בתשובה לאביר הקרנפים, 30/06/15 13:12
דונט גו דר 658524
''לא תרצח'' זה משפט חסר תועלת, כי המילה ''רצח'' כבר מכילה בתוכה מימד של גינוי (למשל הוצאה להורג בחסות המדינה לא נחשבת לרצח למרות שהיא בהחלט מתוכננת ואינה במסגרת הגנה עצמית). הכל תלוי בהגדרת המונח. להגיד שכולם מסכימים שאסור לרצוח זה בעצם להגיד ''כולם מסכימים שאסור להרוג אנשים שהריגתם פסולה''. המחלוקת היא בכך שכל אחד מגדיר אחרת את המילה ''רצח''.
דונט גו דר 658533
ועדיין, יש לנו נקודת הסכמה מינימלית - ''לא תרצח''. מכאן אפשר להתקדם ולדון באיזה מקרים הרג לא נחשב רצח, ועדיין זה רע, ובאיזה מקרים הרג זה אפילו טוב (באופן יחסי).
דונט גו דר 658546
איפה נכנסים החתולים כאן?
דונט גו דר 658547
הם לא,אי אפשר לרצוח חתול.
דונט גו דר 658553
כמובן שכן.
אם הרגת כבשה כדי לאכול את בשרה - זה הרג, לא רצח.
אם הרגת עכבר כי יש לך עכברים בבית ואתה לא רוצה שיהיו לך, זה הרג, לא רצח.
אם הרגת יתושה, כי היא מסתובבת סביבך ואתה לא רוצה שתעקוץ אותך - זה אפילו לא הרג.

אם הרגת חתול, או עכבר, או כבשה בשם התענוג? זה רצח.
דונט גו דר 658559
רק אדם אפשר לרצוח.רצח הוא שיפוט מוסרי.
דונט גו דר 658583
רק להבנה כללית - האם הויכוח שלכם הוא על דיקדוק או על מוסר?
דונט גו דר 658598
אני עם השגיאות כתיב שלי האחרון שיתווכח על דקדוק,יחד עם זאת זה גם וגם.
מוסרית-צריך להבדיל בין הרג אדם להרג חיה.
ודקדוקית-המשמעות היא שונה.
דונט גו דר 658615
הטענה שאי אפשר לרצוח חתול מכיוון שחתול אינו אדם אינה טענה דקדוקית ואינה טענה מוסרית אלא טענה סמנטית (בניגוד לטענה על מקור הלחן של ''התקווה'', שהיא טענה סמטנית).
דונט גו דר 658663
וודאי שהיא טענה מוסרית. זה יוצר סולם מוסרי שמדרג חיי אדם הרבה מעל לחיי חתול. כך שיש מינוח כללי שמתאר נטילת נשמה - להרוג, ויש מינוח יחודי שמתאר את המעשה הבלתי מוסרי של נטילת חיי אדם.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים