בתשובה לא' דרויאנוב, 24/11/14 12:39
המשכילים* השבויים. (* יופמיזם לעשירים?) 646177
בכיינית, באמת?
נו, למשוך בצמות.
ילד זב חוטם שלא יודע להתדיין כבוגר. יופי.
המשכילים* השבויים. (* יופמיזם לעשירים?) 646186
אין דרך להציק תגובה מלאה בטרוניות ובכיות כזאת שלעיל.
המשכילים* השבויים. (* יופמיזם לעשירים?) 646205
שים לב להטיה המגדרית.
אם גבר היה כותב בדיוק את אותה התגובה, היית קורא לו בכיין?
אין צורך בתשובה, אולי רק חשיבה בינך לבין עצמך ובדיקת עמדות.
המשכילים* השבויים. (* יופמיזם לעשירים?) 646219
כן.
בדיקה 646220
אין מצב, באף מקום שהוא לא ישראל, שתופסים אוטובוס בשביל לנסוע ברכבת בתוך העיר. המטרו אמור להחליף את האוטובוס, או לחילופין - להוריד ממנו עומסים. ואני מוכן להתפשר על 10 דקות‏‏1.

אין כזה ולא יהיה?
גוגל מפס. בדקתי עכשיו. העיר לונדון.
506 מטר מכיכר טרפלגר (יש שם תחנה) לכיכר פיקדילי (שגם שם יש תחנה).
700 מטר מתחנת פיקדילי לתחנת גרינפרק.
400 מטר מתחנת פיקדילי לתחנת כיכר לייססטר
570 מטר מתחנת כיכר לייססטר לתחנת טוטנהאם קורט.
800 מטר מתחנת טוטנהאם קורט לתחנת אוקספורד סטריט
550 מטר מתחנת אוקספורד סטריט לבונד סטריט.
650 מטר מתחנת בונד סטריט למרבל ארץ'.
כפיצוי על כך שטוטנהאם קורט רחוקה 800 מטר מאוקספורד סטריט, הנה היא רחוקה מהתחנה שבגודג' סטריט רק 540 מטר.

אזור אחר של לונדון?
תחנת מייל אנד רחוקה 600 מטר מבואו רואד ו-‏500 מטר מסטפני גרין
960 מטר מסטפני גרין לוויטצ'אפל
אבל רק 500 מטר מוויצ'אפל לבת'נל גרין
בנוסף, יש אזורים שבהם יש רכבת עילית.

בהנתן ש-‏5 דקות פירושן 400 מטר, גם בתחנות שהמרחק ביניהן כקילומטר, מי שגר באמצע בין 2 תחנות, גר במרחק של כ-‏5 דקות מתחנה.

לתפוס אוטובוס כדי לנסוע אח"כ במטרו‏2, זה טמטום ישראלי ייחודי שאני לא חושבת שנמצא בהרבה מקומות אחרים בעולם.

‏1 אני מוכן להתפשר על הרבה פחות, כמובן. אני מוכן להתפשר על מטרו סטייל רומא. העיקר שיהיה כזה.
‏2 ויותר גרוע: לבטל קווי אוטובוס מתחרים, כך שאנשים שקודם יכלו לנסוע בקו אוטובוס ישיר צריכים עכשיו לנסוע באוטובוס לרכבת הקלה, כמה תחנות ברכבת הקלה, ואוטובוס נוסף מהרכבת הקלה.
בדיקה 646259
שוטה!
בדידי הווא עובדה 646260
הצגת את לונדון. בבקשה.
אוטובוס מסטמפורד היל לתחנת מנור משהו. משם רכבת לאוקספורד סטריט.
בדידי הווא עובדה 646266
בסטמפורד היל יש רכבת עילית.
מכל מקום, מסטמפורד היל למנור משהו שלך (מנור האוס), זה רק 1.44 קילומטר או 1.1 קילומטר ל-‏7 האחיות. במילים אחרות, גם בסטמפורד היל יש תחנות של רכבת עירונית.
בדידי הווא עובדה 646318
הרכבת העילית לא תיקח אותי לרחוב אוקספורד.
אז אני יושב לי וזולל להנאתי בפיצה אורי. משם אני רוצה להגיע לרחוב אוקספורד, ואני צריך להשתמש ברכבת התחתית.
באופן טראגי למדי, נולדתי בלי כנפיים. עקב אסון מצער זה, מדידת מרחקים בקו אוירי לא עוזרת לי. אז הנה המרחקים לצועד ולנוסע:
מפיצה אורי, דרך מנור רוד וגרין ליינס, אל תחנת מנור האוס - 2.54 ק"מ.
מפיצה אורי, דרך סטמפורד היל, שמאלה לרחוב שממשיך את קלאפטון ומתחבר עם 7 סיסטרס עד למנור האוס - 2.74 ק"מ.

היות ובמנוס האוס עובר קו פיקאדילי, ולכן כדי להגיע לרחוב אוקספורד צריך להחליף בדרך לקו ויקטוריה בתחנת פינסבורי או בקינגס קרוס, אפשר לנסות לעלות על הרכבת בתחנת 7 סיסטרס, שם עולים ישירות על קו ויקטוריה.
מפיצה אורי, על סטמפורד היל לתחנת 7 סיסטרס - 2.08 ק"מ.
זו הליכה של 20 דקות לאדם זריז ונמרץ שהולך לעבודה בבוקר, והליכה של חצי שעה בשביל שמנצ'יק שהרגע מילא את כרסו. אז צריך להסתייע באוטובוס, או לעשות הליכה ולנסות לשרוף כמה בלינצ'עס.
בדידי הווא עובדה 646321
היא כן. זה היופי במערכת הזו.
אתה הולך 230 מטרים לתחנת הרכבת stock newington. עולה על הרכבת לתחנת ויקטוריה. מחליף שמה לקו ויקטוריה, ויורד ברח' אוקספורד.
בדידי הווא עובדה 646380
אם ככה, היופי במערכת הזו זהה ליופי במערכת הרכבת הקלה שלנו. אם אני צריך להחליף מרכבת עילית לרכבת תחתית, זה בדיוק כמו להחליף מאוטובוס לרכבת תחתית/קלה. אלה שני סוגי תחבורה שונים, שני תשלומים שונים לשתי מפעילות שונות, פרקי המתנה שונים בתחנות וכו'.
בדידי הווא עובדה 646388
א. ככל הידוע לי - לא. לא מדובר בשני תשלומים ל-‏2 מפעילות שונות. וגם ברכבת הקלה לא מדובר ב-‏2 תשלומים ל-‏2 מפעילות שונות. יש רב קו. מי שמחזיק בו, יכול לנסוע בו במשך 90 דקות. אם היינו טיפה יותר חכמים‏1, היה אפשר לעשות את זה בכרטיס נייר, כמו באירופה, בלי שהאח הגדול ידע לאן נסעת, גם אם שכחת את הרב-קו בבית. אבל ניחא. תסע מדי פעם בתחב"צ, תתעדכן.
ב. רכבת עילית נהנית ממסלול אקסקלוסיבי. היא לא מתחרה במכוניות הפרטיות על מקום בכביש כמו אוטובוס, ולא מושפעת מפקקים. אותו כנ"ל רכבת תחתית. אוטובוס, לעומת זאת, גם מושפע מפקקים, וגם מרכבים אחרים שנוסעים בכביש. ואתה, הרי, מתנגד לנת"צים.
ג. רכבת קלה / תחתית מפעילה X קוים. בלונדון יש, כמדומני 13 קוים, וזה ממש הרבה. כשצריך להפעיל רק 13 קוים, אפשר להפעיל אותם בתדירות גבוהה. לא קרה לי שחיכיתי יותר מ-‏8 דקות לרכבת תחתית‏2. בשעות העומס זה 5 דקות ואפילו 3. תשווה את זה
ללחכות 15 דקות לאוטובוס (שזה ממש מוצלח) או 20, או 30, או 40 דקות.

1 או למעשה, טיפה פחות חכמים.
2 בשעת לילה מאוחרת
בדידי הווא עובדה 646392
א. בלונדון נסיעה עם "כרטיס נייר" עולה כפול מנסיעה עם אויסטר.
ג. בלילה התדירות של הרכבת התחתית בלונדון היא הרבה פחות מפעם ב8 דקות, למעשה ברוב הקווים (אם לא בכולם) אין רכבות תחתיות בלילה בלונדון! בשעות העומס אמנם יש הרבה יותר רכבות, אבל יש גם הרבה יותר נוסעים, ויצא לי לא פעם ולא פעמיים לחכות הרבה יותר מעשרים דקות עד שהגיע תורי לעלות לרכבת. זה, כמובן, נכון רק לרכבת התחתית, רכבת עלית, בתחנות מסויימות, יש רק פעמיים בשעה או פחות.
בדידי הווא עובדה 646419
א. אז אם כשאני עולה על אוטובוס אגד אני משלם בבת אחת גם על הנסיעה ברכבת הקלה באמצעות רב-קו, אז במה זה שונה ממקומות אחרים? דווקא בלונדון שילמתי בנפרד לאוטובוס ולרכבת. אולי מתוך בורות.
ב. מסלול אקסלוסיבי או לא, עדיין אני צריך ללכת לתחנה של אמצעי התחבורה הראשון, לרדת וללכת למקום שבו יש את אמצעי התחבורה השני. אז כל היתרון פה הוא מסלול אקסלוסיבי לרכבות? אגב, לא אני הייתי זה שהתנגד לנת"צ. אולי את מבלבלת ביני לבין אותו אחד (וזו הסיבה שאת מגיבה לי).
ג. לא חוכמה. בלונדון יש חוץ מהרכבת התחתית, המון קווים של אוטובוסים. אז שוב, יש אוטובוסים ויש רכבת תחתית ויש רכבת עילית. זה לא שכל אחד מהם מגיע מכל מקום לכל מקום. לפעמים צריך לשלב.
בדידי הווא עובדה 646465
יש קווי אוטובוס, בתל-אביב וגם בחיפה, שנוסעים כל 10 דקות. ויש זוגות של מוצא-יעד שתדירות האוטובוסים ביניהם (בכמה קווים שונים) היא באזור השלוש דקות, אפילו עד שבע-שמונה בערב‏1. לא ברור לי למה מספר הקווים שחברה מפעילה משפיע על תדירות הקווים התדירים ביותר שלה.

1 תל אביב, בין בגין/הרכבת לבין עזריאלי; חיפה, בין מרכז חורב למרכז הכרמל. סתם שתי דוגמאות שאני מכיר היטב אישית.
בדידי הווא עובדה 646489
העובדה שיש קוים שנוסעים תדיר, לא מועילה לנוסע שנזקק לשלב בין כמה קוים שאינם נוסעים תדיר, ומהווה גורם מעיק בכל נסיון לגרום לנוסעים לשלב בין קוים (ע"י ביטול קוים ארוכים והחלפתם בקוים קצרים, כפי שהיתה-אמורה-לחולל הרפורמה).

כמובן שזה משפיע. לא מספר-הקוים-שחברה-מפעילה‏1, אלא שירות, שמבוסס על מעט קוים, אבל הקוים הללו מקיפים את כל העיר, כך שכל / רוב תנועת הנוסעים מתנקזת לקוים הללו, בהכרח יהיה תדיר, ואף תדיר מאוד - שאחרת לא יהיה מקום לכל הנוסעים.
בדידי הווא עובדה 646526
(התייחסתי למשפט "לחכות 15 דקות לאוטובוס (שזה ממש מוצלח) או 20, או 30, או 40 דקות", למען האמת אני לא בטוח לאיזה הקשר הכוונה. לא משנה כל כך.)

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים