בתשובה למאיה, 02/09/15 18:14
תודה על דיון מרתק 662662
עוד זווית קוואזי-פילוסופית: בליטוף ובציד יש דווקא התייחסות של האדם לחיה כאל יצור חי ושלם, ספק-סובייקט, בניגוד לאכילת נתחי בשר.
תודה על דיון מרתק 662692
האמירה הזו לכאורה נכונה אבל רק לכאורה בשל משך החיים הקצר ויותר מכך בשל הכוונה מאחורי המעשה של הרביית האריות וקטיף הגורים (אאוץ'). זו בהחלט הסתכלות כוללת על אופני הניצול של תחושות האנשים - נהדר ללטף גורים כה חמודים, להנות מהקרבה לחיית בר מבלי לחשוב מדי מה ומתי קורה בשלב הבא - כדי למקסם את הרווח.
אני חוששת שלא חשיבה פילוסופית גבוהה עומדת מאחורי התעשייה הזו אלא גורם עתיק יומין בהרבה: תאוות בצע מהצד הקטגורי או הצורך להתפרנס מהצד הסניגורי.
תודה על דיון מרתק 662758
אין לי כל כוונה לטעון כך או אחרת על המוטיבציה של המגדלים. השיקול הזה רלוונטי (אולי) להערכה המוסרית של המלטפים/צדים, ואחר כך גם של מעשה הגידול וההוצאה לציד. אם בעיני המעשה כשר מוסרית, אז אני לא אשנה את דעתי אם המוטיבציה של העושים אותו היא אגואיסטית.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים