בתשובה להאייל האלמוני, 22/04/15 14:33
מה באמת הכי ישראלי? 654127
אין עובר. לא היה ולא יהיה. לדבר על הגובה שלו זה קשקוש, לדבר על המשקל שלו זה קשקוש מקושקש, ולדבר על תרבות האוכל שלו זה not even wrong.
מה באמת הכי ישראלי? 654129
הבנתי, אז עכשיו "תסריט 1928" חוזר למגירה וחזרנו ל"תסריט 1948"... אני לא ממש מבין מה אתה מנסה להשיג בטכניקת הדיון הזאת.
מה באמת הכי ישראלי? 654132
בלי מה שקרה ב48, אין מטבח ישראלי ואין משמעות ל28. בהינתן ש48 קרה, ניתן לחשוב על השפעות של 28. אבל שניהם, הקרוב הראשון והקרוב השני, לא משנים לגבי העובדה העומדת בבסיס הדיון - שהתרבות מטבח הישראלי היא צעירה מאד.
מה באמת הכי ישראלי? 654157
בוודאי שהם משנים - הרי אם הם לא היו משנים לא היתה לך בעיה להיות עקבי...
מה באמת הכי ישראלי? 654159
הם לא משנים בטרמינולוגיה שלי, הם משנים בטרמינולוגיה הבינארית שלך, שלא סובלת קירובים, מיצועים, ערכי ביניים ופונקציות חלקות.
חלק מהבעיה בדיון הזה זה שאנחנו מדברים בשפות שונות. אני מדבר על תרמודינמיקה - טמפרטורות, לחצים ותהליכים רציפים, ואתה מדבר על מכניקה של מולקולות בדידות, קטנטנות ושעוד לא למדו סטטיסטיקה ואיך להשליך מהפרט אל הכלל. בשביל זה אתה דן (ודש וחוזר על עצמך) במשה כהן ומלפפונים שבאו יש מאין, ואני דן באחוז מהאוכלוסיה שמשנה את תפריטו בתהליך מתמשך ורציף לכל ענין וצורך.
וזה לא מעניין אותו שבאלפית שנייה ואצל משפחת כהן קרה או לא קרה כלום, כמו שלא מענין את הטמפרטורה בסלון שלך שיש מולקולה מעל הטלויזיה שהחליטה (הה-הה) לרגע לזוז במהירות של פי שבע מהממוצע, ושאחרת החליטה לרגע לעמוד או לקפוץ דרך הוילון או דרך המלפפון בגלל מנהור.

ולכן, אם תהליך התפתחות המטבח הישראלי החל באפס המוחלט ב48 או שהיה לו בדיעבד זנב קצר שמתכנס לאפס 20 שנה לפני, חסר משמעות בשפה שלי - וקריטי בשפה שלך, שמסתכלת בזכוכית מגדלת (רטורית לפחות, מזמן לא נתקלתי בניטפוק שיטתי של כל מילה שלי כמו כאן) על כל שנייה ומחמיצה לגמרי את התמונה הכללית.

אני לפחות שמח לגלות מהתגובות של אחרים כאן שיש כאלה שמצליחים להבין את כוונותי, שכן אז הן כנראה לא מוסוות כל כך כמו שאתה טוען.
מה באמת הכי ישראלי? 654162
הטרמינולוגיה שלי "לא סובלת קירובים, מיצועים, ערכי ביניים ופונקציות חלקות" שלי?! הרי אתה זה שאמרת שהכל רציף, שכל הפונקציות הן מונוטוניות ממש... הבעיה כאן היא לא מה הטרמינולוגיה שלי סובלת או לא סובלת, הבעיה היא השהטרמינולוגיה שלך לא סובלת קירובים כשזה לא נח לה ומחייבת אותנו לסבול קירובים כשזה נוח לנו. בדיוק כמו בתסריט 1928, אני ומוכן לקבל כל טרמינולוגיה שתבחר, כל מה שאני מבקש הוא שתהיה עקבי, אם אתה מוכן לסבול קירובים, תסבול אותם גם ממני, אם לא, א אל תתפשר גם כלפי מה שאתה מביא.

כל אוכלוסיה היא אוסף של פריטים. אוכלוסיה של בני אדם היא אוסף של פריטים מזוהים. אם אחוז מהאוכלוסיה שינה את תפריטו אז חייב להיות לפחות אדם אחד ששינו את תפריטו כחלק מאותו תהליך. ההליך לא יכול להיות רציף (כמובן, ראה את הפסקה הראשונה) אבל זה לא משנה, אם בנקודה מסויימת בזמן התפריט היה א' ובנקודה אחרת התפריט היה ב' את השינוי בין שתי הנקודות חייב להיות כזה שאפשר להצביע על לפחות אדם אחד שהתהליך עבר עליו.

מעולם לא שאלתי אותך על חלקיק שניה, שאלתי אותך על חודשיים - וזה רק אחרי שאתה אמרת (להפתעתי, אני חייב להודות) שהתחולל שינוי מדיד באותן חודשיים. אילו היית אומר (כמו שציפיתי) שלא התחולל שינוי, או שהשינוי לא היה מדיד, הייתי שואל שאלות אחרות.

הסיבה שנראה לך שהשאלה אם היה אפס מוחלא או לא לא קשורה למנהור אלא לסופרפוזיציה. אתה ממשיך, פעם אחרי פעם, לשנות את דעתך בקשר לכל שאלה ששאלתי אותך.

המגיב היחיד שנראה לי שהבין חלק מהטענות שלך היה הקרנף, ובשורה התחתונה, גם הוא מסכים איתי. הייתי אומר שאתה לבד, אבל בהתחשב ביכולת שלך להחזיק שתי דעות בו זמנית כנראה שזה לא נכון.
מה באמת הכי ישראלי? 654169
אתה טועה בכוונתי. בנושא הזה אני לגמרי מסכים עם הפונז.
מה באמת הכי ישראלי? 654175
באיזה נושא אתה מסכים עם הפונז? באיזה לא (הרי כתבת שאתה מסכים איתי)? אם אתה מבין איך הסיפור של המלפפונים ענה לשאלה שלי, בבקשה, תסביר.
מה באמת הכי ישראלי? 654176
התגובה שלך רק מוכיחה את תגובתי הקודמת. שאתה לה מבין את השפה שלי ואת הטיעונים שלי.
לאור זאת ולאור העובדה שאני כבר הוכחתי לך את הטענה שלי ואתה אחרי עשרות תגובות לא מצליח לסתור את ההוכחה הזאת (בתירוצי 'ממש' למיניהם), נראה שאני לא אצליח לקבל טיעון נגדי משכנע.
אז אני מיציתי. תודה ושלום.
מה באמת הכי ישראלי? 654178
עצה לפעם הבאה, בשביל לקבל טיעון נגדי משכנע אתה צריך לנסות לנסח את הטיעון שלך בצורה עקבית שמובנת ליותר מאדם אחד.
מה באמת הכי ישראלי? 654201
אוי, מצחיק. הגענו לשלב התגובה ההומוריסטית.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים