בתשובה לירון, 15/05/14 20:32
יש לי דז'ה וו 633049
הפלסטינים הציעו שיבה ל- 100000 פליטים. ישראל הציעה 25000, ויש עוד מספר חשוב, תגובה 631945
יש לי דז'ה וו 633058
250,000 הם תושבי מזרח ירושלים?
יש לי דז'ה וו 633059
אלה הם סדרי הגודל. צריך לשים לב גם שיש הבדל בין מזרח ירושלים (שטחי הגדה שסופחו לירושלים) וירושלים המזרחית (אל קודס עד מלחמת שש הימים), ושכל אלה בתוספת העיר המערבית והעיר העתיקה מהווים את ירושלים המאוחדת (עפ"י חוק יסוד ירושלים בתוספת הרחבה בשנות התישעים). ראה מפה שהכין שאול אריאלי (כבר מסרתי גילוי נאות בעניין).
יש לי דז'ה וו 633073
מה המקור לנתונים אלה? אתה טוען שלמעשה הפלסטינים מוכנים לוותר על זכות השיבה. מדוע הם שומרים את העניין בסוד, ובפומבי מחשקים את עצמם שוב ושוב לזכות השיבה?
יש לי דז'ה וו 633075
אנאפוליס 2008, אולמרט ועבאס.
יש לי דז'ה וו 633080
אני מניח שאתה מתכוון לציטוט מדברי אבו-מאזן, מתוך מה שקרוי "מסמכי אלג'זירה". דני אורבך תרגם מאנגלית לעברית:

"יוזמת השלום הערבית מייצגת באופן קרוב ככל האפשר את הקונסנזוס הבינלאומי. כל העולם מדבר עליה. אפילו אחדים בישראל מתייחסים אליה באופן חיובי…. אנשים רבים ממעיטים או מפריזים בכל הנוגע לסעיף על הפליטים: או שהם אומרים שאין בכך די, או שהם טוענים כי חמישה מיליון פליטים יחזרו [לשטחי ישראל- ד"א]. שתי הטענות אינן נכונות. הניסוח הנכון הוא: "צודק ומוסכם"… בכל הנוגע לפליטים, אמרנו כי שחלקם, אך לא כולם, יחזרו לשטח שהיום הוא ישראל. כל הפליטים (חמישה מיליון במספר) יוכלו לקבל אזרחות פלסטינית אם ירצו (ייתכן למשל שפליטים פלסטינים בירדן לא ירצו בכך, אך בלבנון יהיה בכך צורך). כך, הפליטים הפלסטינים לא יהיו [עוד] חסרי אזרחות אלא נתינים זרים… בכל הנוגע למספר הפליטים, לא הגיוני לבקש מישראל לקלוט חמישה מיליון, או אפילו מיליון אחד- משמעות הדבר הוא קיצה של מדינת ישראל. הם אמרו 5000 במהלך חמש שנים. זה אפילו פחות מאיחוד משפחות ולא מקובל. צריך להיות גם פיצוי, האמור להגיע מהקרן לנכסי נפקדים. [באשר לערביי ישראל] עליהם להניף שני דגלים: שוויון [בתוך מדינת ישראל] ומדינה עצמאית לאחיהם בשטחים הכבושים."

הדברים נאמרו בשיחה עם בכירים פלסטינים ונציג של אירגון בריטי פרו-פלסטיני.

משפט המפתח הוא: "בכל הנוגע למספר הפליטים, לא הגיוני לבקש מישראל לקלוט חמישה מיליון, או אפילו מיליון אחד- משמעות הדבר הוא קיצה של מדינת ישראל."

אבו-מאזן מבהיר שמובן לו היטב שהדרישה להכיר בזכות השיבה אינה הגיונית מבחינתה של ישראל. אם כך מדוע הוא ממשיך להציג דרישה זו בכל הופעה פומבית, בכל החלטה של אירגון הפתח, מדוע דרישה זו היא עמוד התווך של התרבות הפוליטית של הפלסטינים, ומדוע זו עמדתם במו"מ? מפני שהם אכן רוצים להביא לקיצה של מדינת ישראל, ואינם מעוניינים להגיע להסכם קבע ולסיום הסיכסוך.

אנשי שמאל מתיחסים לדרישת נתניהו להכיר באופיה הלאומי היהודי של מדינת ישראל, כאל טכסיס שנועד להכשיל את המו"מ. מדוע? הרי לפי עדות זו הפלסטינים מכירים למעשה בזכות זו... ואם נתניהו ערמומי עד כדי הצגת דרישות לא הגיוניות מהפלסטינים בכוונה להכשיל הסכם, מדוע לא יתכן שגם אבו-מאזן מסוגל לכך?

אנשי שמאל מעידים כבר זמן רב שבשיחות פרטיות שהפלסטינאים מבינים שלא תהיה זכות שיבה. אם מישהו היה קורץ לך בשיחות פרטיות שהוא מבין את הצורך שלך שהוא יקיים את חלקו בעיסקה מסויימת, אבל במשך עשרים השנים האחרונות היה צועק ומתחייב בפומבי שדווקא לא יקיים את חלקו - האם לא היה מתגנב ללבך שמץ של דאגה?

לאחרונה חשף נשיא המדינה סוד: מר פרס הגיע "כמעט" להסכם עם אבו-מאזן. מסתבר שאבו-מאזן - בשיחה פרטית עם פרס - הכיר "למעשה" ביהדותה של מדינת ישראל, ואפילו בעניין זכות השיבה הצליחו להגיע להסכמה: הוסכם שבעניין זה יגיעו הצדדים להסכם "צודק ומוסכם" - בעתיד כמובן.

לא עלה בדעתך אף פעם שהפלסטינים מתחזקים בשיחות פרטיות את תומכיהם בארץ וחו"ל? אם הם אכן מוכנים להתפייסות עם עם ישראל - ויש עם כזה - בבקשה לעשות זאת בגלוי ובצורה מפורשת. אם הם מבינים שדרישה מסויימת היא לא הגיונית מפני שהיא סותרת את עצם קיומה של מדינת ישראל, בבקשה לוותר עליה באופן חד משמעי ובגלוי. הגיע הזמן לכך.

מעבר להתפלמסות, הנקודה העיקרית היא שלא מדובר בעמדה פלסטינית, אלא בתאורית קונספירציה. כשאתה נזקק לצורך ביסוס התאוריה שלך לחטט בפינצטה בכל מיני רמזים והתבטאויות רב משמעיות בשיחות פרטיות, והרמזים והקריצות שאתה מוצא עומדים בניגוד מוחלט לתמונה הגדולה, לזרם רחב של עדויות גלויות - כדאי לך להתחיל לחשוד אתה עוסק בתאורית בקונספירציה.
יש לי דז'ה וו 633081
אינני יודע מה שאתה מניח.

כבר המלצתי על הספר של אריאלי.
יש לי דז'ה וו 633086
הם מדברים על זכות השיבה כעיקרון. את המימוש הם משאירים למו''מ.
יש לי דז'ה וו 633092
אין בעיה, אז אתה בטח מצדד בזה שאנחנו נדבר על נסיגה משטחים מסוימים כעיקרון, את המימוש נשאיר למשא ומתן.
יש לי דז'ה וו 633094
קודם תודיע שכעיקרון אתה חייב לי מאה שקל, ואחר כך כשנדון על הסדר התשלומים ''יהיה בסדר''. כלומר אולי אני אוותר לך על המאה שקל (ואולי לא).
יש לי דז'ה וו 633129
כולכם מאד מאד צודקים, לפחות ביניכם. גם הפלסטינאים מאד מאד צודקים. כבר אמרו אנשים ביניהם עמרם מצנע ועמי איילון: אנחנו מוכנים להתפשר רק כשאנחנו נתקלים בכוח. למה לוותר אפילו שזה לטובתנו אם לא מכופפים לנו את היד?
יש לי דז'ה וו 633131
כי בפעמים הקודמות שוויתרנו זה לא היה לטובתנו. מבאס, אבל זאת המציאות.
יש לי דז'ה וו 633134
אז מה הבעיה שמוותרים או שמוותרים רק בכח או בשני המקרים?

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים