בתשובה להמסביר לצרכן, 30/11/14 0:01
Oh! What a Lovely War 646578
אני לא רוצה לענות במקום דרויאנוב (בעיקר משום שהוא עושה זאת יותר טוב).
אני רק הערת אגב, הגישה הזאת הנרטיבית, של "הוא אמר משהו"- "אתה אומר משהו" כלומר שניכם אומרים "דברים".
"הדבר" שהוא אומר שווה בדיוק "לדבר" שאתה אומר.ולכן הכל זה אותו דבר,הכל זה "דברים"
אין משמעות לעובדות,לאמת,לצדק,אין רע אין טוב אין כלום.

יש "דברים".

אז אני אומר שתפוח אדמה זה חציל.

ההסבר שלך לזה שאין הכרעות הוא שלא הכרענו?!

"יאמרו האבנים והעצים: "הו מוסלמי, הו עבד אללה, יש יהודי מתחבא [מאחורי], בוא והרגהו" (סעיף 7).
"ישראל, ביהדותה ויהודיה קוראת תיגר על האסלאם ועל המוסלמים"
אז מוצהר שלא יאונה להם כל רע אתה אומר?

דא"ג,אני מזמין אותך לדבר עם כל יהודי שחי בארצות ערב והוא יספר לך איזה כיף היה בין טבח וטבח כד'מי.

ולעשות מאדם עבד זה לא הרבה הרבה יותר טוב מלהרוג אותו.
Oh! What a Lovely War 646584
(תודה על המחמאה ברישא)
Oh! What a Lovely War 646597
כמובן שיש אמת (וצדק וכו'). אני חושב שלא החמס ולא הימין הישראלי מחזיקים בה. אבל זה לא חשוב.

מה שחשוב להבין כאן הוא שבתחום שבו אנו עוסקים - פוליטיקה - האמת לא רלוונטית, לא קובעת.

תראה, יש אמת שנקראת כוח כבידה. כשאתה קופץ מהגג, אתה נופל למטה. בתחום הזה לא חשוב מה אתה או אני או החמאס אומר. האמת קובעת: תקפוץ - תפגוש את הרצפה.

זה לא המצב בתחום הפוליטי. שם, מה שקובע הוא לא האמת אלא מה אנשים חושבים שהאמת "perception is reality"

המלחמה הנצחית נמשכת לא בגלל האמת - זה לא כוח הכבידה - אלא בגלל מה שאנשים חושבים עליה... במקרה הנ"ל כי ברברים בכל צד חושבים שהשני ברברי וחייבים להכריע אותו "לפי התנאים שלך". מה שהם חושבים על האמת, זו הבעיה.

הנה דוגמה:
===> "ולעשות מאדם עבד זה לא הרבה הרבה יותר טוב מלהרוג אותו."
נו, לעשות יהודי לבן חסות של מוסלמים זה להפוך אותו לעבד - מה שלא הרבה יותר טוב מלהרוג אותו.
ולעשות מוסלמי לנתין של אדונים יהודים, זה לא לעשות מאדם עבד?

אז הנה הבעיה עם האמת: אין לי מושג מי באמת בן-אדם ומי לא. אבל זה לא רלוונטי לעניינינו. מה שמנציח את המלחמה זה שאנשים חושבים שבצד השני, כולם לא בני אדם. אם הם יחליטו לחשוב אחרת - אפילו בניגוד לאמת הלא רלוונטית - אפשר יהיה לחפש דרך לסיום המלחמה.
Oh! What a Lovely War 646617
זה לא משנה מי מחזיק בה או לא,משנה הסוג טיעון הזה,השיטה.

האמת רלוונטית (שאנשים רציניים ואינטליגנטים) לצורך קביעת עמדה פוליטית.
הבעיה היא לא "אמת" במובן של עובדות אלא אמת במובן של בוחן מציאות,במובן של עקביות וטענה שמתכתבת עם המציאות שאתה מאמין בה. אם אדם אומר שהוא רוצה להרוג את כל היהודים כי הם מטמאים את הר הבית (זאת עובדה מבחינתו,וזאת עובדה מבחינתך שהוא אומר זאת),ואתה אומר שצריך לתקן לו את הביוב-זה חוסר יושר,זה דיסוננס,זאת בעיה בבוחן המציאות.

הוא לא יהיה "נתין של יהודים"-הוא יהיה תושב.וכן,זה הרבה הרבה (הרבה) יותר טוב מלהיות עבד של ערבי,למעשה זה יותר טוב מלהיות סתם ערבי (על אחת כמה וכמה ערביה).
ושוב,הכובשים הברברים יצרו את המצב הזה,אנחנו רק מנסים לתקן.זה לא מצב מושלם אבל הכי טוב כרגע.

בניגוד לשמאל אני חושב שכולם בני אדם שווים .עד שלא הוכיחו אחרת. ומחזיק מכולם מחוייבות שווה לצדק אמת ומוסריות.מי שמוריד עצמו לרמת חיית טרף ברברית שרוצה להרגיש דם חם נוזל לה על הידיים-הוא משחק בגבול שבין אדם לחיה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים