בתשובה לארז לנדוור, 17/01/15 9:46
הציונות לאור הטרור בצרפת 649457
ההבחנה שאתה קובע לא מגלה לי הבדל של ממש. ההגירה לעולם החדש החלה לפני מאות שנים, מאות שנים שבהם השתוללו כמה מאירועי האנטישמיות הגדולים ביותר. השואה שאתה מנסה להתעלם ממנה באופן כל כך נוח, כדי שלא נזכור את אשר עשה לנו עמלק וניתן להם לעשות לנו את זה שוב, אותה שואה התרחשה לאחר הציונות וההגירה לעולם החדש.
מסוכן מאוד לחיות בתפיסה מקובעת של שאננות. כביכול כל השנאות עברו מן העולם וכולם יושבים איש תחת גפנו ותחת תאנתו.
אילו הביקורת היתה מוצדקת, היא היתה פרופורציונאלית יחסית למעשים בהם מאשימים את מדינת ישראל, יחסית לרוע שמייחסים לאותם מעשים ויחסית למספר הקורבנות. כולם מתקהלים לגנות ולבקר מדינה שנלחמת על חייה ואגב הכי פוגעת בצורה שנויה במחלוקת בגופים עוינים, בכמויות קטנות יחסית וברמה מינורית של ''רוע''. ובאותו זמן מתעלמים מישויות ומדינות אחרות שגורמות למספר קורבנות גבוה לאין שיעור, בזוועה שלא ניתן להקבילה ומסיבות פחותות בהרבה.
זו לא ביקורת מוצדקת. זו אנטישמיות בתחפושת גרועה.

השאננות המתמשכת שלך גורמת לך לחשוב שמישהו אוהב אותך בגלל שהוא שונא מוסלמים. אני רוצה להזכיר לך שבפעם האחרונה שאירופה יצאה למלחמת חורמה במוסלמים, הראשונים שנפגעו מכך היו יהודי אירופה. אתה תתעלם ממה שאני אומר כי זו דבקות בתחושת הקורבנות הנצחית. וכשזה יגיע ותשמע אנשים מתבטאים בסגנון ''אמרתי לך'', תתעלם מזה בדיוק כפי שאתה מתעלם מאנשים שאומרים לך את זה על אוסלו וההתנתקות.
הציונות לאור הטרור בצרפת 649470
הוא נתפס לשואה כי מדינת ישראל קמה אחרי,והוא שונא את מדינת ישראל אז הוא תוקף את השואה וזכרה.
מצד האמת השואה היא רק נקודת שיא בפרוגרומים אין סופיים לאורך מאות שנים.
הציונות לאור הטרור בצרפת 649526
הוא נתפס לשואה כי היא חיה בזיכרון הקולקטיבי שלנו בצורה הרבה יותר חריפה מאשר גזירות אנטיוכוס ואדריאנוס. הרי ניצולי השואה עדיין חיים בינינו.
אני זוכר שלפני שנים ראיתי סרטון שמראה כיצד הערבים משתלטים על שטחים, שואבים יותר מדי את מי התהום ועושים כל מיני פעולות שנשלם עליהן מחיר כבד. בסופו של דבר דיבר שם חבר כנסת לשעבר, אולי גם שר לשעבר. אני לא זוכר את שמו, אבל אני זוכר את המשפט שאמר בסוף דבריו: אני נשבעתי ארץ ישראל, אבל אני גם נשבעתי שאני לגטו לעולם לא אחזור!
דבריו של ניצול שואה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים