בתשובה לגילית, 01/04/02 21:54
רוצה לינקים 63867
לא מחופש ולא מ religion=science.com
רוצה לינקים 63895
מתוך פורום דתיים חילונים של ואללה - IOL
------------קישור-------------

מעל כל ספור שהות בני-ישראל במצרים, יציאתם משם, מעמד הר-סיני, הנדודים במדבר וכבוש ארץ-ישראל מרחפת עננה _קודרת_ של העדר _מוחלט_ של ממצאים תומכים.
המצרים _לא_ שמעו כלל על בני-ישראל. _אין_ רישומים מצריים המעידים על כניסת בני-ישראל למצרים, שהותם שם ויציאתם תוך מרי. המצרים רשמו _הכל_. מסים, יבולים, מפקדי-אוכלוסין, יבוא-יצוא, מלחמות (כולל אלה שלא השיגו את מטרתם, היינו, תבוסות), בריתות פוליטיות, נשואין פוליטיים בין חצרות מלוכה, כל מה שזז. ורק את שהותם של בני-ישראל במצרים לאורך כ- _400_ שנים "שכחו" לרשום ?! הארועים אף אינם מוזכרים ברשומים של אף אימפריה אזורית אחרת.

שלושה מליון איש נדדו במדבר, שהו למעלה משלושים וחמש שנים בנקודה אחת (קדש-ברנע) ו_לא_ נמצאו _שום_ עקבות לשהותם ?! הרי במשך שהותם בקדש-ברנע תם כמעט _כל_ דור המדבר. היינו אמורים למצוא למעלה משנים וחצי מליון שלדים בקברים. היינו אמורים למצוא כמויות אדירות של כלי-בית וחפצי אדם, כולל אפילו (סלחו נא לי) כמויות אדירות של human waste (אהם, צואת-אדם), המשמשת תמיד אנדיקציה למצב הבריאותי ומלמדת על התפריט. לא מצאנו _שום_ דבר. מדוע, לעומת זאת, אנו מוצאים את שרידי _כל_ תחנות חיל-הספר המצרי בסיני (כולל, אפילו, אהם, human waste), בהתאמה מדהימה לתעודות אדמיניסטרציה מצריות עתיקות ?

מה לדעתך פשר הפסוקים אחד עד עשר בנחמיה פרק ח' ?
פתאום גילה העם תורה אבודה. עושה רושם שזו ההקראה הפומבית הראשונה של התורה מזה זמן _רב_. ניכר שהקהל לא הכיר את הטקסט. אם הטקסט לא היה מוכר לקהל, מי שמר על הנוסח המסורתי שלו שלא ישורבבו לתוכו ספורים שלא ארעו במציאות ? אף אחד לא שמר. הטקסט לא היה מוכר לקהל והקהל לא היה יכול למנוע הככנסת שנויים בו.

------------סוף קישור-----------

הערכתי כי יש רלוונטיות לנושא הנידון.
כתובת מי נפתח 63899
רגע. מה עם הכתובת המצרית הקדומה במי נפתח:
"ישראל הושמד, אין לו יורשים"? אשר לעדויות, טענות אסתי לגבי תעוד נצחונות אך לא הפסדים במצרים, וכן מיעוט השרידים של שבטים נומדים נכונות אחת לאחת. תחשבו, איזה שרידים תמצאו מהבדואים בנגב, פרט ליישובים הקבועים אותם הקימו המסמנים את סיום הקיום הנומאדי?
רוצה עוד לינק? 63900
דעתו של הרשל שאנקס, שהוא עורך ה-BAR, על זאב הרצוג, דעותיו ומניעיו.
פלוס דעתו של שאנקס עצמו על הנושאים השנויים במחלוקת:


חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים