...
בטר פלייס וישראל 604539
אם אתה רוצה להקטין את התלות בנפט לטובת הגז, אתה יכול פשוט להתחיל לתדלק בגז (http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_gas_vehicle).
בטר פלייס וישראל 604542
בישראל לא ניתן לתדלק בגז טבעי. מכוניות המונעות בגז בישראל מונעות בגפ''מ (גז בישול), שהוא צורה אחרת של נפט.
בטר פלייס וישראל 604615
ולפני שנתיים לא ניתן היה "לתדלק" בחשמל, אז ? אם שתי המטרות העיקריות של שכל ישר הן הורדת התלות בנפט והפחתת הזיהום בערים, ישנן שיטות בדוקות וזולות יחסית להשיג את זה, מבלי להיכנס לטכנולוגיות נסיוניות.

גפ"מ יכול להיות גם תוצר לוואי של שדה גז טבעי (אין לי מושג אם זה המצב בארץ), אבל לא דיברתי עליו.
בטר פלייס וישראל 604616
אם אתה מדבר על משהו שיפעל בטווח זמן של חמש עד עשר שנים אז יכול להיות (אם נתעלם מכך שכלי רכב כאלה לא יכולים להשתמש בחניונים תת קרקעיים). את הזיהום בערים גורמים משאיות ואוטובוסים; התרומה של כלי רכב פרטיים מונעים בבנזין לנושא היא קטנה מאד יחסית, למרות מספרם הרב. אם אתה רוצה לצמצם את הזיהום בערים עכשיו אז מה שאתה צריך לקבוע הוא שמתחילת החודש הבא לא יורשו להכנס למרכזי הערים ולשכונות מגורים משאיות ואוטובוסים שאינם עונים לתקן יורו-‏4 לפחות, והחל מבעוד שנתיים יורו-‏5. אני לא משוכנע שצמצום צריכת הנפט הוא דבר שיש טעם לשאוף אליו כמטרה לעצמה, כל עוד הוא מוחלף בדלק מאובן אחר.
בטר פלייס וישראל 604626
מה שכן, נראה שיש מי שמקשיב לך.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים