בתשובה לנמר שליחויות, 14/09/16 14:40
אני ואתה ננקה את האולם 683913
שמע, לא תוכל לשכנע אותי בצורה כזו ששלי יחימוביץ' ונחמן שי הם אנטי ציוניים. בכל אופן, לא יותר ממירי רגב ובצלאל סמוטריץ'.

אתה אומר שאין תוכם כברם, "אנחנו באמת לא יודעים מה האנשים שם עושים ושווים ויכולים לנטר רק חלק קטן מהפעילויות הציבוריות...פוליטיקאים יכולים ללמד אותך על טיבם אם ורק לאחר שעשו דברים מובהקים, בעלי השפעה גדולה על הציבור."
אני סופר את חברי הכנסת לפי החוקים שהם מקדמים. זה לא מספיק טוב?
חבל שלא נכנסת לקישור שהבאתי על יואל חסון כי תחת הכותרת "חקיקה" היית מוצא את הטקסט הבא ומגלה שהוא עשה דברים מובהקים שממצבים אותו כ"חברתי":

במהלך כהונתו בכנסת חוקק חסון כ-‏30 חוקים ובהם:

חוק המאפשר לאלמנות צה"ל להינשא בשנית מבלי לאבד את התגמולים ממשרד הביטחון.
תיקון לחוק למניעת העישון במקומות ציבוריים המחיל אותו גם על מקומות עבודה הנמצאים בבסיסי צבא הגנה לישראל, משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר ומתקנים ביטחוניים אחרים.
חוק המחייב כל רשות מקומית להתקין אתר אינטרנט ולפרסם בו את הפרוטוקולים של ישיבות מועצת הרשות המקומית.
חוק הקובע כי ראש רשות מקומית שכהונתו פקעה בשל הרשעה בעבירה שעבר במהלך כהונתו או קשורה לבחירתו לא יהיה רשאי להתמודד בבחירות הראשונות שייערכו לאחר פקיעת כהונתו.
ביטול עבירת "תקלה ציבורית" בחוק העונשין.
חוק המחייב חניונים לגבות תשלום לפי פרקי זמן של רבע שעה ולא לעגל את החיוב לשעה שלמה כפי שהיה נהוג לפני כן (יחד עם אורית נוקד ומשה כחלון).
חוק הפוטר ממס את מרכז יצחק רבין לחקר ישראל ואת מרכז מורשת מנחם בגין (יחד עם גלעד ארדן).
תיקון לחוק הבחירות (דרכי תעמולה) המצמצם את האיסור על הגשת משקאות באסיפות בחירות למשקאות משכרים בלבד.
חוק המסדיר את הקמת הרשות הישראלית לחילופי נוער וצעירים.
חוק "איקיוטק" - תיקון לחוק הגנת הצרכן הנועד להגן על צרכנים מהונאות גבייה בדומה להונאות שנעשו בפרשת איקיוטק.

זה לא שאני מתלהב מאיכותם של 120 הנבחרים, רחוק מזה. פשוט אני לא רואה שבצד השמאלי יש יותר אינטרסנטים קטנוניים מאשר בצד הימני.

לעניין הנסיונות להסדיר את ההתיישבות הבדואית-

זה נושא שלא הכרתי, אז קראתי ולמדתי. את תולדות המחלוקת למדתי מהמסמך של מחלקת המחקר של הכנסת לקראת דיוני הוועדה, ורפרפתי על דו"ח ועדת גולדברג. את ההתפתחויות של מתווה פראוור-בגין מהקישורים שהבאת. להלן הערותי:

1. ראשית בולט לעין הכשלון של הציבור הערבי בישראל להעמיד מתוכו מנהיגים ראויים. זה לא חדש, מי אמר חאג' אמין אל חוסייני? גם אם אתה צודק ושיקולים פוליטיים קטנוניים מונעים את קידום מתווה פראוור-בגין, האשמה רובצת לפתחם של חברי הכנסת הערביים שהתנגדו בקולניות רבה להצעת החוק.

2. שנית- בית המשפט העליון פסק בתקדים הואשלה נגד הבדואים ולטובת המדינה. תקדים זה שימש לדחיית כל התביעות של הבדואים עד אחת. אני אזכור את זה לפעם הבאה שמישהו יעליל על בית המשפט שהוא מעקם את החוקים נגד הממשלה ולטובת אג'נדות שמאלניות.

3. ועדות לנושא הבדואים היו הרבה. כולן הלכו לפי העקרון שטבעה עו"ד פליאה אלבק [ויקיפדיה]1 ז"ל בדו"ח מ 1975 שאין לבדואים בדרך כלל זכויות נדלניות אך מומלץ להגיע איתם להסדר לפנים משורת הדין. עברו ארבעים שנה ולא קרה כלום. כלומר, קמו עוד הרבה וועדות שאמרו אותו הדבר אבל הסדר לא הושג.

4. על בני בגין מצאתי את תגובה 76971.

5. לכאורה ההתנגדות של ארגוני זכויות האדם למתווה פראוור-בגין מבוססת על ההבדל הגדול בינו לבין המלצות ועדת גולדברג מ 2007, היינו- המלצות גולדברג להכיר בישובים הלא מוכרים, וההמלצה ההפוכה של פראוור, שבגין מיתן קצת. לפי ארגוני זכויות האדם אי הכרה בישובים הבדואים מבוססת על אפליה, שכן ישובים יהודיים בעלי קריטריונים דומים הוכרו, ולא רק שהוכרו, קצתם יושבים על אותן אדמות שישובים בדואים שהיו שם לא הוכרו ונהרסו. ראוי לציין שעמדת האגודל שעל המדינה להכיר בכפרים הלא מוכרים עקבית. כך בהתנגדות לתוכנית המתאר המחוזית למטרופולין באר שבע ב 2007: "זכויותיהם לקיום בכבוד, לחינוך, לבריאות ולשוויון נפגעות קשות. מטרת המדינה היא לפנות את האוכלוסייה הערבית בנגב מכפריה (שרובם היסטוריים) ולרכזם במספר מצומם של עיירות, שאינן תואמות את צורכיהם ואת אורח חייהם, תוך פגיעה בזכותם לשוויון ולתרבות."

___________

1 "תפקידה העיקרי של המדינה הוא ליישב יהודים...לכן הקצאת קרקע להתיישבות יהודית היא מותרת ואף חובה...היא ייעודה של מדינת ישראל" ראיון לערוץ 7, 2002
אני ואתה ננקה את האולם 683918
אני סופר את חברי הכנסת לפי החוקים שהם מקדמים. זה לא מספיק טוב?
________________
מכל האמירות, ההצבעות והעשיה הציבורית והפרלמנטרית בחיי הח"כ, החקיקה הוא לא תמיד החשוב והמשפיע ביותר. בסה"כ ברוב המקרים, היא די שולית. לפעמים יו"ר וועדה חשובה משפיע יותר ממישהו שהגיש הצעת חוק קטנונית. לפעמים שיחות שכנוע והצגת לוביסטים למקבלי החלטות משפיעות יותר. גם משקל האמירות הציבוריות לא פעם משמעותי מהעשיה המתועדת ולפעמים כפי שאתה יודע, אין קשר בין החקיקה לטובת הציבור. אני לא מזלזל בחקיקה ואם מגיע למר חסון כפיים, שיהיה. הנקודה שהחקיקה והפעולות המתועדות שמגיעות לידי הציבור הם לא המסה העיקרית שממנה ניתן לשפוט או לעמוד על קנקנו של הח"כ. גם לא הצבעותיו (שיקולים ומשמעת סיעתית). לכן אני לא חושב שיש טעם לנסות לנתח כל אחד מ-‏120 העובדים ששכרנו שתפקידם לנהל כאן את החיים.

זה לא שאני מתלהב מאיכותם של 120 הנבחרים, רחוק מזה. פשוט אני לא רואה שבצד השמאלי יש יותר אינטרסנטים קטנוניים מאשר בצד הימני.
_______________
לא טענתי שבימין פחות אינטרסנטים קטנוניים צבועים ומגלומניים. השמאל מקבל את כוחו מהציבור מפני שהוא נתפס ככזה שמניף את דגלי הערכים (הומאניות, שקיפות, חברה, חינוך, שלום, חופש, זכויות, תרבות). השימוש בערכים ממצב את השמאל כאג'נדה נעלה. כך נוצר הבידול מאותם ימנונים "שלא מבינים" עד כמה "הערכים" חשובים ומצביעים ליכוד וביבי. ההבדל שהמחנה שמשווק את עצמו כנעלה פועל בניגוד גמור לערכים שהאידיוטים השימושיים מאמינים שהמחנה מקדם אך בעיקר מפני שהוא פועל נגד הציונות.

האבסורד שלא הגיע לידי הציבור הרחב במתווה פראוור (ונושאים אחרים) חושף את הדינמיקה המשותפת לעמותות ההומאניות והמעצמות. מעצמות לא מתערבות במדינות אחרות כדי לסיים סכסוכים. הם מתערבות צבאית כלכלית ומדינית כדי להגן על אינטרסים. לא פעם הן מרוויחות מהסכסוכים בדרכים שנסתרות מעיני הציבור ומנסות לשמר את הסכסוכים, במחירים איומים כדי שלא ידעכו חו"ח.
כך פועל השמאל מתחת למעטה מכובד של תארים ו"שיח הערכים".

עמותות למסתננים מאפריקה נאבקות להשארתם בישראל כדי לשמר בעיה. עמותות שעוסקות בכפרים הנשכחים קיימות כדי לשמר את הכאב והסכסוך בליבותיהם של אזרחי המדינה. עמותות שמספקות ייצוג משפטי למחבלים לא רוצות שהטרור תדעך. עמותות לחינוך והשכלה בקרב המגזר פועלות לשימור בורות. עמותות לחיזוק מעמד האישה במגזר לא קוראות להתקוממות ועמידה על זכויותיהן אלא מאיטות את קצב השינוי. עמותות להט"בים פועלות להעצמת ושימור העוינות בין האוכלוסיה הנורמטיבית ומשווקות בלבול כדי להפיץ את ההומאיזם והלסביאיזם כאידיאלים לבני נוער.

עמותות "למען" הבדואים חברו לאסלאם וללאומנות הפלסטינית הערבית כדי שלמדינה תהייה בעיה עם הבדואים ולהם תהייה בעיה עם המדינה. הציבור לא מסוגל להבחין כי התקשורת סיממה את כולם בססמאות. כדי לראות מה המחנה באמת עושה צריך להתמקד במימון ובתוצאות. הנתונים מההצבעות והחקיקה חלקיים ולא מאפשרים לראות התמונה הגדולה. הנתונים והשיח הציבורי לרוב לא עוסקים בעיקר.

ראשי הבדואים שהתנגדו למתווה -והיו כאלה, חששו מכך שחמולות אחרות "סימנו" טריטריות ע"י תביעות והדבר יביא לסכסוך ושפיכות דמים. נוסחת החישוב וערך התמורה לא היוו מכשול אלא תמריץ. מכאן הבהלה והדחיפות שאחזה במחנה. נציגי השמאל שפעלו ברחבי הנגב גייסו את החשש כהתנגדות והם שסיפקו או דאגו להסבר המסולף שסופק לתקשורת. חלק מהפעילים שיובא מחו"ל בכלל לא הבין מי הערבים ומי היהודים מבעד למדים. השימושיים גויסו כדי להמחיש לבדואים את גודל העוול שהביא עד כדי התנגדות בינלאומית. במודע, במימון ובמשאבים ניכרים פעלו במחנה יום ולילה כדי לטרפד הסכם שהיה מיטיב עם הבדואים ופותר את הבעיה. גם אם לא כולה, רובה. תלמידים היו גרים בחדרים במקום באוהל, מגיעים לבתי ספר, נשים היו יוצאות מהבית והגברים היו ממשיכים לשאוב מהמדינה ביטוח לאומי מתוך בית, לא מאוהל או פחונים.
הכשלת המתווה המרושעת, איננה העיקר או המקרה היחידי אבל היא משקפת את מטרות המחנה ואת הפער בין הדרך שבו נתפס לבין מהותו.

לא רק שהשמאל אינו מפחית את הכאב ופותר בעיות -הוא מעוניין למנוע בכל מחיר, גם בחיי אדם פתרון ומזור. גם כשהפתרון הומאני, שקוף, חברתי, חינוכי, משלים וכל שאר הערכים ומעליהם החופש.
(לא הגיע הזמן לשאול מדוע דווקא בשמאל מתקיימת דיעה אחת וכל מי שחורג מהאג'נדה מושתק והופך כבין ליל לאוייב הציבור?)

חברי הכנסת משמאל ובוודאי הוותיקים שביניהם, מכירים היטב את השיקולים, מקורות המימון והעשיה בכל אותן "עמותות לזכויות "כי מדובר בתעשיה וותיקה מפרנסת ועניפה שמפיקה אירועים, כנסים ופעילויות בגוונים פוליטיים עזים. הפעילים מעמותת נשים מכירים את הפעילים מעמותה ירוקה ואת החברים מעמותת כיבוש והמשפטנים מעמותה משפטית והחברים מעמותת מגדר. יותר מכך, מדובר לא פעם במשחק כסאות ו"פעילים" עוברים ומחליפים תפקידים בין ארגונים כי מדובר באותה אג'נדה ואותו מימון ומעטה פוליטי. אין יזמי הפקה גדולים יותר בישראל. לכן להערכתי לא תמצא ח"כ שמאלני אחד שנמנע מהאירועים, הכנסים, הוועדות בכנסת, קידום לוביסטים והצבעות סיעתיות. ח"כ שאינו יודע שכדי לשמור על מעמדו הוא צריך להגיע. ח"כ שלא מכיר את האמירות הקיצוניות והאנטישמיות בכנסים. ח"כ שלא יודע כיצד מייבאים אידיוטים שימושיים מחו"ל.

לכן סייגתי ונמנעתי מלעסוק בח"כים בודדים ואינני שופט ח"כ שמאלני מסויים בגלל ההצבעה על חוק פרוואר. אני מתבונן על האג'נדה, ההנהגה והמחנה ומוטרד מהמסילות שנמתחו.
אין מסילה שמחזקת ותורמת לציונות, להיפך. המעצמות הזרות השקיעו בתשתית מסועפת למדי:

1. מסילה שמפרידה בין היהודי לאדמתו.
2. מסילה לייבוא לחץ חיצוני - פוליטי, כלכלתי, בטחוני, הסברתי.
3. מסילה להרחקת וצמצום הקשר למסורת היהודית.
4. מסילה לעיוות המשפטי של החוק והצדק.
5. מסילה לשלהוב ושימור סכסוכים בין ציבורים לשלטון.
6. מסילה לחינוך תקשורתי מחד"ש.
7. מסילה לשימור הבורות והלאומנות ערבית.
8. מסילה למסירת אדמות לידי ערבים.
9. מסילה לייבוא אוכלוסיות נחשלות מאפריקה.
10. מסילה לחיזוק התודעה הפלסטינית בקרב ערבים ואימוץ מורשת הנאכבה.
11. מסילה לבלימת ‏1 שחרור האישה הערבית.
12. מסילה שמקבלת דיעה אחת בקרב המחנה.

שלי ‏2, נחמן וטובים אחרים משתייכים למחנה שמתחזק ומותח את המסילות (הרשימה חלקית) שעוסקות בהחלשת הציונות והבאת הקץ למדינה היהודית.
אם לא במודע-בהכחשה, ואם לא בזדון מטיפשות, ואם לא תמורת כסף, בתארים ובמעמד ציבורי. אם תמצא ח"כ שמאל ציוני שאתה בטוח ומשוכנע שלא נגוע בפעילות המחנה שתיארתי לעיל אתה מוזמן להציגו.

1. הפוטנציאל והתקווה הגדולה של הערבים ושלנו.
2. אין לי משהו אישי נגד שלי, אפילו סימפטיה.
אני ואתה ננקה את האולם 683931
לגבי המעצמות- מסכים שהן פועלות באופן אינטרסנטי, אבל אתה צריך להסביר איך 12 המסילות מסייעות לאינטרסים שלהן.
כמו שאמר סרג'יו : לא מבין איזה אינטרס יש למצרים לבוא פה בחום הזה.

לגבי העמותות- לא מסכים. אתה מתאר סיטואציה פרנואידית שבה מתנדבי העמותות פועלים נגד האמונות שלהם.
כן, יש ציטוטים שהבאתם על פעילים שמצהירים על אג'נדות מוזרות, אבל אלו נראים לי פריטי חדשות בבחינת "אדם נשך כלב".

>> שלי, נחמן וטובים אחרים משתייכים למחנה ש...

כלומר - הם עצמם אולי לא, אבל חבריהם כן?
אני ואתה ננקה את האולם 683938
את האינטרסים אפילו סרג'יו יכול להבין. המעצמות שואפות לצבור כוח ועושר. הכוח הצבאי לדוגמא. ויש מכירות בטחוניות, חוזים מסחריים ענקיים ועוד. הסכסוך אם תסתכל מנקודת מבט כלכלית יצר הכנסות של מליארדים לרוסיה וארה"ב.
____
אתה יכול לא להסכים אבל אותם אנשים שפועלים לחינוך לסובלנות אוסרים השמעת דיעות ומכנים את מי שחושב אחרת בכינוי גנאי. כל מי שמתנגד למסירת שטחים הוא פאשיסט וכל מי שמתנגד למצעד הגאווה הומופוב.
___
עזוב את האנשים. מה שחשוב זה האג'נדה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים