בתשובה לאריק, 17/08/15 2:34
מצעד האיוולת הישראלי ממשיך 679283
חזרתי לכאן משום שנתקלתי בקטע נאום מוקלט של ז'בוטינסקי בו הוא מדבר על הקשר ההיסטורי של עבר הירדן לרעיון הציוני. הוא אומר שלא רק שקיים קשר כזה אלא שמשם התחיל הקשר, כלומר ההתיישבות הראשונה של העם שיצא ממצריים הייתה שם. כלומר "הלב של הציונות" אינו בהכרח קשר דתי אלא בפרוש גם קשר היסטורי. ציונים חילוניים, כמוני למשל, יכולים לדבר על מקומות בארץ ישראל כ"לב הציונות" למרות שאינם דתיים בגלל הקשר ההיסטורי של המקומות בארץ ישראל להתיישבות היהודית בתקופות הקדומות. ואם מקבלים את הטענה הזאת, אי אפשר להכחיש את האמירה: "יהודה ושומרון היו ויהיו תמיד הלב של הציונות".
מצעד האיוולת הישראלי ממשיך 679327
בוודאי שאפשר. אני עדיין עומד מאחורי האתגר שהצבתי. תראה לי מקום שבו ז'בוטינסקי אומר משהו שדומה אפילו קצת ל "יהודה ושומרון היו ויהיו תמיד הלב של הציונות".
מצעד האיוולת הישראלי ממשיך 679332
לדעתי הקטע שהצגתי אומר זאת במלים אחרות כפי שהסברתי. הדרישה שאתה מציג לא מוכיחה מאום כפי שהראיתי לך בתגובות קודמות מבלי שענית על כך: לא נמצא גם מקום שבו ז'בוטינסקי מזכיר את ירושלים. אז זה אומר שגם את ירושלים הוא לא מחשיב כלב (במובן מקום מרכזי) הציונות ?
מצעד האיוולת הישראלי ממשיך 679343
נכון, וכבר עניתי על כך. ז'בוטינסקי, להבדיל מרוב רובם של הציונים, דתיים, מסורתיים וחילונים (אפילו הרצל!), דווקא לא קידש את ירושלים מכל המקומות. הוא רצה גזע גאון ונדיב ואכזר בלי קשקושי בית מקדש. יודפת, מסדה, בית"ר- אלה המקומות שקידש. שמשון הגיבור המתבולל היה הגיבור התנכ"י החביב עליו.
מצעד האיוולת הישראלי ממשיך 679346
שמשון הגיבור המתבולל...
מצעד האיוולת הישראלי ממשיך 679368
זו אשתו הראשונה. אחר כך הוא הולך לזונה עזתית, ואחר כך מתאהב בדלילה מנחל שורק, כנראה גם היא פלשתית. אבל אני לא בטוח שז'בוטינסקי התעמק ברש''י כמוך.
מצעד האיוולת הישראלי ממשיך 679412
לא צריך להתעמק ברש''י. כמו שאמר טוביה החולב - זה מקרא מפורש.
על פי המקרא שמשון התעסק עם פלישתיות רק כדי לפתח קאזוס בלי.
מצעד האיוולת הישראלי ממשיך 679414
אם פשט אז פשט- הראשונה היתה עילה, אחר כך התרגל. השניה היתה זונה ולכן לא עילה בשום מקרה, ובדלילה כתוב במפורש שהתאהב.

זה מעניין אבל לא העיקר - העיקר הוא אילו תכונות ראה ז'בוטינסקי בשמשון הגיבור שהן ראויות לחיקוי.
מצעד האיוולת הישראלי ממשיך 679421
נכון. בסוף הוא התרגל, ושילם מחיר יקר על זה.

אבל לא ראיתי בכתבי ז'בוטינסקי שמצא דווקא בזאת תכונה ראויה לחיקוי, כי אם בגבורתו ובלחימה שלו מול הפלישתים.
דווקא ז'בוטינסקי הפך לעסקן ציוני לאחר שהבין כי ההתבוללות בגויים בארצות הגלות לא תביא ליהודים את הישועה.
מצעד האיוולת הישראלי ממשיך 679433
מסכים.
רציתי להראות שעמדתו של ז'בוטינסקי היתה חילונית במופגן ואף יוצאת דופן בין הציונים בחוסר הייחוד של ירושלים אצלו. לא דוד המלך הוא הגיבור שלו אלא שמשון.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים