בתשובה לאישקש, 20/04/13 1:43
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 614768
כמו אצל dd גם אצלך, בשאלה חבויה כבר אקסיומה. שיש התנגשות בין זכויות אדם לחיי אדם. אני כופר בטוטליות של ההתנגשות הזאת. זה קיים אולי בשוליים. אני טוען שבד"כ המצב הפוך; אי שמירה על זכויות אדם פוגעת בחיי אדם. מפעל ההתנחלויות שמתנהל מ-‏67 הוא חיי אדם לעומת זכויות אדם אבל הקשר איננו שהענקת זכויות אדם תגרום לקרבנות אלא ההיפך: פגיעה בזכויות אדם גורמת לקרבנות ולעלויות עצומות.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 614770
וכמובן הצלחת לא לענות על שום שאלה בצורה דיפלומטית
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 614785
אענה לך.תמצית הציונות הייתה להקים מדינה ליהודים בארץ ישראל. אבל כשאומרים תמצית, מפספסים. כמו שאי אפשר לשתות שום תמצית. התמצית היא בסיס להכנת משהו.אניחנו נחלקנו ונחלקים באשר למסגרות האתיות. אחרי שקמה המדינה, אנחנו נמצאים במקום אחר. להגדרתי, הציונות היום, פירושה קיום מדינה בעלת ערכים אנושיים ודמוקראטיים על פי הערכים של הדמוקרטיה הליבראלית כשבמרכז עומד האדם ולא היהודי. היהודיות של המדינה מתמצית בהיותנו 80% מתושבי המדינה. בשבילי כל עולי חבר המדינות הם יהודים כי הם מרגישים כך. בקליפת אגוז.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 614788
בקליפת אגוז,אתה טוען שהציונות שאפה להקים בריטניה בא.ישראל?! אם כן זה מגוכח מכלכך הרבה סיבות,אם לא מה ההבדל בין בריטניה לישראל לטעמך?

היו שם עוד שאלות עקרוניות וחשובות שהיה כדאי שהיית מתייחס אליהן

דא"ג איך אתה רואה את השאיפה להקים "מדינה ליהודים בארץ ישראל"? האם אין בא כבר אז סממנים של לאומיות (ע"ע DD)? אתה בעד או נגד?
אם אתה בעד אז גם אם מדינה קיימת אין הכרח שתשאר,ואם תשאר אין הכרח שתהיה מה ששאפו ליצור בא במקור.לכן אני מניח שאתה תלחם בכל דרך ע"מ שהמדינה תשאר יהודית לא?
אם אתה נגד תגיד,נוכל להמשיך מפה
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 614789
ממש לא. המדינה היא יהודית בגלל ש-‏80% מאזרחיה הם יהודים. לא אלחם בכל דרך ע"מ שהמדינה תשאר יהודית. הדמוקראטיות של המדינה חשובה לי לא פחות מהיהודיות של המדינה. היהודיות של המדינה איננה מושג מחלט. שנינו רואים אחרת את המושג הזה. ההבדל הבסיסי בינינו שאצלך קודם היהודי לאדם ואצלי ההיפך. אמרתי: זה בקליפת אגוז. לתימצות התורה על ידי הילל הזקן: "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך", יש לנו שתי פרשנויות שונות. אני מבין את זה כהתייחסות לשני בני אדם; אתה רואה את זה כהתייחסות לשני יהודים. לילה טוב.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 614793
אין לי מושג לאיזו טענה או שאלה שהעלתי אתה מתייחס(יותר נכון לא מתייחס)... כרגיל
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 614834
טוב, אתה טיפוס מסורתי. הכל אצלך ''כרגיל''.
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 614836
אני גם נראה טוב
פועלי כל העולם התאחדו אבל למה אצלי בחצר ? 614837
אשרך.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים