בתשובה לנמר בתנוחת בייגלה, 28/12/16 13:26
נסיון נוסף להבהרה 688167
סליחה על ההתמהמהות בתשובה.

ברשותך, אני מעדיפה שלא להשתמש במונח "נורמטיבי". אני חושבת שכולנו חורגים מהנורמה, וטוב שכך.

דווקא במשנה שפירטתי הדגמתי תפיסות אנטישמיות שנובעות ממסורת מחשבתית ומשמשות פונקציה מסויימת בהבנת העולם. כלומר עולם המושגים קיים מעבר לממד הרטורי ונובע מ"אמונות ושלל תפיסות מעוותות". אני מסכימה איתך ששום ביטוי לא מופיע במנותק מהקשר מסויים.

אתה שואל אותי איך אפשר לזהות אנטישמי (ואוטואנטישמי?) מעבר לצנזורה העצמית שלהם.

כאמור, אנטישמיות ואוטואנטישמיות אינן תלויות אידאולגיה. כך שאני למשל לא יכולה לטעון שכל תושבי קריית ארבע הם אוטואנטישמים.
אני לא יכולה להגיד, "- אתה אוטואנטישמי ורק לא מבטא את זה." זה יהיה דומה מדי לדברים ששמענו אצל האינקוויציה.
אני כן יכולה להגיד שמי שמייחס לקבוצת יהודים (נגיד הקרן החדשה) חולי נפשי ומניעים כלכליים מסתוריים שאינם מבוססים במציאות אימץ עולם מושגים אנטישמי.
כלומר, אני צריכה לעשות את המאמץ, לבדוק את דבריו של הדובר, ולבסס את מה שאני אומרת על עובדות בשטח. על מנת לחזק את דברי אני גם הייתי מסבירה את מה משרתת האנטישמיות.

דרך אגב, אלה שמזדהים כאנטי-ציוניים (שזו קבוצה יותר קטנה ממי שמכונים אנטי-ציוניים בניגוד להגדרתם העצמית), די נמצאים בשוליים הקיצוניים. מנסיון שלי, מעטים מהם מרגישים שהם צריכים לשמור על PC מסוג כלשהו, או להמנע מתקיפת מי שלא מסכים איתם. עימות איתם יכול להיות דומה לעימות עם SJW.
נסיון נוסף להבהרה 688218
הכל בסדר.

בעיני ההבדל בין אידיאולוגיה מנומקת לאמונה לתפיסת עולם מעוותת או רגשות פחות משמעותי לזיהוי התופעות.
אנטישמי יכול להביא טיעונים עם נימוקים מעולם המשפט, התרבות והרוח מבלי להשתמש בביטויים אנטישימיים או להאמין באידיאולוגיה סדורה ובכל זאת לחלות באנטישמיות מדרגה 8 ואוטו-אנטישמי בדרגה 5 יכול לצטט את אבו-בודהה כדי להצדיק את דברי האנטישמי ושניהם יכולים להסביר בשפה צחורה את מעשיהם ולהימנע מדימויים אנטישמים. אנטישמיות היא בראש ובראשונה רגש עויין. אם תרצי- שנאה.

כדי להדגים עד כמה המדרון חלקלק והקישור לאינקוויזיציה מיותר הכינותי דוגמא רלוונטית והיפותטית.
גם אם לא נספור את מקבלי החלטות, המקושרים, הטאלנטים והיצירתיים נסכים שליהודים כקבוצה אתנית יש השפעה יוצאת דופן לגודלה בעולם הבידור והקולנוע האמריקאי.
יום שחור אחד, אנחנו מתבשרים שמישל מקימה את ארגון "צוהר לצבע" ומקדמת יוזמה שמשימתה המוצהרת היא להשוות בין שכיחות ההופעות של אינדיאנים היספאניים ושחורים בעולם הקולנוע והבידור לגודלם באוכלוסיה ולגביר את השפעתם לפי העוול שנגרמה להם אמריקה היפה.

מדובר בכל השטיק- פרסונות מעולם הרוח במסיבת עיתונאים, הכרזה על תנועה או ארגון, מימון ותקשורת שיווקית מקצועית מעולם ה NGO's.
המנה העיקרית -פיצוי על עיוותים לפי מפתח עוול חדשני וקיפוח אתני שיאה להפסיק.
מישל נואמת ב CNN על זכויות אדם ודובר הארגון חוזר על הצורך ב"צדק ויזואלי"- מושג שהגה ההוא מהרווארד.
אף אחד מחברי הארגון לא טוען שהיהודים "שולטים" בהוליווד ולא מזכיר קוספירציה או כוונת זדון יהודית.
הכל תקין פוליטית וחוקית. גם 300 מיליון הדולר שנתרמו ממדינות ערב ומהווים כ- 90% ממקורות המימון של הארגון הדנדש.
יותר מכך, הארגון מעסיק יהודים מהוליווד בתפקידי מפתח. חלקם אפילו מתפלל בבית כנסת. אחד מהם היה סמל בגולני ונפצע בשחרור החרמון.
בסה"כ רוצים לתקן.
ישאלו את הנמר. תגיד, איך אפשר לחשוב בגלל שהמהלך ההומאני הוא אנטישמיות?

שכל ישר. קבוצות (אתניות-דתית) צברו ומנסות לצבור עושר והשפעה בתחומים שונים בכל הזמנים והמקומות.
התכנית לכפות על תעשיית הבידור ערכים הומאניים (לאור האלימות, ההחפצה, הלעג והתיוג) חסרת ביסוס ומשמעות היוזמה הברורה היא הגבלת כוחם והשפעתם של היהודים בתחום הבידור עבור תועלת קיקיונית.

האנטישמיות מסתתרת לא פעם במשמעות, ההקשרים וההשלכות ולא בסיבות, בשיח והמטרות המוצהרות של ההתארגנות.

יבוא האוטו-אנטישמי, פרסונה רוחנית-תרבותית שקיבל פרס חיים עבור ספרו "בלבלה בהוליווד" ומקבל מהארגון משכורת נכבדת ויטען שהנמר ודומיו יורים אנטישמיות בצרורות ללא סיבה וזה לא המקרה.
הפרסונה מצביע על גרף ומראה שהטיעונים לגבי השפעת היהודים בהוליווד יחסית לגודם באוכלוסיה מבוססים עובדתית. הוא טוען -ובצדק, שאף אחד מהארגון לא השתמש בטרמינולוגיה אנטישמית וכל המטרה היא לתקן את העוול עם האינדיאנים. זאת לא אנטישמיות אלא אנטי-ריכוזיות-הוליוודית שמשפיעה על התרבות האמריקאית מעל לכל תחום אחר ולכן המהלך מתבקש ראוי וכשר.

הטיעונים בדוגמא הבדיונית בדיוק כמו בפעולות אנטישמיות אחרות שמסתתרות תחת מעטה הומאני עמוסים במושגים ותארים נזילים ולכן ראוי לחלק את הדיון הבדיוני לאמיתות קטנות ואמיתות גדולות.
האמיתות הגדולות יופיעו בכל החיתוכים והזוויות. האמיתות הקטנות יופיעו בשכיחות נמוכה יותר.
הארגון הצהיר שמטרתו הומאנית. רוצים לתקן עוול לקהילות שסבלו.
נורא קל לבדוק.
האם לאור הפגיעה הצפויה בקהילת יהודים זו הדרך הכי מתחשבת לתקן את העוול שנעשה לאינדיאנים?
מישהו בדק מה האינדיאנים צריכים?
יש הוכחה שהגדלה ב 0.5% של דמויות "חיוביות" וגיבורים אינדיאנים בסדרות ישפרו את מצבם?
האם מי שמימן את הפעילות עזר לקהילות אינדיאנים במקרים שבהם יהודים לא נפגעים?
האם מי שמימן עזר אי פעם ליהודים אסלים? (לא רפורמים שיוצאים נגד המסורת).

אפשר לעבוד עם יפנית או לחתוך בסכין גדולה כי מדוע להסתפק בעולם הבידור.
בתחומי הפיננסים המדע והטכנולוגיה יש ליהודים השפעה יוצאת דופן ברחבי העולם. מדוע לא להשוות את כוחם והשפעתם של האלבנים והחריבנים כדי ליצור חלוקה הוגנת של ההון והידע העולמי?

הנימוקים והמעשים שמבטאים ונובעים מאנטישמיות ואוטו-אנטישימיות יכולים להופיע בכל מקום וצורה בסרגל שבין ההגיוני והמסתורי.
אין דרך מדעית שתגדיר את הרגש, אידיאולוגיה, אמונה או סלידה מהיהודי. מדובר במחלה עם דרגות חומרה שונות ואינסוף ביטויים.

מהות הדיון היא על מקומם של האמיתות הגדולות בחיי הסכסוך הערבי הישראלי.
הן שמגדירות את הקו בין אוטו-אנטישמים ואנטישמים או אם תרצי, אנטי-ציוניים והתומכים בשניהם -לבין מי שכוונותיו ותפיסותיו צחות מאנטישמיות.
השימוש התכוף באמיתות הקטנות והקפדה שלא לעסוק באמיתות הגדולות הן שמאפשרות ושומרות על המנוולים בתחומי השיח המקובל מבחינה חברתית ומשפטית.

אמת גדולה מתגלה במבט על השטח הערבי, גודל האוכלוסיה, הרצון הערבי לעזור לערבים, ההצהרות, מימון הטרור וההתחמשות נגד ישראל.
עוד אמת גדולה עולה מאופיה של המדינה- שלטונה הדמוקרטי, הדרך שבה היא משתמשת בכוחה הצבאי ומעמד הערבים בישראל.
אמת גדולה נוספת בוקעת כל יום ממשרדי התעמולה של הרשות הפלסטינית, ממשרדי הממשלה של מצרים, עירק, לבנון וסוריה.
אלה אמיתות שעונות על השאלות המכריעות וגם על שאלת האנטישמיות. משמעות המעשים מסבירה את הכוונות, גם ללא הצהרות וספרי שטנה.

אדם בעל מצפון ושכל ישר יעמיד מולם אמיתות קטנות כמו מוות שאירע בשל עיכוב יולדת במחסום ויבין את חלקן ויחסן מול האמת הגדולה.
אדם בעל אינטגריטי לא ינסה להפוך את סדרי הגודל או להיאבק באלה שמצביעים על התמונה שעולה מהאמיתות הגדולות.
מי שפועל כדי להפוך מוות מצער של יולדת במחסום כאמת הגדולה של ישראל נגוע במחלה המנטלית. מי שתורם לו, מנגוע.
מי שחושב שמדובר באקט לגיטימי (כי החוק מאפשר) נגוע.

זה כמובן הופך את עמדתי בזיהוי האנטישמים, האוטו-אנטישמים והאנטי-ציוניים לקיצונית כי נראה שבימינו אף אחד לא מסתובב עם קנה מידה של אמיתות בכיס החולצה וכל אחד לפי תפיסת עולמו וחינוכו, והאמת הפנימית שלו ואין אמת אחת. וזה העניין- שדווקא האקלים האמורפי והוותרני הזה שנוצר באקדמיה ועולם התרבות מאפשר לארגונים ומעשים זדוניים להתהדר בשמות הצהרות תארים וכיבודים ללא קשר למעשיהם. אני לא צריך הגדרה אקדמאית כדי להבין שמועצת האו"ם לזכויות אדם אנטישמית או שהגופים היהודיים שמצטטים ומתלהבים מהחלטות האו"ם נגד ישראל לוקים במחלה. ההחלטות והתמיכה משקפות אמת גדולה. זה כל העניין.

אני מוכן ושמח לדון עם אנשים שעוסקים באמיתות גדולות. זה הדבר היחיד שמעניין אותי בנושא.
נסיון נוסף להבהרה 688420
רציתי לענות היום, אבל נהיה מאוחר. אשתדל לעשות זאת מחר.

שבת שלום.
נסיון נוסף להבהרה 688515
תודה על הנימוס ואפשר עוד שבוע.
רק שלא תכריחי אותי לנגוס בכריך מלפפונים וללגום תה בזרת זקורה.
נסיון נוסף להבהרה 688614
בהן צדקי, לא אכפה עליך דבר. רק אוסיף שאתה פשוט לא יודע מה אתה מפספס.
נסיון נוסף להבהרה 688612
אכן מדרון חלקלק... כלומר, אני לא יודעת אם זו היתה כוונתך, אבל החיבור בין עמידה על זכויות האינדיאנים מחד ודיבור על שליטה יהודית בהוליווד מתחברת אצלי אוטומטית עם מארלון בראנדו. אחח...מארלון...

אהמ, כן, מארלון, שבגיל 72, ובעזוז הדומה לחיים יבין בעשור מאוחר יותר, החליט שחשוב לספר לעולם על איזה צד של הפרוסה מרוח לדעתו השמאלץ. אני מביאה כאן את הציטוט המלא, כי אני מאמינה בהבאת הדברים בהקשרם. אבל התזה המרכזית היא שהיהודים המופלאים מנהלים את הוליווד.

יש לי בעיה עם הדוגמה ההיפותטית שלך, בגלל נקודת הפתיחה הלא היפותטית שממנה אתה יוצא. אתה טוען שליהודים יש *השפעה* בהוליווד, וכנגזרת, גם "בתחומי הפיננסים המדע והטכנולוגיה". בעוד שאני יודעת שלכל היותר בכל התחומים המוזכרים, יש *נוכחות* יהודית. וכפי שאדם חד ממני ציין בתגובה 688587: "גם [היהדות] העולמית ״קיימת״ באותו מובן - קבוצה של אנשים שנתת להם שם. כל זמן שהם לא פועלים בשיתוף פעולה הם לא באמת מעניינים כקבוצה." או כפי שמועצת חכמים אחרת קובעת: הוליווד אכן הוקמה בעיקר על ידי רוב יהודי. אבל היום על אחת כמה וכמה קשה לדבר על "השפעה" יהודית בהוליווד.

ואם מדובר ב*נוכחות* ולא ב*השפעה*, אז לא ברור על אילו אינטרסים יהודיים אתה נזעק להגן בדוגמה ההיפותטית שהבאת. עוד בתחילת המאה הקודמת היתה ליהודים נוכחות עוד יותר חזקה בתעשיית הטקסטיל משני צידי האוקיינוס. חלקים ממשפחתי היו שותפים לכך. היום המצב שונה לחלוטין, וזה לא אומר שאני ואתה צריכים לכבוש את עולם הטקסטיל מתוך נאמנות לאיזשהם אינטרסים יהודיים עלומים.

יתרה מכך, בגלל שברור לכל בר דעת מי מנסה להלחם ב*השפעה* הפיקטיבית של יהודים בהוליווד. הרי ברגע שה"פרסונה רוחנית-תרבותית שקיבל פרס חיים עבור ספרו "בלבלה בהוליווד" [...] מצביע על גרף ומראה שהטיעונים לגבי השפעת היהודים בהוליווד יחסית לגודם באוכלוסיה מבוססים עובדתית.", ועוד טוען שהמטרה היא "אנטי-ריכוזיות-הוליוודית שמשפיעה על התרבות האמריקאית." הוא עף בטיל מהמיינסטרים האמריקאי ומקבל הזמנות להרצאה רק בקרב קהלו הטבעי.

"אין דרך מדעית שתגדיר את הרגש, אידיאולוגיה, אמונה או סלידה מהיהודי. מדובר במחלה עם דרגות חומרה שונות ואינסוף ביטויים."
אני טוענת שדווקא יש דרך מדעית למדוד ולהגדיר אנטישמיות (ואוטואנטישמיות). ואם אתה טוען שמדובר במחלה, אז אני מוכנה להסכים איתך, וכל מה שנותר לי הוא למסור לך איחולי הבראה.

אם אני אסכם את האמת הגדולה שלך: המון ערבי קם עלינו להורגנו. לכן כל מי שמבקר את ישראל או מעיז לדסקס בהומנית הוא אנטישמי ואוטאנטישמי הלוקה במחלה.
אתה מוזמן כמובן לתקן אותי.

אגיד לך את האמת הגדולה שלי על רגל אחת: העולם מתחלק לא בין תומכי ושונאי ישראל, אלא בהקשר הזה בין תומכי החלוקה של שתי מדינות לשני עמים ואלה שטוענים - כולה שלי. אין הבדל בין "כולה יהודית" ו"כולה פלסטינית." המתנחלים והחמאס הם באותו צד של המתרס. מעבר לכך הישמר מעצי באובב ומאנשים שמוציאים את כל האנרגיות שלהם על מלחמה בהומניזם. ואידך – פירושא; זיל גמור!
נסיון נוסף להבהרה 688623
הדוגמא נועדה להמחיש נקודה ולא כנושא לדיון חדש: האם גוגל ופייסבוק (לדוגמא) מבטאים נוכחות יהודית, השפעה יהודית, אם יוצאת דופן, ומה אופיה ותוצאותיה.
כהערת ביניים אתנגד לטענה שהמושג "רופא יהודי" אינו מסמל דבר בתרבות האמריקאית או שסיינפילד ובכלל סצינת הסטנדאפ נעדרת מובהקות וזיהוי אתני.

המטרה בדוגמא היתה להדגים כיצד ניתן לבצע פעילות אנטישמית מבלי לבטא כשיכור שמתעלם מה PC אמירות אנטישמיות.

אני טוענת שדווקא יש דרך מדעית למדוד ולהגדיר אנטישמיות (ואוטואנטישמיות).
> אפשר להגיד שיש דרך מדעית לכל דבר ואפשר לנסות להגדיר תפיסות ורגשות ולנסות למדוד אותם.
השאלה עד כמה ההגדרה והמדידה בעלות תוקף מדעי וציבורי, -ובעיקר בעינייך.

אם אני אסכם את האמת הגדולה שלך: "...כל מי שמבקר את ישראל או מעיז לדסקס בהומנית הוא אנטישמי ואוטאנטישמי הלוקה במחלה."
> ממש לא מה שאמרתי ומסתבר שאת לא לבד.
בפטריוטים (ערוץ 20) מישהו התייחס לאחרונה למנהג לחזור ולבטא "חוסר הבנה בסיסי" כלפי טענות הימין כלפי הארגונים ההם ולשלול את עמדתם כפאשיזם.
(הפחחת ערך במטרה לסתום פיות זה לא הכי דמוקרטי, רצוי או אתי לפי הקריטריונים שלי).

הסברתי באייל את עמדתי והגדרתי של האנטישמיות והאטו-אנטישמיות פעמים ואתמצת שוב, לכבודך:

הקו שבין ביקורת להכפשה.
קהל היעד או היישויות שהפעילות מופנית אליו.
התפיסה והמשמעות שעולות מהפעולות והביטויים.
הטון ונימת הדברים.

סיכום העמדות למיטב הבנתי:
לגישתך המדעית רק ביטוי מושגים שמעיד על תפיסה יכול להימדד ומכאן נגזרת הגדרה ומשמעות (באין דרך מדעית אחרת).
לדעתי התפיסה ומשמעות שעולה מכלל הפעילות (מודגש מעשים, כולל ביטויים) משמשים להגדרה וזיהוי.

אגיד לך את האמת הגדולה שלי על רגל אחת: העולם מתחלק לא בין תומכי ושונאי ישראל, אלא בהקשר הזה בין תומכי החלוקה של שתי מדינות לשני עמים ואלה שטוענים - כולה שלי.
> ביקשת מדע קיבלת טרינגו. למה להסתפק בנמר כשאפשר לשמוע את שאגותיו מהדהדות מפי פרופ'לאנטישמיות:

"טריגנו שב ומתריע מתפיסתם של ישראלים השבויים וכבולים בתיאוריה לפיה ‏1 האנטישמיות נובעת משאלות של מדיניות ושטחים או של מדינה פלשתינית...‏2 מה שחשוב הוא שהיהודים לא ירגישו אשמים. צריך להרגיש קודם כל לגיטימיים והדבר השני הוא הלגאליות – הצדקה משפטית לצד המוסרית. ‏3 ההצדקה המוסרית מייסדת את ההצדקה המשפטית, אבל חשוב לייצר מהפכה תודעתית נפשית בעם היהודי, לדעת שיש לנו זכות להתקיים"

1. נמר?
2. נמר!
3. תגובה 688519 -נמר אתמול והיום.
נסיון נוסף להבהרה 688717
אני הבנתי שהדוגמה נועדה להמחיש נקודה, ולא נושא חדש. הדיבור על השפעה יהודית פשוט קפץ לי לעין.

ואם מסכימים עם המשפט ש"גם [היהדות] העולמית ״קיימת״ באותו מובן - קבוצה של אנשים שנתת להם שם. כל זמן שהם לא פועלים בשיתוף פעולה הם לא באמת מעניינים כקבוצה." הרי היא גם תופסת לגבי מספר היהודים שהם רופאים, עורכי דין ורואי חשבון, שלא לדבר על יזמי אינטרנט, ומה שחשוב לאין ערוך בעיני השידור הציבורי בארה"ב והפודקסטינג (אין בזה הרבה כסף, אבל אין להתעלם מן האפשרויות בלתי נדלות לפטפוט.)

ושים לב שטענת המשנה שלי היתה שביטויים לאנטישמיות לא חומקים מתחת לרדאר הציבורי במערב. אם תתייצב עם גראף שמודד את מידת השפעת היהודים בהוליווד, אתה מנודה כאילו חטפת צרעת. לא צריך להיות מל גיבסון כדי להגיע לשם. ראה מקרה Martin_Hohmann [Wikipedia]
וגם וגם...

אתה די מזדרז להאשים אותי ב""חוסר הבנה בסיסי" כלפי טענות הימין כלפי הארגונים "ההם" ושלילתם כפאשיזם.
אבל מדבריך על אמיתות גדולות (מאיימים עלינו) ואמיתות קטנות (דאגות הומניות) בהחלט היה ניתן לגזור את פרשנותי.
מודה לך בכל מקרה על תמצות הטענות. ולפני שאני פונה אליהם, האם אתה יכול להפנות אותי לתגובות שבהן לא ביקרת אלא תמכת במעשים הומניים?

הגדרת את האנטישמיות ואוטואנטישמיות לפי:
"הקו שבין ביקורת להכפשה.
קהל היעד או היישויות שהפעילות מופנית אליו.
התפיסה והמשמעות שעולות מהפעולות והביטויים.
הטון ונימת הדברים."

הקריטריון הראשון, השני והרביעי הם מדדים ל*עוינות* ולא אנטישמיות או גזענות. השלישי יכול להיות מדד לגזענות, אם משתמשים במדדים שהזכרתי עליהם. כלומר ביטויים כמו: "דרוס כל דוס" או "תשקורת" או "קלגס" או "ססמולני" הם ביטויים עויינים, אבל לא אנטישמיים במיוחד.

ואם אתה מאמין בחופש הביטוי, איך זה מסתדר לך עם ביקורת על קהל היעד? כלומר האם אתה מתנגד לכל ביקורת שמדוברת באנגלית אל מול קהל שאינו ישראלי?

וחוץ מזה אני לא רק דיברתי על ביטויים. אני דיברתי על תפיסה שלמה ומוטיבציה שעומדת מאחוריה. האם באמת זה לא עבר אצלך ברשת?

ומאחר שקישרת בין תפיסתי לאמירה של טריגנו, אקנח באנקדוטה מתקופת האבן, כלומר מנעוריי, כאשר יום אחד התייצב בביתי בן תשחורת בגילי בערך. שיער שחור גולש, עור שחום ועיניים ירוקות. אכן מראה אסתטי. אני אבל גם ידעתי שהוא שרמוט (סליחה על הביטוי) שבא על מנת לכבוש ולחרוט עוד סימן על החגורה. והוא, אותו דון ז'ואן דה לה קטין, הסביר לי שאני בעצם רוצה אותו אבל מפחדת. יאמר לזכותו שברגע שהוא הבין שהתמרון לא יעבוד הוא אסף את הציוד (טייפ אאודיו) ונסוג במהירות שיא, שלא על מנת לחזור.
אז תן לי להסביר לך משהו. זכותי לרצות להתקיים בשתי מדינות לשני עמים. אני לא מפחדת, אני לא מרגישה אשמה, אני לא מחפשת הצדקה. הקטע עם "כולה שלנו", התנחלויות וריקודי מעגלים וואו וואו וואו וואו אי אי יי יי, ובעיקר פרץ היסטריה שמזכיר סרטי זומבים - לא עושה לי את זה, לא מדגדג לי, לא מושך אותי, לא מעניין אותי. ומה שסוגר את כל הפינות בסימטריה מעגלית מושלמת הוא שאני גם צודקת. (-;
נסיון נוסף להבהרה 688730
שבת ושלום. אתחיל מהסוף לשם שינוי כי חזרת לנקודה ששללתי ונימקתי.
גברתי הנחשקת, אולי אני בן תשחורת אבל בדיוק כמוך אינני רוקד הורה, לא מבקר בבתי כנסת, אין לי נשק או כיפה לא מבקר ביהודה ושומרון ולא זוכר מתי בפעם האחרונה הנחתי תפילין.
כנראה שאני מאזין לז'אנר המוסיקה שאת שומעת, מבלה במקומות שאת אוהבת, סולד מביבי ואפילו אמרתי לנערות טובות מראה שהציעו במבט לחלוחי תה ותקליטים לא.

בדיוק כמוך מעולם לא טענתי שכל מי שמבקר את ישראל אנטישמי ואוטאנטישמי.
קבלי, שחור על גבי לבן:
זכותך לרצות בפתרון המתקרא שתי מדינות. מותר לך אפילו לרצות לעבור לאוגנדה או לשנות את סמל המדינה למנגל.
לא רק שמותר לך לרצות -גם מותר לך להאמין, לשכנע ולקדם את האג'נדה שבחרת.
זו עמדתי האישית ולא פרשנות משפטית או ציטוט מאוטוריתה אקדמית \ רוחנית.

עמדתי נובעת מערכים שככל הנראה נבחנו ביסודיות וכנות רבה משל השלומאי שצועק "שתי מדינות" ומתעלם מהחשבון האתני שניבט מהחלון.
(אם שאלת על תמיכה בהומאניות כנראה שפספסת גם את החלק השני ב- תגובה 688391
או את השאלה תגובה 688472 שנשארה מיותמת- את מוזמנת. וכאן‏1 ברקת נוגעת בליבה).

יצרת נוצר או יצרתי ‏2 דמון דמיוני שלא רלוונטי לאמת וההבנה שיכולים לצמוח מהדיון. במילים של בן תשחרות, שחררי ת'זנב.
אני הומאני לא פחות ממך ואחרים ואפשר להגיד שהעברתי זקנות זקנים וילדים את הכביש הרבה מעל הממוצע. בניכוי רווח אישי ובונוסים על יוזמה, וטוהר מניעים אני בעמדה שמאפשרת לי להעביר ביקורת נוקבת על ארגוני סיוע וארגונים הומאניים מבלי למצמץ. גם כדאי לזכור שקיימים ימנונים ואפילו דתיים שמפיצים הומאניות ברמות נתינה ואכפתיות ובעיקר אפקטיביות שמעמידים את פעילות ה"הומאניים בשכר" במקומה הראוי.

נקודה נוספת שעושה לי חשק להצטנף בדובון ללטף את הקת הקפואה ולמולל את פיאותי שמתבדרות ברוח המזרחית היא משקלה החורג של החשיבות האקדמית בדיון האנטישמי ולא רק כאן ועכשיו.
גם כאן חשוב לי להזהיר מפני הפח שנופלים בו רבים וטובים.
אני לא שולל את הקריטריונים שקבעו אקדמאים אלא טוען שתופעה אנושית חברתית על שלל אפשרויות הביטוי, התפיסות והמשמעויות שעולות ממנה תגלוש לא פעם מעבר לתבנית שמגדירה אותה או בין חורי המסננת- לבחירתך. גם ההגדרה המתומצתת או התנאים שציינתי אינם חסינים ונופלים לאותו מקום ומכאן נובע המענה לדברייך:

א. הקריטריון הראשון, השני והרביעי הם מדדים ל*עוינות* ולא אנטישמיות או גזענות.
נכון אבל אנטישמיות היא עוינות. האם היא גם או יותר עוינות מכל דבר אחר? החשוב הוא הזיהוי ובגלל שהראשון השני והרביעי הופנו כלפי יהודים נולד המושג שעליו אנחנו דנים.

ב. השלישי יכול להיות מדד לגזענות, אם משתמשים במדדים שהזכרתי עליהם.
ב1. גם נכון אבל כמו א'. זה לא סותר.
ב2. שוב, לא שאלתי על מדדים שאחרים קבעו והגדירו. רק מדדים מדעיים משמשים אותך כדי להעריך את חיבה? איך את מודדת אם מקום מוצא חן בעינייך?
ב3. מה שמעניין אותי הוא מה את מזהה.

ואם אתה מאמין בחופש הביטוי?
> כי השתמע כזה כאילו שתקי כבר? לא ביקשתי לחסום או להשתיק מישהו באייל ולא במקום אחר.
חופש הביטוי כמו דמוקרטיה וסוג הטמבלפון לא קשור לאמונה. מעבר לכך שזה פחות משעשע שאינטלגנטים מפספסים את האירוניה בסלוגנים ומטבעות לשון.
אם אני בעד חופש ביטוי?
כן.
האם יש לי סייגים?
כן.
מדוע?
תלוי בהשפעה על ערכים חשובים יותר ויעידו על כך יהודיות שסתמו לילדיהן המבועתים את הפה מפני ביטוי הפחד לפני אחד מהמדרונות התלולים שסיפקה רכבת ההרים ההיסטורית.

איך זה מסתדר לך עם ביקורת על קהל היעד? כלומר האם אתה מתנגד לכל ביקורת שמדוברת באנגלית אל מול קהל שאינו ישראלי?
> שום בעיה כמו שאין לי בעיה עם בדיחות שואה או ביקורת- כשעניינית ומטרתה לשפר.
מה שפעילים במחנה עושים איננו ביקורת לגיטימית בגלל המימון, המינון, הטון, הפרקטיקה, ההשלכות והמשמעויות שעולות מהמעשים.
המימון- קובע את המדיניות ולכן המדיניות זרה.
מינון- משאבים שמופנים לבוחר הישראלי מול זרים.
הטון -מאשים ולפעמים גם מבזה אבל תמיד מאשים.
הפרקטיקה- סילוף, שקרים, הכפשה, זלזול ואנטי-דמוקרטיות, הסתרה מעיני הציבור.
ההשלכות -נזק בטחוני, שסע חברתי וכתם מדיני.
המשמעות מהמעשים?...- מכיוון שפועלים נגד ציבור היהודים ומאשימים את המדינה היהודית אין לי ברירה אלא לסכם. כן, אנחנו גויאבות.

אז מתי כן?
אילו היה מדובר בעובדי בגן חיות שבו הנהלה מתעללת להנאתה בנמרים הכלואים הפניית הביקורת החוצה ואפילו לאו"ם הנורא ולוועדת שימור הפינגוונים היתה מקובלת רצויה בעיני.
הפלא שגם בעיני רבים ממחנה השמאל אנחנו לא במצב דומה. זו אינה המטרה או דרכה של הציונות כפי שמתבטאת בכתובים באמירות ובמעשים.

מה שהמכפישים עושים במימון זר הוא לדמות בעיני העולם את הערבים כחיות (טורפים חסרי צלם, יכולת בחירה וחוש מוסר) ואת היהודים כסאדיסטים כוחניים שנהנים להתעלל בהם.
מכאן ברור לי ולאחרים שמדובר בגזענות, אנטישמיות ואוטו-אנטישמיות.

1. דיון 3755
2. - זה לא משנה. בוסה עלעינק.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים