בתשובה לקליסון, 01/01/14 12:01
נוגע בזה מכוון טיפה אחר 626493
מסכים עם ברקת ומוסיף: אני חושב שהטיעון של "העבריין איננו הבעיה, ועדיף לפתור את הבעיה מהשורש ולא להאשים אותו" הוא טיעון שלא מחזיק מים.
לדוגמא: " אני חושב שהעלמת מס איננה הבעייה, אלא פתרון שאנשים מצאו לבעייה (לא פתרון טוב, ולא פתרון אתי - אבל פתרון). אפשר לנסות לחסום את הפתרון הזה‏1, או לנסות להבין את מקור הבעייה ולפתור את הבעייה.". איך זה נשמע לך?

ודרך אגב, מקורותי אכן מאששים את האמירה שהסטודנטים היום מאד מפונקים, והקטע הזה שצריך להתאמץ כדי לפתור תרגילים/להבין את החומר/להצליח במבחן אכן בא להם די בהפתעה.

1 ז"א למצוא מעלימי מס, לשפוט אותם ולהעניש אותם
נוגע בזה מכוון טיפה אחר 626497
זה נשמע לי כמו התחכמות, והתחמקות.

אני מסכים שזה טיעון בעייתי (להאשים את השיטה ולא את העבריין), אבל במקרה של כתיבת עבודות/תארים אני חושב שהאוניברסיטאות, הסטודנטים, והמעסיקים העתידיים של אותם סטודנטים מזמן איבדו את הדרך, בדרך אל המטרה.

ממה שאני נחשף אליו בשוקק העבודה, וחברים/משפחה מסביב ‏1 - אנשים עושים תואר בשביל שיוכלו להתקבל לעבודה.
מהצד של האוניברסיטאות - תפקידו של התואר הוא לתת ידע וכלים לסטודנט.
וכשעונים על השאלה "איזה ידע", מתברר הפער שמוביל לרכישת עבודות (ורכישת תעודות תואר מאוניברסיטאות בחו"ל "בהתכתבות")

ברור לי שהסטודנטים מפונקים, למה שהם לא יהיו?
הם רוצים לעבוד. למה הם צריכים ללמוד מגוון קורסים מסביב למקצוע שלהם?
איך כתיבת עבודה בקורס כלשהוא (לצורך הדוגמא נניח שלא מדובר בנושא ליבה שמתקשר ישירות למקצוע), תעזור לסטודנט בעבודה הבאה שלו?

1 כמובן שיש יוצאת מן הכלל, שבדיוק סיימה את התזה שלה, ומתחילה את הפוסט דוקטורט - היא מתכננת קריירה בתור חוקרת באקדמיה, ולכן רוב‏2 הקורסים רלוונטיים לגביה
2 וכמובן שגם פה יש יוצאים מן הכלל, אבל זה יחסית מעט קורסים
נוגע בזה מכוון טיפה אחר 626499
האם אתה מיישם את זה גם על מה שלומדים בתיכון על מנת להוציא תעודת בגרות?
הרבה ממה שלמדנו שם לא משמש טכנאי מכונות בחיי היום יום.
לפי ההגיון הזה לא צריך לבוא לתלמידים בטענות כשהם גונבים עותק של מבחן בגרות ובאים עם תשובות מוכנות מהבית, אלא להתחשבן עם המערכת שהעיזה לדרוש מהם בכלל משהו.

בתואר ראשון באוניברסיטה רוכשים ידע בסיסי בדיציפלינה מסויימת.
מה שנדרש מעבר לכך (במדעי הרוח) הוא חיפוש מקורות, הבנתם והתמודדות רטורית איתם, יצירת תזה בסיסית, ניסוחה וכתיבתה על פי חוקי הדיציפלינה.

מדובר בסך הכל בתרגול מאוד התחלתי בחשיבה וכתיבה. ועל כך מקבלים תואר. וכן, זה כרוך בעומס מסויים ולחץ.

לי נראה שתרגול אינטלקטואלי ועמידה בתנאי לחץ רלוונטים לרוב המקצועות שדורשים תואר אקדמי. לעומת זאת רכישת עבודות והגשתם כאילו היו שלך - יכולים להיות רלוונטיים להרבה פחות מקצועות.
נוגע בזה מכוון טיפה אחר 626501
ממה ששמעתי מאנשי אקדמיה בכירים, תלונות של הסטודנטים וחוסר מוכנות לאתגרים לימודיים קיימים גם במקצועות ריאליים ואפילו ריאליים מאוד כמו מדעי המחשב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים