בתשובה לאביר הקרנפים, 22/10/15 13:21
נמשכת ההסתה 666032
וכי נאמר במקום כלשהו "וכמעשה במדיינים כן תעשו לכל אויביכם עד דור ודור"?

הנה לך קטע מתבליט סנחריב המתאר את המצור על לכיש. זה מה היו עושים פעם במלחמות. זה אומר שכל צבא, לדור ודור, צריך להמשיך ולשפד שבויים על כלונסאות?
(וזה בלי להזכיר שכל זה, כמובן, מיתולוגיה. אין שום עדות ארכיאולוגית לא למלחמות משה, ולא לכיבוש הארץ בסערה בימי יהושע, אבל ניחא).

ומכל מקום, אם תלך לפי הרמב"ם, תצטרף להשמיד ולאבד את רוב העם העברי היושב בציון. היינו - את כל החילונים + רבים מהמסורתיים, ואת כל עדת "עושים קידוש בשישי והולכים לכדורגל בשבת".
ואם היו הולכים לפי פסיקת הרמב"ם - להוציא את הסולם מתוך בור שגוי נפל אליו, "שניה, אני צריך את הסולם כדי להוריד את בני מהגג, לא, אין לי זמן לחכות שתעלה קודם" - אין כמו הגישה הזו בשביל להזמין פוגרומים.

אני רק אזכיר לך שאנשים שחיים במאגר גנטי מצומצם כמו זה שאתה מבקש לצמצם את העם היהודי אליו‏1 גומרים כמו שבט א-סייד.

1 בניכוי החילונים, המסורתיים, הסתיוניקים, בניכוי כל אלה שימותו אם הגישה שלך למלחמות תשתלט, בניכוי כל מי שיחטוף קבס מלקרוא את דבריך, וכיו"ב.
נמשכת ההסתה 666038
כל הויכוח בין סתיו והרב מוצפי והרב אליהו, הוא הויכוח מהי עמדת היהדות. ודאי שעל פי היהדות לא מדובר במיתולוגיה, והדברים מחייבים וקובעים על פיהם הלכות.
עמדת היהדות גורסת שכל מה שנכנס לתנ"ך, נמצא שם בגלל שהדברים נצרכים לדורות. חז"ל, המפרשים והפוסקים דנים באופן מעשי למה היו צריכים להשמיד את המדיינים ואיך זה משתלב עם חוקי המלחמה של התורה.
ולא כך עושים לכל האויבים בכל זמן ועת. הרי לפי חוקי המלחמה של התורה, כשצרים על עיר צרים עליה משלושה כיוונים על מנת לאפשר למי שרוצה לברוח. אבל יש הסתייגות, אם יש חשש שהבורחים רק מתארגנים מחדש - כמו שעשה מוחמד, צריך לחסל אותם - כדי שלא יקרה מה שקרה עם מוחמד.
והלא במוחמדים עסקינן.

הדוגמה של סנחריב לא רלוונטית. סנחריב איננו דמות מכוננת לפילוסופיה או לדרך החיים של איש מאיתנו, ודאי שאיננו קובע את דרכם של סתיו או של הרב מוצפי.

אני בספק אם לפי הרמב"ם צריך להשמיד את רוב העם העברי היושב בציון.
אם יש טמבל שמוציא את הסולם מול גוים אחרים שרואים את זה - מגיע לו פוגרום. וזה מראה לי שאני צריך להוסיף הבהרה שלא חשבתי שצריך להוסיף:
אם סתיו היה מנמק שלא עושים כך מבחינה פרקטית - כי זה ירבה הרוגים או כי זה יגרום חרם בינלאומי, ניחא. אפשר להתווכח אם זה נכון או לא, אבל הגישה הזו מקובלת. מה שהפריע לי היה הסילוף שבטענתו.
בהקשר זה, מדברייך משתמע כאילו אני או הרמב"ם או היהדות מטיפים להרוג כמו ערבים, בכל מחיר ובכל זמן. אני מודע לכך שיש אנשים שמבחינתם כל הדתיים ומצביעי הימין הם מדובללי זקן, עוטים סמרטוטים מיוזעים, פיהם מזיל ריר בעודם צופים בסרטוני זוועות של דעא"ש, והם מפנטזים לככב שם בעצמם.
מי שחושב ככה מרדד את הדיון ומתבצר בעוורונו שלו. יש נימוקים והיגיון מאחורי העמדות האלה, גם אם לא כולם מקבלים אותן.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים