בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 25/02/16 21:44
אני רק שאלה 674449
רוץ רבי שמעון.

עם המטען התרבותי שלי,זה מרגש אותי מאוד,בגלל שזה עמיר בניון,במקרה הזה הדובר הוא חלק מהמסר.
אני רק שאלה 674623
יופי, עכשיו אנחנו בדיון.

רושם שלי משמיעה אחת (וזה לא מספיק): מילים מעניינות (רק לא הבנתי את "וגם מומחים שיחלקו לנו את הבתים"). אני מעריך את זה שהמסר כל כך חריג מהמיינסטרים בתקשורת. המוזיקה טיפה משמעממת בחלק הראשון (המושר); איפה הזעקה הבניונית המתבקשת? מקבלים רק שמץ ממנה בפזמון, וכלום בבית. החלק השני מאוד יפה, אבל אינסטרומנטלי, ולא ברור לי אם הוא קשור לראשון.

אני לא יכול לומר שהמוזיקה כופה עלי אהדה למסר כמו שבאך עשה. אבל זו בעיה שלי, עמיר בניון הוא טעם שאני רוכש מאוד לאט.

אתה יכול להסביר לי למה הדובר כאן הוא חלק מהמסר?
אני רק שאלה 674625
כל מה שאני מתאר כאן זאת הערכה שלי בלבד.

המילים מבוססות על מדרש בתלמוד הבבלי.(שים לב שהשיר הוא 12 ד' ולפי המדרש הם ישבו 12 שנים במערה ועוד 12 חודשים).

"וגם מומחים שיחלקו לנו(כבר הוא לא מדבר על סיפור מעשה בעבר) את הבתים"-בתחילת הבית הזה הוא כבר בוטה יותר ואומר "כמה נאים מעשיהם של רמאים,שולחים כספים..שולחים שופטים שישפטו בין אחים.."
הבתים =(לדעתי) ארץ ישראל המפולגת.

אני חושב (דעה שלי בלבד) שהכוונה בשירה הדי מונוטונית כאילו אגבית סיפורית,היא לתת את התחושה של השגרה,רק חברים יושבים ומדברים,אין זעקה,כי זו דרכו של עולם.

הקטע האינסטרומנטלי נותן את תחושת המרדף והמצור של רבי שמעון.

מכיוון שכל מי ששומע את עמיר בניון מבין מה הרעיון הפוליטי מאחרי הדברים,ז"א שגם בלי הבית (השלישי אני חושב) שציינתי למעלה,התמונה המתקבלת אנלוגית להיום די מתבקשת.

אני מבין,המבטא הכבד קשה לעיכול למי שאינו מורגל.
אני רק שאלה 674626
אני רק שאלה 674654
(תודה, זה בסדר, אין אייל רציני שלא מכיר את המדרש הזה מהאייל...)
אני רק שאלה 675008
או מהמערכון בסרט

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים