בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 01/01/13 23:11
<אנחה> 610416
והחתול אכל לי את הוויקיפדיה
<אנחה> 610431
מצחיק איזו סמטוחה עשיתי לי בראש עם הופשטטר-גארדנר. עכשיו אני מרגיש צורך עז למצוא את הטור של גארדנר עם אותם מליון דולר, בתקוה שמשהו ממה שאני "זוכר" קשור, איכשהו, למציאות.

(איך אתה היית משחק את המשחק של הופשטטר? כל האיילים מוזמנים לענות)
<אנחה> 610482
איזה משחק, לא הבנתי את הפרטים.
<אנחה> 610483
דילמת האסיר: http://www.gwern.net/docs/1985-hofstadter#dilemmas-f...
להתפרנס מהתוחלת 610484
קודם כל, זאת דוגמא למשחק שחשיפת האסטרטגיה שלך עשויה לפגוע בך. הבינג סד ת'ט, נראה לי שהיה יכול להיות מעניין להניח שכולם ינקטו את אותה האסטרטגיה המעורבת ולשאול מה לעשות. בדילמת אסיר רגילה- לשתף פעולה, בדילמה של 1:20, לשלוח מברק בסיכוי 5% וכולי. זה קצת כמו הגביע המורעל בנסיכה הקסומה- אם אתה יודע מה כולם יעשו, אתה יכול לשפר את מצבך, אבל גם הם יודעים מה אתה תעשה. משחקים כאלו פשוט עדיף לא לשחק.
<אנחה> 610440
מה שהפתיע אותי בערך הזה הוא שהפתרון שהוגדר שם כסופרציונלי איננו הפתרון הנכון על פי תורת המשחקים .
<אנחה> 610444
כל העסק מתחיל מזה שהפתרון של תורת המשחקים בעייתי: אנשים לא רציונליים עשויים להגיע לתוצאה יותר טובה מאנשים רציונליים.
<אנחה> 610446
ואת זה כבר למדנו מהבדיחה הישנה נושנה על המורה למתימטיקה.
ספר! 610489
ספר! 610491
המורה הותיק למתימטיקה מתהלך לו ברחוב ורואה ב.מ.וו מבהיקה נוסעת לידו, הוא מסתכל פנימה ולא מאמין - מושיקו, תלמידו מלפני שנים, וממש לא מהמחודדים שבהם. "המורה, מה שלומך?" צוהל מושיקו.
"בסדר, בסדר, ואתה, מה איתך?"
"כמו שאתה רואה, המורה, הכל עשר" מצביע מושיקו בקריצה על הרכב היוקרתי. המורה נראה קצת סקרן, מקמט את מצחו ובסוף לא מתאפק ושואל בתמיהה - תגיד, מושיקו, איך נעשית אמיד כל כך?
אז מושיקו עונה - מה הבעיה המורה, אני קונה רהיטים באלף שקל, מוכר באלפיים, מרוויח עשרה אחוז וזה מספיק.
- אבל מושיקו, אלפיים מאלף זה הרבה יותר מעשרה אחוז?
- טוב, המורה, אתה בטח זוכר שאף פעם לא הייתי חזק במתימטיקה...
<אנחה> 610488
כה''ב, כמו שהיו כותבים פעם באייל.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים