בתשובה להאייל הסקרן, 08/05/14 15:59
מתי אחמד מספיק יהודי? 632432
עקרונותיו של אדם, לפחות כזה שאיננו דתי‏1 פנאטי, הם תמיד תלויי מצב, זמן ומחיר, ולכן ההקצנה לא נראית לי כמו דרך טובה להבין אותם, אלא כמו דרך להקצין את הדיון אד-אבסורדום ולטחון הרבה מים שלא יובילו לשום מקום.
זה קצת כמו משל החכם שלא זורק לבאר אבן שהפיקח יוכל (אולי) להוציא משם. המשריש אומר לך, שעדיף להשקיע את מירב המאמץ בלא לזרוק את האבן לבאר, ואתה במקום זה מתפלפל על האם כדי להוציא אותה לאחר מכן נצטרך לייבש את הבאר, להזמין מסוק ויחידת הצלה או לעקור אותה עם שופל ענקי (כתלות כמובן ב'עקרונותיו' של אדם, או וואטאבר שקר פילוסופי כלשהוא אחר).

1 האמת, זה נכון גם לדתיים כמובן.
מתי אחמד מספיק יהודי? 632436
לא, זה להפך. עקרונותיו של אדם, דתי או חילוני, פנאט או לא פנאט, הם תמיד לא תלויי מצב, זמן ומחיר. המסקנות מהעקרונות הם אלה שתלויי מצב זמן ומחיר (אצל מי שאינו פנאט), אבל בלי עקרונות אי אפשר להסיק מסקנות, ואי אפשר לעשות כלום מהמחיר, הזמן והמצב.

המשריש רוצה להנע מדיון על עקרונותיו, זאת כמובן זכותו המלאה, בל לדעתי בלי להבין את העקרונות שמניעים אותו להחליט שכך ראוי וכך לא ראוי, המסקנות שלו נשארות, בעיניֿ, תלויות באוויר.
מתי אחמד מספיק יהודי? 632441
ההשוואה בין עקרונות היא תמיד תלויית מצב, זמן ומחיר. ועקרון יחיד שעומד ללא השוואה הוא חסר משמעות.
מתי אחמד מספיק יהודי? 632443
ובגלל זה ביקשתי להשוות בין עקרונות (ברבים) שונים במצבים שונים (תגובה 632408)...

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים