בתשובה לאישקש, 14/12/15 11:00
מצעד האיוולת של הנבלות הצדקניות 669674
ההתמקדות שלי היא בהבנת המניעים והתהליכים אצל האויבים שלנו כדי להתוות דרך נכונה להתמודד איתם כדי להגיע לסוג של פתרון נסבל. אתה מתמקד בשאלת האשמה והאחריות שמובילה אותך למסקנות הקשורות כביכול ל"הצדקה".
הנה אכתוב זאת הכי ברור שאפשר: העובדה שאחיה (לא דודה) של הנערה נהרג ע"י צה"ל והעובדה שהיא והפלסטינים רואים זאת כרצח, אינה מצדיקה בשום פנים ואופן את ניסיון הפיגוע שהיא עשתה.
לגבי שאלת האחריות, שזו שאלה אחרת, האם למעשים שאתה עושה יש השלכות? בוודאי.
האם אתה מצליח להבין את ההבדל בין אחריות לאשמה להצדקה? אני חוששת שלא וכאן מקור אי ההבנה בינינו.
ולדוגמא שלך: נחום לא פושע או אדם רע אבל אני אשאל ואתה תמנע מלשאול, האם הירי בניסים היתה הדרך הנכונה להגיב? ואם ניסים הוא איש רעב שניסה "לשדוד" כיכר לחם מנחום בעל המכולת, האם נחום צודק בירי שלו?
וחזרנו לשאלת הביצה והתרנגולת וראיית הסכסוך השונה.
האם אתה מצליח להבין שאיני מצדיקה, מתרצת או (למה לא? בוא ניקח את העיוות הזה צעד אחד קדימה) מעודדת רצח של יהודים?
אם אינך מצליח להבין זאת, קטונתי מלהסביר ונראה שתישאר תקוע באי ההבנה.
לא.הורגים.יהודים. בלי כן,אבל. 669684
א.מניעים ותהליכים יש תמיד לכולם בהכל,רוצה להתחיל דיון בהצדקה של רצח חולים ונכים? יש מליון ואחד הצדקות לרצוח חולים ונכים.אבל אני בחיים.בחיים! לא יכתוב: "רצח אותו,אבל מסתבר שהוא היה נכה"-מי שרוצה להרוג נכים הוא פסיכופט מתועב ולא מעניין אותי ההצדקות שלו.(עכשיו תשבי כי זה יזעזע) -אותו דבר יהודים.
אבל להביא את אותו מניע כ"הסבר" (מז"א "מסתבר ש..",מה אנחנו צריכים להבין מזה?) מצריך הזדהות עם המניע.את לא תגידי "כן היא נאנסה ,אבל מסתבר שהיא לבשה שמלה קצרה".

בבקשה תתני לי דוגמה לפעם אחת שכתבת על יהודי שרצח ערבי-"כן הוא רצח ,אבל הוא היה עצבני מהפקקים"-שנים את כותבת פה.תגובה אחת כזאת.

ב.אני לא מתמקד באשמה או אחריות-אני אדם מוסרי-מישהו שהורג בכוונה חף מפשע הוא פסיכופט אכזר.נקודה. אם הדבר נעשה במסגרת מאבק לאומי על אחת כמה וכמה.
לך יש מוסריות "גמישה",כאילו,כן אסור להרוג אבל אח שלה וסבתא..

ג.הגענו לפינת הלוגיקה: אם את טוענה שא' נגרם בגלל ב' ז"א שאם א' ב' לא היה -גם א' לא. אם את (חיות האדם הערבים יכולים לחשוב מה שהם רוצים.)מקבלת את הסיבה ותוצאה הזאת,את מקבלת שא' היא תוצאת הגיונית של ב'. הרי המשפט הזה:"חיים עם סיגריה דלוקה בפה,מסתבר שמחיר העגבניות עלה" לא מסתדר לך עם ההגיון נכון?! למה? כי את לא מצליחה למצוא סיבה-ותוצאה הגיונים.

ד.מסתבר שאם תתיחסי לערבים כבני אדם עם דעות אמתיות ,תשמעי מהם למה הם רוצים להרוג אותך ולא תתצתרכי להתפס לתיאוריות נקמה מופרכות (שבמקרה מוציאות אותנו אשמים שמנסים להרוג אותנו).

ה.טוב,זה כבר לא פרשנות שלי,את ממש מאשימה את מדינת ישראל בזה שהערבים (במקרה הזה הנערה) מנסים לרצוח את היהודים (במקרה יצא לך,רק במקרה,שהיהודים אשמים)?? מה זה הטירוף דעת הזה? לישראל יש "אחריות לאשמה"??

ו."אם ניסים הוא איש רעב שניסה "לשדוד" כיכר לחם מנחום בעל המכולת"-בדיוק בנקודה! אם הייתי כותב ש"ניסים שדד את נחום אבל מסתבר שהוא גנב לחם והוא רעב ללחם"-זאת בדיוק-אבל בדיוק מתן לגיטימציה (כלומר,כמו הרצח,אסור והכל,אבל אדם רעב,האח חולה,הסבתא ישנה...)
את מבינה שהסברת כרגע מה זאת תרוץ?
לא.הורגים.יהודים. בלי כן,אבל. 669707
נואשתי מלהסביר את אי ההבנה שלך.

חלק -מהסתה ואידיאולוגיה.
חלק - מיאוש קיומי.

חלק - מנקמה - הם אומרים זאת בעצמם, אולי תקשיב להם?
(אבל הרבה יותר נוח לקרוא להם "חיות אדם").
לא.הורגים.יהודים. בלי כן,אבל. 669710
אבל לא אמרתי שזאת לא יכולה להיות הסיבה,אמרתי שאת מקבלת את הסיבה כלגיטימית.שוב (ושוב ושוב) זה הגיוני ?-"הילדה נאנסה-אבל מסתבר שהיא לבשה שמלה קצרה".את מקבלת את המשפט הזה?
תשאלי את האנס ,הוא יגיד לך,הדליקה אותו עם השמלה הקצרה. עומר לא יביא תאוריות מתורת המשחקים,הצי האמריקאי,ועולם הסמוראים היפנים.ואת לא תגידי ש"חייבים להבין מניעים".

מזל שאנחנו באינטרנט,תוכלי ממש לתת דוגמאות לא? יש בערך פיגוע 3 פעמים ביום.היו מאות (!) השנה,תתני 3 מקרים שהמחבלים טוענים שהם פעלו בגלל יאוש או נקמה.
(0.01 אחוז,משהו).

מז"א אבל הרבה יותר נוח לקרוא להם "חיות אדם"?! זה שיש להם "סיבות" הופך את הפעולת שלהם לפעולות של אדם תרבותי?
ל-כ-ו-ל-ם י-ש ס-י-ב-ו-ת-אבל מי שרוצה להרוג נכים הוא חיית אדם.
את רואה את הסיבות לרצח יהודים כלגיטימיות זה כי את הסוג הזה של האנשים שאסור לכתוב,כי אז ימחקו את התגובה.
לא.הורגים.יהודים. בלי כן,אבל. 669711
ראשית לכינוי "חיות אדם". לא פעם ולא פעמיים כינית כך את *כל* העם הפלסטיני, לא את המרצחים בלבד.

שנית, עבורי לקרוא להם "חיות אדם" עושה להם הנחות. הם בני אדם שרוצחים ו"רוצח" הוא הכינוי הגרוע והמדויק ביותר.

שלישית, אתה לא באמת קורא את התגובות שלי, נכון? הרי כתבתי באותיות קידוש לבנה בתגובה 669674 "הנה אכתוב זאת הכי ברור שאפשר: העובדה שאחיה (לא דודה) של הנערה נהרג ע"י צה"ל והעובדה שהיא והפלסטינים רואים זאת כרצח, אינה מצדיקה בשום פנים ואופן את ניסיון הפיגוע שהיא עשתה.
אני לא מקבלת שום סיבה כלגיטימית. איני מכחישה את הסיבה אבל היא לא הופכת את המעשה ללגיטימי.

אתה לא קורא את התגובה שלי ובכל כוחך מנסה, בניגוד לדברים הברורים שכתבתי כמה פעמים, לומר שאני מקבלת כלגיטימית, מצדיקה (איזה ניסוח אחר תמציא כעת?)את הטרור.

סיימתי.
לא.הורגים.יהודים. בלי כן,אבל. 669714
ראשית,אני לא מכנה את "העם הפלסטיני" כחיות אדם (אם כן התייחסתי ל"עם" הזה זה לצורך הדיון),כי אין דבר כזה. מה שכן-האומה הערבית בהחלט היא אומה בפסיכוזה המונית,חיות אדם מטורפים.

שנית,אדם רוצח,זה כי הוא פושע ופסיכופט.אומה שלמה שעומדת מאחרי הרציחות (לאו דווקא של יהודים,גם של נשים ,הומואים,או כל דבר שהוא לא גבר מוסלמי סוני)זה מעבר לרצח המסויים או הפעולה.זאת תרבות של מוות.

שלישית,את לא באמת קוראת את התגובות שלי,נכון? אני מצטט-""הילדה נאנסה (ואני נגד והכל כמובן)-אבל מסתבר שהיא לבשה שמלה קצרה".את מקבלת את המשפט הזה?"
זה מה שאת כתבת על רצח של יהודים,את מקבלת את המשפט הזה על אונס של ילדה?

קחי ת'זמן,אני פה,כשתמצאי 3 מתוך אלפי פיגועים השנה שטוענים שהם עשו זאת מתוך יאוש או נקמה אל תשכחי אותי.לפחות נדע שכל הדבר הזה לא מתרחש רק בראש ההוזה עם "עם פלסטני" ו"מסתבר ש אח שלה...".
לא.הורגים.יהודים. בלי כן,אבל. 669738
טוב. נניח שהבנו את הצד השני. אנחנו מבינים שהצד השני רוצח ורשע, בגלל שהרגו את אחיו.
מה עושים עם ההבנה הזו? זה משנה משהו ברמה הפרקטית? יש לנו דרך פעולה אחרת שלא ניסינו קודם או לא חשבנו עליה קודם - לפני שידענו שאחיה נהרג על ידי צה"ל?
לא.הורגים.יהודים. בלי כן,אבל. 669731
הרי לך מקרה אחד שטוען זאת.
לא.הורגים.יהודים. בלי כן,אבל. 669733
לא מבין מה הוכחתם בנקודה הספציפית (אתה ואישקש) -שגם מנהיגי הפלסתינים קוראים הארץ או צופים ב-BBC וה CNN?

אז יש לאשפי המדיה מנוי ואני חושד שגם תקציב לצרכי "הכרת האוייב" כחלק מהקרב התודעתי על ליבם של שמאלנים וליברלים.
הרי לא סתם אבו מאזן הסיר את הוידאו שבו טען שהיהודים מטמאים ברגליהם את אל אקצה.
זה קרב והם לא בוחלים לשקר.

וסתם בקטנה- אנחנו גם משקרים אבל אצלנו הציבור לא יקבל שקרים ודמיונות מעל מינון מסויים.
לא.הורגים.יהודים. בלי כן,אבל. 669741
ברור,לכן לא דיברתי על הזרוע המדינית שלהם או על השמאל-אלא על המחבלים,מאות קלטות וידאו של מחבלים מתאבדים-אף אחד לא מזכיר אפליה או נקמה. אבל מה זה משנה לאיש שמאל שבעולם המדומיין שלו
היהודים מתאבדים באמצעות ערבים.
לא.הורגים.יהודים. בלי כן,אבל. 669749
לא הוכחתי כלום - ביקשו נתונים, נתקלתי בכזה והבאתי אותו לכאן. לא יותר ולא פחות.
לא.הורגים.יהודים. בלי כן,אבל. 669739
1.נגיד ,מקרה אחד.
2.אשרף עג'רמי ביצע פיגוע בפועל? דיברנו על מחבלים,לא על הדוברים שלהם*.הרי לא היית צריך ללכת לאשרף עג'רמי בשביל זה,מאיה פה מדבררת את הסיבה הזאת יופי.

*נובאמת,כמו שמאיה תגיד לך-היא נגד רצח יהודים אבל__________(סבתא ,דודה,אח,כלב,מכשפה,השלם מה שבא לך העיקר שיבינו שהיהודים גרמו לעצמם להרצח) כך וכך.
הוא יגיד בראיון לכלי תקשורת ישראלי שהם רוצחים יהודים כי יהודים הם בני החזירים והקופים ושצריך לרצוח אותם?כמו השמאל בארץ,הם בהחלט מטומטמים,שטופי מח,חלולים,מטורפים וחולי נפש-אבל יש גבול.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים