בתשובה להאייל האלמוני, 22/08/14 20:54
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 639560
האתיופים אכן אינם כושים (כוש אינה אתיופיה), והם אכן נעלבים מכך שמכנים אותם כושים (כפי שלמשל כורדים נעלבים כשמכנים אותם ערבים). זה לא הופך את המלה ''כושי'' לעלבון כשהיא נאמרת על מישהו שמוצאו באמת מכוש.
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 639561
וואו, איזה עקשנות. דריק שארפ כן נעלב מהמילה. אבל מה אני יודע, יכול להיות שאתה צודק - יכול להיות שהפרחחים שצועקים ברחוב ''כושי'', באמת עושים קודם בירור יסודי של ההיסטוריה והגיאוגרפיה של מושא העלבון בשלושה העתקים חתומים, להיות בטוחים שהם מעליבים עלבון ''טוב'', רצוי כזה שבסופו מישהו ייהרג.
מרצ לא תומכת במדינת כל אזרחיה 639568
באותו אופן תוכל להוכיח שערבי לא יכול להיות אנטישמי - מפני שהוא עצמו שמי, ומבנה המילה מעיד על דעה קדומה נגד העמים השמים כולם.

למילים רבות יש היסטוריה אטימולוגית שחושפת משמעויות וקונוטציות ישנות של המילה או רכיביה. דמיין לעצמך לרגע שיש לנו במוח מרחב מושגים, ומשמעות כל מילה מיוצגת ע''י עננה שמכסה איזור קטן במרחב זה. במהלך השנים מרחב המושגים משתנה, ואז כדי לאפשר לנו תקשורת, גם העננות שמיצגות קונוטציות של מילים, נודדות ועוברות שינויים כדי להמשיך לכסות את המרחב ללא חפיפות רבות מדי.

כאשר אדם מדווח עכשיו שמילה כלשהי מעליבה, פרוש הדבר שבמרחב המושגים שלו, עננת המשמעות של המילה מכסה, במידה מסויימת לפחות, גם קונוטציה של עלבון. כאשר שיעור המדווחים כך גדל, המילה מקבלת משמעות חברתית של מילה מעליבה. משמעות כל מילה עכשיו, היא המשמעות שאנשים מיחסים לה עכשיו, ולא ההיסטוריה שלה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים