בתשובה להאייל האלמוני, 16/03/15 9:57
לא שוכנעתי 652010
גם שמואל רוזנר, במאמר בני"ט, כותב על הילדותיות של הבוחר הישראלי.
Hitting the nail right on the head 652012
לא שוכנעתי 652013
מצד אחד, יש צדק בחלק מתלונותיו.
מצד שני, לקרוא לבוחר 'ילדותי' זה:
א. מתנשא אגוצנטרי ומטופש. זה שמישהו חושב אחרת ממך לא אומר שאתה יותר רציונלי או חכם.
ב. הכי משעמם, אנכרוניסטי ולא חדשני שאפשר. כבר לפני ארבעים שנה התלוננו אלה שלא הסכימו עם תוצאות הבחירות שצריך להחליף את העם. זאת המציאות - תתמודדו. לא להתמודד זה ילדותי.
לא שוכנעתי 652017
והתגובה הזו שלך היא לא מתנשאת ומטופשת?

כשיהיה לך משהו להגיד או להגיב לעניין, תעשה זאת בצורה ברורה ומסודרת. לא רגע אחד לפני.
לא שוכנעתי 652018
לא שוכנעתי
לא שוכנעתי 652061
אני חושב שהמאמר חצוף ומוציא דיבה. כאשר עם ישראל יממן את הוצאות האירוח והשיפוץ של ביתי, ישלם עבור הטיולים של השרה שלי בבירות העולם ועבור חדר השינה שלה במטוסי אל על, אסכים שמישהו יאשים אותי בכך שלא הטבתי לבחור את החברים להנהגה באופן שיקל עליהם להצליח במשימתם.
אדון רוזנר וחבריו חובשי הכיפות מנעו, מונעים וימנעו כל שיטת בחירות שתצליח סוף סוף להפריד את הדת מן המדינה ותאפשר לנקז את הביצה הממאירה של אלוהים, דת ופוליטיקה, ואח"כ מתלוננים ב-NYT שהבוחר הישראלי בוחר במפלגה הקרובה ביותר לדעותיו. חופרים בור בשדהו של הבוחר ואח"כ מתלוננים שהוא נפל לתוכו.
אני מאד אודה לכל מי שיסייע לי לנסח בצורה מוצלחת יותר את האמת הפשוטה והחותכת הבאה: תפקידו של הבוחר הוא לבחור את ההנהגה ולא להנהיג את המדינה בשבילה.
לא שוכנעתי 652065
אני חושב שההערה בענין הכיפה נבזית וראוי שתחזור בך.
לא שוכנעתי 652143
לא ברור לי בדיוק מה נבזה כאן? האם ההכללה בהתייחסות לאדם ע"פ הכיפה שעל ראשו ולא ע"פ דעותיו הספציפיות? אני לא חושב שייחסתי כאן לחובשי הכיפות איזשהו פשע נורא. כתבתי שהתערובת של אלוהים ופוליטיקה היא ממאירה וסרטנית במרקם של דמוקרטיה בחברה פתוחה. ברגע שאתה מרשה לאנשי דת להשתתף בבחירות פוליטיות, הדרך מובילה הישר ובלי יכולה לשוב אחור אל תקנות וחוקים אבסורדיים וקטנוניים נוסח איסור קמיעות וברכות.
יתכן שיש גם חובשי כיפות התומכים בהפרדת הדת מן המדינה, אבל אני לא חושב שיש משהו מהפכני או ספקולטיבי באמירה שהציבור הדתי/מסורתי (כציבור ולא בהכרח כאוסף של כל הפרטים הכלולים בו) מנע, מונע וימנע את הפרדת הדת מן המדינה. כדמוקרט, אני מכיר בלגיטימיות ובזכותו לעמדתו זו. כאדם התומך בדמוקרטיה בנוסח הפתוח והליברלי, אני חושב שזו עמדה קטסטרופלית.
בהזדמנות זו, אני מוצא לנכון להוסיף כי אחד ההוגים החשובים ביותר של ציבור חובשי הכיפות, הפרופ' ישעיהו ליבוביץ, תמך כדרכו בקיצוניות בהפרדת הדת מן המדינה. בזמנו ניסיתי לקרוא ולמצוא כיצד הוא מיישב את עמדתו זו עם תמיכתו העקרונית והבסיסית הן באוניברסליות חובקת הכול של הדת היהודית והן בקיומה של מדינה יהודית. באופן אישי, המסקנה שהגעתי אליה הייתה שהמדינה היהודית-חילונית ע"פ משנתו של לייבוביץ קרובה יותר למודל של הרפובליקה האיסלאמית מאשר לדמוקרטיות הליברליות של אירופה.
בכל אופן אם נפגעת באופן כלשהו מאמירה כוללנית זו על חובשי הכיפות, צר לי על כך מעומק ליבי ובוודאי שלא זו הייתה כוונתי.
לא שוכנעתי 652151
רוזנר איננו איש דת. הוא דתי, והוא איננו כותב מתוך המילייה הפוליטי. מוזר שצריך להזכיר דבר כה ברור. מכך שההסבר שלך איננו ממין הענין.
לא שוכנעתי 652159
לדעתי אתה מיתמם במקצת. אני לא חושב שיש בעיה לזהות אותו במקום כלשהו בין הבית היהודי לנתניהו.
בכל מקרה מה שהכעיס אותי הוא האשמת הבוחרים בכישלונותיהם של הנבחרים. הבוחרים בוחרים מתוך מה שמוצע לפניהם ע"פ מה שהם סוברים שמשרת את ענייניהם בצורה הטובה ביותר ובכך הם ממלאים את תפקידם במשחק הדמוקרטי. הכישלון בעיצוב מה שמוצע לבחירה ע"פ מיטב האינטרסים של הכלל הוא כישלונם של הנבחרים המנהיגים ואל יפילו אותו על כתפי האזרח הקטן.
אני מעדיף להאשים את המעטים המנהיגים בכישלון המערכת ללכת בדרך הטובה מאשר להאשים את הכלל בגלל שהוא נוהג כפי שצפוי שינהג. אתה מעדיף שאכעס על מאות האלפים המצביעים עבור מנהיגים מושחתים, צבועים ומשרתי אינטרסים זרים? לתפיסתי הם עושים זאת משום שהם סבורים כי בחשבון הכולל, זה משרת את האינטרסים שלהם בכך אינם נבדלים ממך וממני ומה לי להלין עליהם?
לא שוכנעתי 652170
אתה תקרא לזה האשמה, הוא קרא לזה אפיון, אני קורא לזה מאמר דעה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים