בתשובה לאסף שרעבי, 12/03/02 9:34
קארש שוכן ברשימה,במקום מכובד 60659
...ואני לא התקדמתי הרבה בספר (אבל, מצד שני, גם לא הטחתי אותו בקיר מרוב תסכול. עדיין לא.)

וכפי שעניתי לרואה-ואינו-נראה, אפשר לפעול גם בצורה לא אלימה. רכישת אדמות -- כן. ניצול ''מקומיים'' ורמייתם -- לא.

אני עדיין משוכנעת שניתן לשנות שינויים עצומים מתוך כבוד לכל אדם, באשר הוא.
יש לך הגדרה מאד רחבה לאלימות. 60661
עד כמה שאני זוכר, רכישת אדמות ונסיון לקבל תמיכה בינ"ל במדינה יהודית בא"י זה כל מה שנעשה על ידי התנועה הציונית לפני תחילת האלימות הערבית.

וגם אם נניח שמקומיים רומו ונוצלו - זה אלימות, זה? מה בדיוק נכנס בתוך ההגדרה שלך לאלימות? תיכף תאמרי לי שמכירת שטח מוסלמי לכופרים זו אלימות. הרי כך הכל התחיל.
זא לא היתה דוגמה לאלימות אלא 60663
...להיעדר כבוד של אדם-לאדם.

היעדר כבוד הוא, לדעתי, הדבר המוביל לאלימות בתכיפות הגבוהה ביותר.

אבל אולי אני טועה.
A rolling stone gathers no moss 60665
ואם נחזור לדיוננו, את מסכימה שהצד שהחל באלימות הוא הצד הערבי, או לא? אם כן, מדוע את תומכת מוסרית בצד הזה, בסתירה לדברים שאמרת לפני כמה הודעות?
gatherin' moose 63135
אז זהו שלא, אנחנו לא מסכימים.

אבל אני עדיין מתעמקת בספרי הסטוריה.
תחביב זוועתי, סוג של מזוכיזם -- אבל מה, לומדים המון.
gatherin' information 63296
תהרגו אותי, אבל אני לא מאמין שהביטוי ''אז זהו שלא'' התפתח באופן בלתי תלוי בשתי יבשות, או נקלט בביקור. זהו ביטוי חדש, שנה שנתיים אחרונות. בכתיבה הוא לא מופיע בדרך כלל. אנשים מבוגרים נוטים שלא להשתמש בו.

מעניין, גם אם מדובר בדינמיקה לשונית גיאוגרפית, וגם אם מדובר בקצה חוט שנפרם מהאלמוניות האינטרנטית של דמות מסקרנת כדינה היקרה.
gatherin' information 63311
אני חושב שהשקעה כה רבה בדמות אינטרנט (פתיחת חברה!) אינה סבירה.
gatherin' information 63313
האמת שכבר ביקרתי באתר, לפני כמה חודשים. אבל למה לוותר על האפשרות המעניינת שהוצגה? שתשאר שם.
gatherin' information 63315
אם היא כל כך מענינת אתכם, תמצאו עוד פרטים מענינים באתר זה:
gatherin' information 63316
והנה תמונה, עם דריה-רוזמרי:
האמנם טמון כאן משהו? 63317
אז זהו, שלא. הביטוי הזה אכן לא מופיע בדרך כלל בכתיבה, חוץ מבמקום אחד. נכון, פורומים באינטרנט. תפסנו אותך, דינה! את קוראת פורומים בעברית באינטרנט!
עוד הומינם, כרגיל? 63335
ב-‏24 במרץ, 2001, יצאתי מישראל בחזרה לביתי, שלא על מנת לשוב. ואכן, יש כאן בשכונתי איילים (אבל יותר Elk מאשר moose, אם נאמין לשלטים שבכבישים).

אם תחפש תמצא עלי עוד עמודים עם פרטים לא מעודכנים. באמצע שנות התשעים חייתי עם אדם אחר – לא בנזוגי בהווה. שרידים למערכת יחסים זו נמצאים באינטרנט, בעמודי ביוגרפיה הקשורים לשירים שפרסמתי. אם תחפש *ממש* טוב, תמצא ספרים שכתבתי בראשית שנות העשרים לחיי... גם המידע "על המחברת" בספרים הללו אינו מעודכן - אין לי כלבים, כיום, אלא רק שני חתולים מרניני לב.

למעשה, אם תחפש *ממש ממש ממש* טוב תמצא את העץ המשפחתי של בתי, שבנזוגי יצר בעמל רב. רמת העניין שאתה מגלה בי מרמזת שאתה בוודאי תמצא את החקר ההיסטורי הזה מרתק, ממש כמו בנזוגי עצמו.

מצד שני, יש איזה אייל-או-שניים שדווקא מכירים אותי, אישית, שאכלו בביתי וביקרו אתי על שפת הים של תל-אביב. הם יכולים להעיד שאיני מנסה לדחוף אותם אל תוך הים. איילים אחרים נתקלו (בעוצמה) בנטייתי לאנטי-אלימות.

ובתי גדלה מאוד מאז אותה התמונה – היא בדיוק חגגה יומולדת 4. תינוקות לא נשארים בגודל שבו אנחנו מצליחים להקפיא אותם בסרט צילום.

על החתום,

דינה
אדם אמיתי
שזכאי לשינויים
בכתובת, בשם וביבשת המגורים.
63346
מצאתי, תודה.

לא, שום הומינם ושום כלום. אני לא רואה פה שום טיעון שאני מנסה לקדם. זה מפריע לך? הדמות שלך יותר מעניינת משל רוב הקוראים, ויש עליה מידע באינטרנט. מה טוב.

מותר לשאול שאלה?
על פי שמות המשפחה, נראה ששורשיך הגניאולוגים יהודיים לגמרי. את אינך יהודיה. האם טרחת להתנצר, או שפשוט וויתרת על יהדותך?
אתה מסיק יותר מדי משמות משפחה 63348
אתה מסיק יותר מדי משמות משפחה 63456
באמת מענין.
דינה גרשוביץ, בת סנדרה מאייר, בת ליבי הופמן, בת ביילה שפרינצה (ביילה שפרינצה!) אינה יהודיה?
דינה ביכל-שונרא 63485
אינה יהודייה כלל.

ואתה, מה דתך?

(איך אני בוחרת "אתה"? משום החודרנות הזו היא גברית במהותה. אשה היתה שואלת "איך את מגדלת את ילדיך?")
דינה ביכל-שונרא 63489
"האייל האלמוני" הוא הגברי במהותו (בניגוד נניח ל"אילה האלמונית").
מה דעתך על משפט כמו: "הטמטום הזה הוא נשי במהותו. גבר היה שואל: 'כמה יצאו בית"ר ירושליים?"', ובמה הוא שונה מן המשפט המכליל שלך?
אתה נוטל לעצמך את הזכות לחטט 63491
לנבור ולהשליך עלי השלכות מהשלכות שונות.

למה לך מותר ולי אסור?
אני אינני הוא 63493
ובמילים אחרות האלמוני שחיטט בקורותיך הוא איננו האלמוני שתמה על הכללותיך. אבל בכל מקרה, מעניין לשמוע שאת סבורה שעוול מצדיק עוול.
ראשית, התכוונתי למהותו של 63494
אותו איל אלמוני בלבד ולא של כל האלמונים המזדהים בצורה זו.

שנית, אני לא רואה בחטטנות עוול אלא פתיחת כללי השיחה והרחבתם, דבר שאפשר לעשות בצורה חד-צדדית או רב-משתתפית.
קארש שוכן ברשימה,במקום מכובד 61030
גם רכישת אדמות הכי חוקית והכי לא נצלנית שאפשר, גרמה לתרעומת כאשר היה מדובר בקרקע שההתיחסות אליה היתה סמלית והקולקטיב המשמעותי הרחב ביותר היה היה הלאום.(או האזור, הכפר)
ועל כך ועוד אצל קימרלינג - המאבק על הקרקעות.

צריך להבין שהמאבק היה כבר מראשיתו מאבק סמלי. מאבק סמלי יכול להיות עז גם אם לא נורתה יריה אחת. מאבק סמלי כזה יהיה חייב להתפוצץ באיזהו שלב, גם אם הציפורים מצייצות בחוץ ונראה שהכל חוקי וכשורה. זאת כיוון שמאבק סמלי נוגע בעצבים הכי רגישים של החברה. כל חברה.
לכן, לא יעזרו כאן ססמאות והתחכמויות בסגנון של איך היה צריך להיות או איך צריך שיהיה. המציאות הכתיבה מאבק סמלי, ומאבק סמלי סופו להתפוצץ גם אם מסביב הכל חוקי וכשר ואין שמץ של רמיה באוויר.
קימרלינג קימרלינג 61038
עד לפני חצי שנה לא שמעתי את השם.
ופתאום בבת אחת הוא ממציא מילים, כותב ספרים, מפרסם מאמרים וכללית קשה להעביר יום בלי לשמוע על עוד משהו שהוא עשה.

יש חומר רקע על הסלברטי החדש של השמאל?
קימרלינג קימרלינג 61045
כנראה שלא הסתובבת באקדמיה בשנים האחרונות.
זו בעיה.
בכל מקרה, לך לקמפוס הקרוב לביתך, מצא שם איזה מחשב יתום, הקש 'קימרלינג' בכמה ממאגרי המידע - ושם תמצא קצת חומר.

ואמא שלך שמאל. תזהר לכנות אותי בשמות!
קימרלינג קימרלינג 61047
בדרך כלל אחרי תגובה כמו זו הקודמת, אני מקבל מסרים רועמים מבילינסקי ופטל. אז כדי להמנע מכך הפעם, הנה תגובה רצינית יותר:
ברוך קימרלינג הוא פרופסור מהאוניברסיטה העברית בירושלים. מחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה.
משנתו בתמצית: ישראל כמדינה קולוניאליסטית.
המאמר עליו דיברתי הוא משנת 1973. כך שהוא ידוע כבר הרבה זמן באקדמיה.
אני משער שהטרנד החדש עליו דיברת נבע כתוצאה מפרסום ספר חדש פרי עטו -קץ שלטון האחוסלים. כך נחשף יותר לקהל הרחב.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים