בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 05/11/16 11:07
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 685976
קרבן שאחראי למעשיו.
כמו שאתה מלמד את הילדים שלך להזהר כשהם חוצים את הכביש כדי שיהיו אחראים למעשיהם בלי להפוך לקרבן, במקום לסמוך על זה שתוכל להאשים את הנהג שידרוס אותם.
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 686078
יפה מאוד. אז אנחנו מסכימים שאחריות וקרבנות אינן מוציאים זה את זה (אלא אולי בקצות הסקאלה). האם תסכים שמרבית הנשים בזנות‏1 הן במידה מסוימת אחראיות למעשיהן, ובמידה מסוימת קורבנות?

1 מסתבר שאני שותף לסנטימנט, קשה לי רגשית לקרוא להן "זונות".
לעניין דרכי ביטוי - איך קובעים אם הן לגיטימיות יותר או פחות? 686144
אנחנו מסכימים שאחריות וקרבנות אינן מוציאות זו את זו. אין גם הכרח ששתי תכונות אלה תתייצבנה בשני קצוות מנוגדים של הסקאלה. אלה פשוט שני מאפיינים. הם יכולים לבוא ביחד וכל אחד לחוד.

ודאי שאסכים שמרבית הזונות אחראיות למעשיהן. במידה מסוימת? אולי. אם אסכים עם זה אצטרך לנקוט בגישה שכל אדם הוא קרבן. כי כל כשלון של אדם צומח מתוך שורשים בעברו ויונק את חיותו מטראומות ילדות או משהו כזה.
אם כולם קרבנות, אף אחד לא קרבן. לכן צריך למתוח קו שיבדיל בין קרבן לעוול שגרם לו מישהו אחר, לבין אדם שנכשל בעצמו - ולא משנה הסיבה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים