בתשובה לeasy, 06/06/15 22:40
״תמחור חזירי״ 656878
חזירי, חזירי. חברות התרופות מוציאות *הרבה* יותר על פרסום מאשר על מחקר. למשל, Pfizer מוציאה 6.6 מיליארד דולר בשנה על מחקר ופיתוח, לעומת 11.4 מיליארד דולר על פרסום ושיווק. הרווח השנתי: 22 מיליארד דולר, עם שולי רווח של 43%.

ראה את הטבלה במאמר הזה של ה-BBC, המפרט נתונים מסוג זה לגבי חברות התרופות הגדולות. כמעט אצל כולן, הוצאות הפרסום גדולות משמעותית מהוצאות המחקר והפיתוח, ושולי הרווח גבוהים מאוד (אם כי אלו של Pfizer באמת קיצוניים).

כמו כן, המחקר לעיתים קרובות מבוצע בשיתוף אוניברסיטאות שונות, כלומר נהנה ממימון ממשלתי/ציבורי של מדינות רבות ושונות בעולם.
״תמחור חזירי״ 660437
לחיב בחוק את חברות ש 70 אחוז מתקציבם יופנה לפיתוח.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים